نامه تهدیدآمیز دولت دانمارک برای کودکان پناهجوی سوری

15:05 - 20 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۰۶۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقام‌های دانمارکی با ارسال نامه‌هایی به کودکان پناهجوی سوری آنان را تهدید به اخراج اجباری کردند.

خبرگزاری میزان – شورای پناهجویان دانمارک به سیاست تکان دهنده دولت این کشور در قبال کودکان پناهجوی سوری در پی ارسال نامه‌های تهدید به اخراج، اعتراض کرد.

به گزارش «آناتولی»، دانمارک که در دهه‌های اخیر تلاش داشت خود را به عنوان کشور حافظ حقوق بشر معرفی کند، در سال‌های اخیر با تبدیل شدن به نخستین کشوری که جواز اقامت پناهجویان سوری را لغو می‌کند، یکی از سخت ترین سیاست‌های پناهجویی و مهاجرتی را در پیش گرفته است.

در نامه‌هایی که اخیرا دولت دانمارک مستقیما برای کودکان پناهجوی سوری فرستاده، اعلام شده که در صورت خودداری از ترک این کشور، دولت دانمارک آن‌ها را به اجبار اخراج می‌کند.

دولت دانمارک در حالی دست به چنین اقدامی زد که هیچ توافقنامه بازگشتی با سوریه ندارد؛ به این معنا که نمی‌تواند پناهجویانی را که وضعیت اقامت آن‌ها لغو شده، مجبور به ترک کشور کند.

دانمارک فقط می‌تواند این پناهجویان را برای ارعاب به اردوگاه‌های موسوم به «مراکز خروج» بفرستد.

رئیس شورای پناهجویی دانمارک ضمن انتقاد از این اقدام، تاکید کرد: چنین نامه‌هایی نباید به هیچ وجه برای کودکان ارسال شود؛ زیرا آن‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند.

گروه‌های حقوق بشری نیز اقدام دولت دانمارک در ارسال نامه‌ها به کودکان پناهجوی سوری را اقدامی شوکه کننده و غیرانسانی خواندند.

این گروه‌ها همچنین نگرانی خود را از تاثیرپذیری دیگر کشورهای اروپایی از رویه مذکور اعلام کرده و خواستار تغییر سیاست‌های مهاجرتی دانمارک شدند.

یک گروه حقوق بشری نیز ضمن انتقاد از وجود استانداردهای دوگانه دانمارک در روند پذیرش پناهجویان اوکراینی و دیگر پناهجویان، تاکید کردند که دانمارک باید از روش استاندارد پناهجویی تبعیت کند.

دانمارک نخستین کشوری بود که کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل را در سال 1951 امضا کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *