رئیس جمهور روسیه: مسکو به دنبال شرکای امیدوارتر از اتحادیه اروپا است

18:58 - 24 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۶۴۸۵
رئیس جمهور روسیه اقدامات غرب علیه روسیه را «جنگ اقتصادی» خواند و تاکید کرد: مسکو به دنبال شرکای امیدوارتر از اتحادیه اروپا است.

خبرگزاری میزان -  ولادیمیر پوتین در اظهاراتی در جلسه شورای توسعه راهبردی و طرح‌های ملی که از طریق ویدئو کنفرانس صورت گرفت، با بیان اینکه غرب تحریم‌های تهاجمی بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه اعمال کرد که هدف آن در کوتاه‌مدت، نابودی اقتصاد ما از طریق سرقت ذخایر ارزی ما و فروپاشی واحد پولی (روبل) و ایجاد تورم ویرانگر بود، گفت:  اهداف غرب با توجه به کار متمرکز و حرفه‌ای بازرگانان و دولت روسیه به صورت متمرکز و حرفه‌ای و حس مسئولیت پذیری و همبستگی شهروندان و به لطف کار مشترک دولت و بانک مرکزی روسیه محقق نشده است.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: مازاد بودجه فدرال به 560 میلیارد روبل (8.6 میلیارد دلار) رسیده است و بودجه روسیه با کسری اندکی حدود 2 درصد تولید ناخالص داخلی اجرا می شود که یکی از بهترین شاخص ها در میان کشورهای عضو گروه 20 است .

وی با بیان اینکه روسیه مسیر خود انزوایی را دنبال نخواهد کرد، افزود: این کشور تعامل با شرکای خود در خارج از کشور را در سطح خوبی بهبود خواهد بخشید.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: روسیه به دنبال شرکای امیدوارتر از اتحادیه اروپا است تا مسیر منابع انرژی را تغییر و عرضه گاز به شرق را افزایش دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *