واریس در کمین قد بلند‌ها

11:01 - 04 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۵۰۸۸
افراد کوتاه قد کمتر با خطر واریس روبرو هستند.
واریس در کمین قد بلند‌هابه گزارش گروه فضای مجازی ، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد بلندی قد می‌تواند در احتمال ابتلای فرد به واریس نقش داشته باشد.به طوری که به ازای هر ۱۰ سانتی‌متری که به قد فرد اضافه می‌شود خطر دچار شدن رگ‌ها به واریس حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

یکی از متخصصان این مطالعه گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فاکتور «قد» از طریق ژنتیک با افزایش خطر واریس در رگ‌ها مرتبط است. واریس باعث می‌شود رگ‌ها به شکل ورم کرده در زیر سطح پوست و به رنگ بنفش تیره یا آبی دیده شود و اغلب رگ‌های پا به این عارضه دچار می‌شوند.همچنین به گفته پزشکان، واریس رگ‌ها خطر حمله قلبی و سکته مغزی را در فرد افزایش نمی‌دهد و به طور کلی بیماری خوش‌خیم به حساب می‌آید. هرچند، وجود این رگ‌ها با درد همراه است و می‌تواند به دلیل جذب آب به ورم پا‌ها منجر شود.

طبق اعلام انجمن بیماری‌های عروقی، ۲۵ درصد زنان و ۱۵ درصد مردان دچار واریس می‌شوند.در این بررسی گروهی از متخصصان به ارزیابی اطلاعات بیش از ۴۱۳ هزار فرد ۴۰ تا ۶۹ سال در سراسر مناطق انگلیس پرداختند. آن‌ها با اشاره به فاکتور‌های خطرزا از جمله سن، جنسیت، چاقی، بارداری در بروز واریس، افراد را بر اساس قد گروه بندی کردند و مشخص شد در افراد بلند قد احتمال ابتلا به واریس ۷۴ درصد بیشتر است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، علاوه بر این، محققان ژن‌های تعیین کننده قد را با خطر ابتلا به واریس مرتبط دانستند.
 
منبع: ایسنا
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *