رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی 703 نفر از مراجعان توسط حوزه مدیریت و روسای ادارات در آبان ماه/ 203 هزار و 488 ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی سراسر کشور انجام شد

8:03 - 22 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۰۵۸۷
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در آبان ماه سال ۱۴۰۱ تعداد کل مراجعان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه 2 هزارو 895 نفر بوده است همچنین تعداد افراد ملاقات شده در حوزه مدیریت و روسای ادارات 703 نفر بوده که 582 ملاقات توسط مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه ، 42 ملاقات توسط معاون مدیر کل،70 ملاقات توسط اداره ارتباطات و ملاقات ها و 39 ملاقات توسط اداره بررسی و ارشاد قضایی صورت گرفته است.

خبرگزاری میزان – تکریم ارباب رجوع و استماع بدون واسطه مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان در دستور کار قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی است به طوری که مسئولان این دستگاه همواره تلاش می‌کنند گره از کار مردم باز کنند.

در راستای سیاست های قوه قضاییه مبنی بر ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و تکریم ارباب رجوع و همچنین مردمی بودن دستگاه قضایی، ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی سراسر کشورانجام می‌شود.

ایجاد ارتباطات دو سویه مردمی و پاسخگویی به درخواست‌های مردم از مهم‌ترین وظایف مسئولان قضایی است تا از این طریق مشکلات قضایی مردم گره گشایی شود.

سیدعلی اصغر رفاهی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: روزانه علاوه بر اداره پاسخگویی، تعدادی افراد خواهان ملاقات با مدیرکل ارتباطات مردمی هستند که از این اداره به دفتر مدیریت هدایت می شوند. همچنین برای برخی افراد اقدام فوری یا اقناع حقوقی لازم است که به فراخور به معاون مدیرکل یا سایر ادارات زیر مجموعه هدایت می شوند.

رفاهی درباره ملاقات های مردمی صورت گرفته در آبان ماه سال ۱۴۰۱ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، اظهار کرد: در آبان ماه سال ۱۴۰۱ تعداد کل مراجعان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه 2 هزارو 895 نفر بوده است همچنین تعداد افراد ملاقات شده در حوزه مدیریت و روسای ادارات 703 نفر بوده که 582 ملاقات توسط مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه ، 42 ملاقات توسط معاون مدیر کل،70 ملاقات توسط اداره ارتباطات و ملاقات ها و 39 ملاقات توسط اداره بررسی و ارشاد قضایی صورت گرفته است.

وی درخصوص ملاقات های مردمی مسئولان قضایی در آبان ماه ۱۴۰۱ گفت: درآبان  ماه ۱۴۰۱ دادستان کل کشور در تاریخ 4 آبان 1401 با 22 نفر از مراجعان ملاقات چهره به چهره داشته همچنین رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در تاریخ 14 آبان 1401 با 13 نفر از مراجعان ملاقات حضوری داشته است.

حضور مرتب و مؤثر معاونان دادگستری کل استان تهران و معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: روزانه یکی از معاونان دادگستری کل استان تهران و معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران با حضور در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این اداره کل  مراجعه می کنند دیدار و به پرونده‌های آن ها رسیدگی می کنند.

وی در ادامه گفت: در آبان ماه معاونان دادگستری کل استان تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه پاسخگوی تعداد 70 مورد تقاضای مردمی بوده اندهمچنین در آبان ماه معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه پاسخگوی تعداد 180 مورد تقاضای مردمی بوده اند.

رفاهی عنوان کرد: در آبان ماه قضات مستقر در اداره پاسخگویی نیز به تعداد 1هزارو 400 مورد درخواست های مردمی رسیدگی کردند و توسط یکی از کارشناسان حقوقی مستقر در اداره پاسخگویی نیز تعداد 600 مورد ارشاد قضایی صورت گرفته است.

گفتنی است که رئیس قوه قضاییه به مقامات و مسئولان دستگاه قضا در مرکز و استان‌ها تکلیف کرده که نسبت به برگزاری ملاقات‌های مستمر مردمی اهتمام داشته باشند و ملاقات‌های بدون واسطه با مردم برقرار کنند تا  از امورات و مسائل قضایی آن‌ها گره‌گشایی شود.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره گزارش ملاقات های مردمی مسئولان عالی قضایی استان ها در آبان ماه ۱۴۰۱ بیان کرد: درآبان ماه سال جاری تعداد 203 هزارو 488 مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی سراسر کشور انجام شده که تعداد 16هزارو 126 تعداد مورد متعلق به روسای کل دادگستری استان ها و تعداد 10هزارو 943 مورد متعلق به دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان ها است.

وی در ادامه گفت: از بتدای سال استان کرمانشاه با 23هزارو 325 مورد بیشترین تعداد ملاقات شونده را داشته است.

رفاهی عنوان کرد: رئیس دادگستری استان کرمانشاه با 1هزارو 751 مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری با 951 مورد ملاقات مردمی را داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: با بررسی و مقایسه تعداد ملاقات های انجام شده در آبان ماه که توسط مقامات قضایی انجام شده است 203هزارو 488 مورد بوده است و نسبت به  ماه قبل که  183هزارو 747 مورد بوده است 10 درصد افزایش داشته است.

رفاهی اظهار کرد: اولویت موضوع درخواست های مردم در ملاقات های صورت گرفته در استان ها شامل  درخواست های مربوط به زندانیان اعم از تقاضای عفو، تخفیف مجازات، مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند(مراقبت)الکترونیکی ، تقاضای اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، دعاوی خانوادگی(مطالبه مهریه، نفقه، طلاق به درخواست زوجه، اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی و اجرا، ارشاد و راهنمایی، اعسار، تقاضای وقت رسیدگی  و تدقیق در رسیدگی به پرونده ها و استماع مباحث طرفین، پیگیری پرونده، عدم رضایت از عملکرد همکاران قضایی و اداری و وکلا و کارشناسان، حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع و مشکلات تولید و ... است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *