آمریکا سناریوی «استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی» را در ادلب رقم زده است

21:00 - 03 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۴۹۶۱
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: هرگاه گروه‌های تروریستی درمحاصره قرار می‌گیرند، آمریکایی‌ها دخالت می‌کنند و عربستان و امارات هم با آن‌ها همراهی می‌کنند. آمریکا سناریوی «استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی» را در ادلب رقم زده است. به نظر می‌رسد آتش بس فعلی در ادلب سوریه موقتی باشد.
کنعانی مقدم در گفت: وگو با میزان:حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به تاثیر انتخاب منطقه خلع سلاح در ادلب بر روند پاکسازی این منطقه بیان داشت: هرگاه گروه‌های تروریستی درمحاصره قرار می‌گیرند، آمریکایی‌ها دخالت می‌کنند و عربستان و امارات هم با آن‌ها همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار پاکسازی ادلب در مراحل نهایی قرار داشت، افزود: با دخالت آمریکا و فشاری که آوردند عملا روس‌ها موافقت کردند یک منطقه عاری از سلاح‌های سنگین وحائل ایجاد شود تا بخشی از گروه‌های تروریستی در ادلب باقی بمانند و عملیات نظامی انجام نشود.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: از سوی دیگر آمریکا سناریوی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را در ادلب رقم زده است لذا به نظر می‌رسد آتش بس فعلی در ادلب سوریه موقتی باشد.
 

کنعانی مقدم افزود: از سوی دیگر [گروهک تروریستی] جبهه النصره اعلام کرده منطقه حائل و عاری از سلاح‌های سنگین در ادلب را نمی‌پذیرد و عملا یک طرف این توافق‌نامه که جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی هستند، مانع از شکلگیری این توافق خواهند شد.

وی درباره علت مخالفت آمریکا با فروش سامانه اس ۳۰۰ به سوریه نیز گفت: براساس قطعنامه‌های سازمان ملل، فروش برخی سلاح‌ها به سوریه ممنوع شده است، اما سیستم دفاعی اس ۳۰۰ جزو این محدودیت‌ها نیست، زیرا یک سلاح دفاعی است و آمریکایی‌ها به همین علت با این اقدام مخالف هسند.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی طرحی مبنی بر ایجاد یک منطقه پرواز ممنوعه در مرز‌های اردن، سوریه و رژیم صهیونیستی داشتند تا پایگاه‌های دائمی آمریکا هم در منطقه غرب آسیا قوت بگیرد لذا اگر سوریه سامانه دفاعی اس ۳۰۰ را داشته باشد، آن‌ها عملا نمی‌توانند در این مناطق یک پایگاه دائمی ایجاد کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *