کاهش ۵۲ درصدی بارش در حوضه دریای خزر/ حوضه مرزی شرق بی نصیب از باران

4:00 - 05 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۵۲۰۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
میزان بارش از ابتدای سال آبی جاری تا ۳ مهرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، از ابتدای سال آبی ۹۷-۹۸ تا ۳ مهرماه سال جاری ارتفاع کل ریزش‌های جوی بالغ بر ۰.۳ میلیمتر گزارش شده است. 

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۰.۴ میلیمتر) ۲۵ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۰.۲ میلیمتر) ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

از طرفی حجم بارش‌ها از اول تا ۳ مهر ماه معادل ۰.۴۹۴ میلیارد مترمکعب اعلام شده است.

در این میان میزان بارش در حوضه آبریز دریای خزر در سال آبی جاری تاکنون ۱.۱ میلیمتر گزارش شده، که این رقم در مقایسه با سال آبی گذشته ۵۲.۲ درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت ۴۹ ساله ۵۹.۳ درصد کاهش داشته است.

در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، میزان بارش‌ها ۰.۱ میلیمتر گزارش شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و دراز مدت مدت تغییری نداشته است.

همچنین در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۰.۶ میلیمتر بارش گزارش شده که این رقم نسبت به سال گذشته و دراز مدت بدون تغییر بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان بارش در فلات مرکزی ایران ۰.۲ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته بدون تغییر و نسبت به مدت دراز مدت با رشد ۱۰۰ درصدی روبرو بوده است.براساس این گزارش در حوضه آبریز مرزی شرق در سال آبی جاری هنوز بارشی رخ نداده است.

گفتنی است حوضه آبریز قره قوم بارش ۰.۱ میلیمتری را در سال آبی جاری تا ۳ مهرماه تجربه کرده است به طوریکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر و نسبت به دراز مدت با کاهش ۶۶.۷ درصدی روبرو بوده است.

کاهش ۵۲ درصدی بارش در حوضه دریای خزر/ حوضه مرزی شرق بی نصیب از باران


برچسب ها: بارش سال آبی جاری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *