دبیرکل سازمان ملل: اعتماد به نهاد ها بویژه در بین جوانان در حال از بین رفتن است

19:17 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۸۸۷
دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه جهان با چالش های بی سابقه و پیچیده در ارتباط با حقوق بشر مواجه است، گفت: اعتماد به نهاد ها بویژه در بین جوانان در حال از بین رفتن است.

خبرگزاری میزان - آنتونیو گوترش، در اظهاراتی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر با بیان اینکه گرسنگی و فقر در حال افزایش است ، گفت: این امر سبب نقض حقوق اقتصادی و اجتماعی صدها میلیون نفر می شود.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: آزادی رسانه ها و امنیت خبرنگاران تقریباً در همه مناطق جهان به شکل خطرناکی در حال کاهش است.

وی افزود: اعتماد به نهاد ها بویژه در بین جوانان در حال از بین رفتن است و همه گیری کرونا سبب افزایش خشونت علیه زنان و دختران شده است.

گوترش با بیان اینکه نژادپرستی، عدم تحمل و تبعیض بیداد می کند، تصریح کرد: چالش های جدید حقوق بشر از بحرانهای سه گانه تغییرات آب و هوایی، نابودی تنوع زیستی و آلودگی ایجاد می شوند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین گفت: این دوران دشوار، نیازمند تجدید تعهد ما به حقوق بشر در زمینه های مدنی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است و من از کشورهای عضو، جامعه مدنی، بخش خصوصی و دیگران می‌خواهم که حقوق بشر را در مرکز تلاش‌ها برای تغییر روندهای مخرب امروزی قرار دهند.

وی تاکید کرد: حقوق بشر پایه و اساس کرامت انسانی و سنگ بنای جوامع صلح آمیز، فراگیر، عادلانه، برابر و مرفه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *