وزرات اطلاع رسانی آمار خیره کننده "بدهی‌های خارجی" پاکستان را اعلام کرد

15:53 - 03 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۴۹۵۶
وزارت اطلاع رسانی پاکستان ضمن مقایسه عملکرد یک ماهه دولت حزب تحریک انصاف با دولت‌های قبلی آن را معادل یک سال فعالیت دولت‌های حزب نواز و حزب مردم دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از داون نیوز، فواد چوهدری وزیر اطلاع رسانی پاکستانی ضمن مقایسه عملکرد دولت فعلی پاکستان با دولت‌های حزب نواز و حزب مردم اعلام کرد: عملکرد یک ماهه حزب تحریک انصاف از فعالیت‌های یک سال دولت‌های حزب نواز و حزب مردم بیشتر است.

وی تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر مشکلات اقتصادی کشور چندین برابر شده است و سوء مدیریت دولت‌های قبلی به مشکلات دامن زده است.

فواد چوهدری گفت: کل بدهی پاکستان پیش از زمان روی کار آمدن حزب مردم در سال 2008، رقم 6000هزار میلیارد روپیه (حدود 600میلیارد دلار) بود.

سو مدیریت حزب مردم این مبلغ را به 13 هزار میلیارد روپیه (هزار و 300میلیارد دلار) رساند و در دوران 5ساله حکومت حزب نواز این مبلغ به 28هزار میلیارد روپیه (2هزار میلیارد و 800میلیون دلار) رسید.

وی با انتقاد از احزاب منتقد دولت، اظهار داشت: آیا آنها توقع دارند که مسئولیت این بدهی کلان را دولتی به عهده بگیرد که 22 روز پیش کار خود را آغاز کرده است؟

وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفت: مسئول اصلی مشکلات اقتصادی امثال نواز شریف هستند که افرادی چون «اسحاق دار» را که فساد اقتصادی آنان محرز و آشکار بود با هواپیمای شخصی به انگلیس فرستادند تا در امنیت باشند.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف گفت: تنها ساخت پروژه مترو در شهر لاهور طی 10 سال بیش از هزار و 100میلیارد روپیه (11میلیارد دلار) هزینه به همراه داشته است و شهباز شریف باید پاسخگوی مشکلاتی باشد که ایجاد کرده است.

وی افزود: در شهرهای اسلام آباد، لاهور و ملتان اتوبوس مترو در حرکت است ولی سالانه دولت ایالت پنجاب باید 8میلیارد روپیه خسارت ناشی از این پروژه‌ها را بپردازد.

این سیاستمدار برجسته پاکستانی اضافه کرد: خسارت ناشی از بدهی های خارجی که دولت حزب نواز و حزب مردم آن را گرفته‌اند را باید نسل‌های آینده پاکستان بپردازند و این بزرگ‌ترین خیانت به کشور است.

فواد چوهدری گفت: تلاش ما این است که افراد ضعیف و فقیر بیشترین بهره را از فعالیت‌های دولت ببرند و قطعا این تلاش برای افرادی که ثروت‌های بادآورده به دست آورده‌اند خوشایند نخواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *