۸ غذایی که شب‌ها باید مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید/ عواقب نخوردن صبحانه در بچه مدرسه ای‌ها/ سردردتان را کمتر از ۳۰ ثانیه درمان کنید

16:09 - 03 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۴۸۷۲
اگر میخواهید بدانید کم خونی چه بلایی سر گوشهایتان می‌آورد و اینکه با افزایش سن کدام قسمت از بدن بیشتر آسیب می‌بیند حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،در حضور مقادیر بالای ویتامین B۱۲، باکتری‌های پوست که با آکنه مرتبط هستند نوعی مولکول‌های التهابی ایجاد می‌کنند که عامل بروز جوش و آکنه روی پوست هستند.
 
۸ غذایی که شب‌ها باید مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید/ عواقب نخوردن صبحانه در بچه مدرسه ای‌ها/ سردردتان را کمتر از ۳۰ ثانیه درمان کنید
در این مطالعه پزشکان تفاوت بین باکتری‌های پوست افراد مستعد ابتلا به آکنه و باکتری‌های روی صورت افرادی با پوست صاف را بررسی کردند و به این موضوع پرداختند که چرا باکتری «پروپیونی باکتریوم آکنه» که شایع‌ترین میکروب پوستی است در برخی افراد موجب بروز جوش و آکنه می‌شود و در برخی افراد بی‌تاثیر است. این پزشکان دریافتند ویتامین B۱۲ بیان ژنِ باکتری پوست را تغییر می‌دهد و همین امر می‌تواند به التهاب‌های ایجادکننده آکنه منجر شود.در انسان ویتامین B۱۲ در فرآیند سوخت و ساز بدن، شکل‌گیری گلبول‌های قرمز خون و حفاظت از سیستم اعصاب مرکزی نقش دارد. این ویتامین به طور معمول در مولتی‌ویتامین‌ها موجود است و بررسی جدید این پرسش را مطرح می‌کند که آیا افراد مبتلا به آکنه می‌توانند از مکمل‌های B۱۲ مصرف کنند.«هویینگ لی»، یکی از متخصصان این مطالعه از دانشکده پزشکی «دیوید گفن» در آمریکا گفت: تصور بر این است که بین ویتامین B۱۲ و آکنه رابطه‌ای وجود دارد. همچنین مشاهده کردیم مجرای مولکولی وجود دارد که می‌تواند این ارتباط را توضیح دهد، اما لازم است که در مطالعات آتی و در بررسی‌های بیشتر نقش ویتامین B۱۲ در بروز آکنه تایید شود.این تیم تخصصی با بررسی الگو‌های بیان ژنی دریافتند مجرای تولید کننده ویتامین B۱۲ به طور قابل توجهی در باکتری پوست افراد مبتلا به آکنه تغییر می‌کند که این وضعیت در افراد دیگر مشاهده نمی‌شود.هویینگ لی باکتریوم پوست صورت افراد بدون جوش و آکنه را پس از تزریق ویتامین B۱۲ بررسی کرد که پس از گذشت یک هفته مشاهده شد از هر ۱۰ شرکت کننده روی صورت یک نفر جوش و آکنه ظاهر شده و الگوی بیان ژنی باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه تغییر کرده است.به گفته لی، زمانی که این ویتامین به باکتری اضافه شود میکروب‌ها ترکیب‌هایی به نام «پورفیرین» تولید می‌کنند که التهاب در آکنه را افزایش می‌دهد.همچنین در حالی که در این مطالعه وجود این ارتباط مشاهده شده، نقش ویتامین B۱۲ در بروز آکنه یا تشدید آن تایید نشده است.
 
۸ غذایی که شب‌ها باید مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید

به جز جنبه فیزیکی، کاهش چربی شکم یک دلیل بسیار مهم دیگر هم دارد و آن بالا بردن کیفیت سلامتی است. این در حالی است که افزایش چربی شکمی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سندرم متابولیک را بالا می‌برد.قند طبیعی سیب نیز با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل افت قند خون در طول روز می‌شود. با خوردن روزانه یک عدد از سیب نباید نگران اضافه وزن باشید.با این اوصاف بهترین گام‌ها برای کاهش حجم چربی شکمی، مصرف برخی مواد غذایی خاص در هنگام شب است:

سبزیجات تیره رنگ: سریع‌ترین راه برای کاهش چربی شکمی، خوردن سبزیجات تیره رنگ است. برای این کار بهتر است سبزیجاتی را انتخاب کنید که باعث سوء هاضمه نمی‌شوند و کیفیت خواب شما لطمه نمی‌زنند. بهترین سبزیجات تیره رنگ برای کاهش چربی شکمی عبارتند از: کاهو، اسفناج و مارچوبه. بهترین راه برای استفاده از این سبزیجات، بخارپز کردن آن‌ها است.

روغن زیتون: این نوع روغن بهترین گزینه غذایی برای کاهش چربی شکمی است. اسید‌های چرب موجود در روغن زیتون مانند اسید اولئیک می‌توانند به کاهش چربی‌های مقاوم در بدن کمک کنند بخصوص در مناطق شکمی.

چای نعناع: نوشیدن این نوع چای قبل از رفتن به خواب را از خود دریغ نکنید. نعناع علاوه بر این که آرامبخش عضلانی است، به عنوان یک ضد التهاب قوی نیز عمل می‌کنند و افزایش دهنده سلامت کبد است.

چای سبز: در ترکیب با ورزش می‌تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند. محققان می‌گویند موادی در چای سبز شناخته شده است که سبب تحریک بدن برای سوزاندن کالری و افزایش از دست دادن چربی شکم می‌شود.

۸ غذایی که شب‌ها باید مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید/ عواقب نخوردن صبحانه در بچه مدرسه ای‌ها/ سردردتان را کمتر از ۳۰ ثانیه درمان کنید
مارچوبه: مارچوبه سفید بهترین سبزی برای کاهش سایز شکم است. مارچوبه سرشار از ویتامین‌هایی مانند ویتامین سی، ویتامین ب. کمپلکس، ویتامین‌های آ. و ای، پتاسیم و روی است. تمام این ریزمغذی‌ها منجر به کاهش چربی‌های مقاوم بدن می‌شوند.

گوجه فرنگی: یک گزینه سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با التهاب بدن می‌رود. لپتین یک نوع پروتئین موجود در گوجه فرنگی است که می‌تواند متابولیسم را تنظیم کرده و به کاهش چربی شکمی کمک کند.

سیب: سیب همه ویژگی‌های لازم برای حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد. هرعدد سیب حاوی پنج گرم فیبر و به طور خاص پکتین است. با خوردن هر عدد از آن حجم معده پر شده و مانع از پرخوری می‌شود. قند طبیعی سیب نیز با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل افت قند خون در طول روز می‌شود. با خوردن روزانه یک عدد از سیب نباید نگران اضافه وزن باشید. همه این ویژگی ها، سیب را به خوراکی منحصر به فرد برای سوختن چربی تبدیل کرده است.

ماهی: برای کاهش وزن باید با دریا دوست باشید. منظور فقط شنا کردن نیست، بلکه مصرف ماهی یکی از راهکار‌های آب کردن چربی ناحیه شکم و کمر است. به این دلیل که ماهی متابولیسم را سرعت داده و اشتهایتان را کنترل کرده و کاهش می‌دهد. پروتئین موجود در ماهی خاصیت سیرکنندگی دارد. ماهی، به ویژه انواع چرب آن مانند تن و سالمون سرشار از اسیدچرب امگا۳ هستند. فراموش نکنید، ماهی زمانی این تاثیر مثبت را دارد که به صورت بخارپز تهیه شده و بدون اضافه کردن سس و فقط با اضافه کردن آبلیمو و ادویه مصرف شود.
 
ترکیب این مواد با ماست ۷ بیماری را درمان می‌کند

از زمان‌های قدیم پزشکان استفاده از ماست را توصیه می‌کردند.خوب است بدانید اگر ماست را با برخی مواد ترکیب کنید بسیاری بیماری‌ها از بدنتان دور می‌شود.

۸ غذایی که شب‌ها باید مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید/ عواقب نخوردن صبحانه در بچه مدرسه ای‌ها/ سردردتان را کمتر از ۳۰ ثانیه درمان کنید
ماست به همراه خرفه کلسترول را تنظیم می‌کند.
ماست با شوید چربی بالا را کاهش می‌دهد.
ترکیب ماست با زیره چاقی را از بین می‌برد.
ماست همراه با شاهتره کبد چرب را درمان می‌کند.
ماست با نعنا نفخ معده را کاهش می‌دهد و آن را درمان می‌کند.
ماست همراه با شنبلیله دیابت را درمان می‌کند.
ماست با تخم کتان بهترین ترکیب برای از بین بردن چربی اضافی بدن است.
 
کم خونی چه بلایی سر گوشهایتان می‌آورد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که از کاهش شنوایی می‌تواند با کم‌خونی فقر آهن - ترکیب کاهش سطح آهن و گلبول‌های قرمز خون - مرتبط باشد.در این مطالعه آشکار شد که افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن دو برابر بیشتر از افرادی که به این عارضه خونی دچار نیستند با خطر کاهش شنوایی مواجه می‌شوند.

۸ غذایی که شب‌ها باید مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید/ عواقب نخوردن صبحانه در بچه مدرسه ای‌ها/ سردردتان را کمتر از ۳۰ ثانیه درمان کنید
ارتباط بین کاهش شنوایی و کم خونی فقر آهن به ویژه در مورد دو نوع اختلال کم‌شنوایی شامل "کاهش شنوایی حسی - عصبی" و "کاهش شنوایی انتقالی" قوی‌تر است.کاتلین شیفر، نویسنده این مطالعه در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در این باره گفت: در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که تایید کند درمان کم خونی فقر آهن می‌تواند شنوایی را بهبود بخشد و یافته فوق فقط ارتباط احتمالی بین فقر آهن و کم شنوایی را نشان می‌دهد در حالی که ثابت نمی‌کند یکی، دلیل دیگری است.به رغم دست‌یابی به نتایج فوق پزشکان معقتدند که انجام مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است.
 
بهترین سن برای جراحی دندان عقل

دکتر زهرا جعفریان با اشاره به اینکه سن ۱۷ تا ۲۱ سالگی به علت سفت نشدن استخوان فک بهترین زمان برای جراحی دندان عقل است، گفت: افراد ۳۰ تا ۳۵ سال هنگام کشیدن دندان عقل، درد شدیدی را تحمل می‌کنند بنابراین انجام این جراحی در این سن برای دندانپزشک نیز دشوارتر است.

۸ غذایی که شب‌ها باید مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید/ عواقب نخوردن صبحانه در بچه مدرسه ای‌ها/ سردردتان را کمتر از ۳۰ ثانیه درمان کنید
این دندانپزشک عمومی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن دندان عقل در انتهای دهان موجب عدم رعایت بهداشت، عفونی شدن و پوسیدگی می‌شود. درصورت آسیب به عصب دندان باید دندان عقل کشیده شود.جعفریان با اشاره به اینکه عدم فضای کافی در دندان‌های پشت دهان ممکن است منجر به بروز دندان‌های نیمه نهفته شود، گفت: ۲۲ تا ۲۳ سالگی بهترین زمان برای کشیدن دندان‌های عقل نیمه نهفته است بنابراین دندان عقل افراد ۱۷ تا ۱۸ سال نباید کشیده شود.وی با تاکید به کشیده شدن دندان‌های عقل نیمه نهفته اظهار کرد: گیرغذایی، پوسیدگی دندان و آسیب به عصب دندان از عوارض دندان‌های نیمه نهفته عقل است.این دندانپزشک عمومی یادآور شد: افرادی که تمایل به کشیدن دندان عقل خود ندارند، باید بهداشت دهان خود را به طور کامل رعایت کنند همچنین به طور مرتب و روزانه از نخ دندان و مسواک استفاده کنند.وی با اشاره به اینکه براساس تحقیقات وجود دندان عقل در دهان موجب بهم ریختگی جدی در دندان‌ها نمی‌شود، تصریح کرد: اعتقاد بیشتر مردم این است که علت بهم ریختگی دندان‌ها بخاطر دندان عقل است که این عقیده نادرست است.جعفریان در پایان خاطرنشان کرد: امروزه به علت پیشرفت علم دندانپزشکی و ایمپلنت، جایگزینی دندان عقل با دندان جلویی پوسیده به علت آسیب شدید دندان، رایج نیست.
 
با افزایش سن این قسمت از بدن بیشتر آسیب می‌بیند

دکتر محمد زارع جوشقانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در سنین بالا ممکن است در عدسی چشم تیرگی ایجاد شود؛ مانند پنجره‌ای که کدر شده و باید تمیز شود. در کاتاراکت هم باید با کار گذاشتن لنز مناسب، دید دقیق و بهتری را برای فرد فراهم کرد.

۸ غذایی که شب‌ها باید مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید/ عواقب نخوردن صبحانه در بچه مدرسه ای‌ها/ سردردتان را کمتر از ۳۰ ثانیه درمان کنید
این فوق تخصص پیوند قرنیه، چشم را به دوربین عکاسی دارای لنز‌های متعدد تشبیه کرد و ادامه داد: مهم‌ترین لنز چشم همان قرنیه است. سطح قرنیه نیز خود مانند لنزی با قدرتی مشخص عمل می‌کند. هر عاملی که تیره شدن قرنیه را سبب شده و نور نتواند از آن عبور کند، باعث از بین رفتن دید می‌شود.وی در این باره افزود: در این زمان یکی از روش‌ها برای بهبود دید بیمار آن است که با روش‌های مختلف لایه‌ای، کامل، گذاشتن ابزاری خاص و ... قرنیه را تعویض و اصلاح کنیم.به گفته وی، عواملی نظیر ضربه، عفونت، قارچ، عوامل ارثی و مادرزادی و ... می‌توانند به عنوان عامل بیماری‌های قرنیه، مطرح شوند.
 
عواقب نخوردن صبحانه در بچه مدرسه ای‌ها

خوردن صبحانه برای کودکی که آماده‌ی رفتن به مهدکودک و مدرسه می‌شود، بسیار مهم است و مادران عزیز باید به این وعده‌ی غذایی اهمیت ویژه‌ای دهند.مصرف صبحانه به کودکان کمک می‌کند تا فراگیری بهتری داشته باشند. انرژی و مواد مغذی مصرف‌شده می‌تواند باعث افزایش تحرک و فعالیت بدنی و درنهایت نشاط در کودکان شود.

بچه‌ی صبحانه نخورده در ساعت ۹ الی ۱۰ صبح به میزان قابل‌توجهی دچار افت قند خون می‌شود. استعداد یادگیری او به‌ویژه در درس‌هایی که به تفکر و اندیشه نیاز دارند کاهش می‌یابد. چنین دانش‌آموزی ممکن است دچار افت تحصیلی و بیزاری از مدرسه نیز بشود.بهتر است صبحانه در محیطی باصفا و آرامش‌بخش با حضور افراد خانواده صرف شود. باید بدانیم در دوران کودکی علاقه و بی‌علاقگی به غذا‌های مختلف به‌سرعت تغییر می‌یابد و این دوست داشتن غذا تحت تأثیر دما، ظاهر، رنگ و طعم غذا، همچنین موقعیت مکانی و زمانی غذا خوردن است.داشتن صبحانه‌ی کامل و خوب مستلزم رعایت ضوابطی در منزل است. به‌طور مثال خانواده‌ها لازم است زمان خواب شبانه و خوردن شام را طوری تنظیم کنند که بچه‌ها صبح، به‌موقع و باکمال میل صبحانه بخورند. تحرک مختصر مثل نرمش صبحگاهی، پیاده‌روی یا دوش گرفتن به افزایش تمایل مصرف صبحانه کمک خواهد کرد.

میان وعده به‌طورکلی باید ماده‌ی غذایی مناسبی را برای میان وعده‌ی کودک انتخاب کنیم. این ماده باید ارزش غذایی کافی داشته باشد و رضایت بچه را تأمین کند؛ بدآموزی نداشته باشد؛ ازنظر بهداشتی ایمن باشد؛ و با بودجه‌ی اکثریت خانواده‌ها تناسب داشته باشد.نکته‌ی حائز اهمیت دیگر آن است که غذای تهیه‌شده توسط مادر، نه‌تن‌ها سالم‌تر است، بلکه انتقال‌دهنده‌ی مهر مادری نیز هست.نان و پنیر و خیار، نان و پنیر و گردو، انجیر خشک، نخودچی، انواع مغز‌ها (مثل گردو، بادام، فندق و...)، میوه‌ها به‌خصوص سیب، نان شیرمال، کیک و کلوچه مواد مناسبی برای میان وعده در زنگ تفریح مدرسه و مهدکودک هستند.ازجمله عناصر و مواد موردنیاز کودک در این سنین که باید به آن توجه شود، عبارت‌اند از:
آهن کودکان به علت رشد سریع همراه با افزایش هموگلوبین و میزان کل آهن بدن، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کم‌خونی ناشی از کمبود آهن قرار دارند. توانایی یادگیری در کودکان مبتلابه کمبود آهن کاهش می‌یابد و کم‌خونی سبب کاهش توانایی این کودکان می‌شود، چراکه اکسیژن کم‌تری به سلول‌ها می‌رسد. پیش‌گیری از کم‌خونی ناشی از کمبود آهن در کودکان باید در مصرف کافی مواد غذایی آهن‌دار متمرکز شود. مصرف مقداری گوشت قرمز بدون چربی راحت‌ترین راه رساندن مقدار بیشتر آهن به یک کودک است.

۸ غذایی که شب‌ها باید مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید/ عواقب نخوردن صبحانه در بچه مدرسه ای‌ها/ سردردتان را کمتر از ۳۰ ثانیه درمان کنید
نان و پنیر و خیار، نان و پنیر و گردو، انجیر خشک، نخودچی، انواع مغز‌ها (مثل گردو، بادام، فندق و...)، میوه‌ها به‌خصوص سیب، نان شیرمال، کیک و کلوچه مواد مناسبی برای میان وعده در زنگ تفریح مدرسه و مهدکودک هستند.متأسفانه تعدادی از بچه‌ها تمایلی به خوردن تکه‌های گوشت ندارند که در این موارد بهتر است گوشت چرخ‌کرده جایگزین شود. به‌علاوه باید به خاطر داشت که مصرف منابع حاوی ویتامین C. جذب آهن را افزایش می‌دهد. پس خوردن لیموترش، پرتقال یا گوجه‌فرنگی به همراه غذا به علت غنی بودن ازنظر ویتامین C به جذب آهن موجود در غذا کمک می‌کند.مصرف چای بعد از غذا، از میزان جذب آهن می‌کاهد. بهتر است چای از حدود نیم ساعت قبل از غذا تا دو ساعت بعد از غذا مصرف نشود.کلسیم برای تشکیل مواد معدنی، مینرالیزاسیون و رشد بافت استخوانی در کودکانی لازم است و باید به مقدار کافی در برنامه‌ی غذایی وجود داشته باشد. جذب کلسیم به عواملی مثل میزان پروتئین، ویتامین D و فسفات بستگی دارد. کودکان به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، ۴-۲ بار بیشتر از بزرگ‌سالان به کلسیم نیاز دارند.

شیر و فرآورده‌های لبنی، منابع اصلی کلسیم هستند. برای بچه‌هایی که یکی از این فرآورده‌ها را استفاده نمی‌کنند باید انواع دیگری از همان گروه را جایگزین کرد، به‌طور مثال اگر بچه‌ای شیر نمی‌خورد، باید به او ماست بدهید. پنیر نیز غذای مناسبی برای افزایش هوش دانش آموزان است، البته بهتر است پنیر را شب مصرف کرد، یا صبح‌ها به همراه گردو و بادام استفاده کنید، زیرا مصرف پنیر به‌تن‌هایی در صبح عکس‌العمل‌های عصبی را قدری کند می‌کند؛ این امر به دلیل تغییر نسبت کلسیم به فسفر یونیزه در پنیر است.ویتامین Dبرای جذب کلسیم و رسوب آن در استخوان‌ها موردنیاز است. چون این ماده از تأثیر آفتاب بر بافت‌های زیرپوستی به دست می‌آید، میزان مورداحتیاج رژیم غذایی بسته به موقعیت جغرافیایی فرد و مدت‌زمانی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرد، متفاوت است.کمبود روی سبب اختلال در رشد، کم‌اشت‌هایی و کاهش حس چشایی می‌شود. بهترین منابع روی؛ گوشت و غذا‌های دریایی هستند.
 
اگر دست و پاهایتان زیاد خواب می‌رود بخوانید

خواب‌رفتگی، مورمور و کرخ شدن موقت دست یا پا را چه کسی است که در طول زندگی خود تجربه نکرده باشد؟وقتی برای مدت زیادی در حالتی یکنواخت می‌نشینیم ناگهان متوجه می‌شویم که پایمان کرخ و سنگین شده و موقع حرکت سوزن‌سوزن می‌شود. این علائم را اصطلاحا شکایات حسی خواب رفتن دست یا پا می‌نامند.

۸ غذایی که شب‌ها باید مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید/ عواقب نخوردن صبحانه در بچه مدرسه ای‌ها/ سردردتان را کمتر از ۳۰ ثانیه درمان کنید
این حالت در اغلب موارد بی‌ضرر است و خطری ندارد، سریع ظاهر می‌شود و سریع هم از بین می‌رود. اندام را حرکت می‌دهیم یا شل می‌گذاریم تا آرام‌آرام این حالت رفع شود و پایمان به وضعیت طبیعی برگردد.همین حالت در دست‌ها هم رخ می‌دهد. اصولا هر قسمت از بدن می‌تواند خواب برود. اما چرا؟دلیلش معمولا یک یا چند عصب است؛ اعصابی که تحت فشار قرار گرفته‌اند یا اکسیژن و مواد غذایی لازم را مثلا به علت بد نشستن دریافت نمی‌کنند. در این صورت اطلاعاتی که دائما میان آن عصب و مغز در جریان است درست رد و بدل نمی‌شود. وقتی عملکرد انتقال پیام‌ها از اعصاب محیطی به مغز مختل شد پارستزی یا حالاتی مانند مورمور یا گزگز شدن آن موضع خاص رخ می‌دهد.اگر اطلاعات مربوط به این عصب گیرافتاده به مغز ارسال شود مغز به ما فرمان می‌دهد که با حرکت کردن، آن عصب را از فشار برهانیم. در غیر این صورت دست یا پایمان مدت زیادی در حالت خواب‌رفته باقی مانده و کرخ می‌شود.با این حال اگر کسی دست و پایش اغلب مواقع خواب می‌رود و با حرکت هم مدتی طولانی لازم است که به وضعیت طبیعی برگردد باید به پزشک مراجعه کند، چون که این می‌تواند علامتی از یک بیماری جدی باشد. برای مثال در بیماری‌های بیرون‌زدگی دیسک کمر، مولتیپل اسکلروزیس (ام‌اس) یا پلی‌نوروپاتی که آسیب اعصاب محیطی است چنین علامتی وجود دارد. پلی‌نوروپاتی یک بیماری ارثی است که در آن اعصاب به فشار بسیار حساس‌اند.
 
اگر دهانتان برفک می‌زند نشانه این بیماری خطرناک است

دکتر فریدون نعمتی گفت: برفک دهان به صورت مختلف در دهان بروز می‌کند. هر نوع ضایعه سفید رنگی که در سطح داخلی دهان دیده شود برفک دهان نامیده می‌شود و نیازمند بررسی است.به گفته این دندانپزشک، هر نوع ضایعه سفید رنگ در داخل دهان باید مورد معاینه قرار گیرد چرا که تشخیص درست و به موقع بیماری‌های دهان از اهمیت زیادی برخوردار است.

۸ غذایی که شب‌ها باید مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید/ عواقب نخوردن صبحانه در بچه مدرسه ای‌ها/ سردردتان را کمتر از ۳۰ ثانیه درمان کنید
نعمتی افزود: البته وجود برفک دهان می‌تواند دلایل ساده‌تری هم داشته باشد. به عنوان مثال سفیدی روی سطح زبان ممکن است به علت رشد زائده‌های چشایی روی سطح زبان باشد که معمولا به علت کم خونی بروز می‌کند.وی در ادامه گفت: تشخیص زودهنگام بیماری‌های داخل دهان بخصوص برفک دهان جهت تشخیص بیماری‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این گونه ضایعات می‌تواند نشان دهنده پیش سرطان باشد که در این صورت تشخیص زودهنگام آن‌ها از اهیمت بالایی برخوردار است.نعمتی در ادامه بهداشت مناسب را در پیشگیری از بروز بیماری‌های دهان و دندان مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: تغذیه خوب و به دور از مصرف مواد شیمیایی می‌تواند نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان داشته باشد.
 
سردردتان را کمتر از ۳۰ ثانیه درمان کنید

میگرن و سردرد‌های میگرنی برای برخی افراد بدترین کابوس زندگی است و صنعت داروسازی با کشف دارو‌ها راه حل‌های متعددی برای درمان این بیماری ناتوان کننده پیش روی بیماران گذاشته، اما بسیاری از این دارو‌ها حاوی مواد شیمیایی خطرناک بوده و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال درمان‌های گیاهی میگرن هستند.

۸ غذایی که شب‌ها باید مصرف کنید تا شکمی صاف داشته باشید/ عواقب نخوردن صبحانه در بچه مدرسه ای‌ها/ سردردتان را کمتر از ۳۰ ثانیه درمان کنید
افراد مبتلا به میگرن سردرد‌های مکرری و شدیدی دارند که هنگام عود آن‌ها از شدت درد، عملکرد مغز تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و فرد مبتلا تنها به دنبال راهی برای خلاصی از شر درد‌ها است.در زمان حمله‌های میگرنی حساسیت شما به محیط اطراف و شرایط محیطی مانند نور افزایش پیدا کرده و با کوچکترین نور سردرد‌ها تشدید می‌شوند، افزون بر این استفراغ و تهوع با افزایش حساسیت حواس در اثر مواجه شدن با بو یا موارد اینچنینی نیز دیده می‌شود.درمان میگرن به صبر و شکیبایی نیاز دارد، اغلب دارو‌های تجویزی فقط به عنوان یک تسکین دهنده موقت موثر بوده و در موارد زیادی به سلامتی شما آسیب رسانده و حتی موجب بروز اعتیاد نیز می‌شوند.ما به شما توصیه می‌کنیم به جای استفاده از دارو‌های قاتل درد به کمک نمک با کیفیت هیمالیا سر درد‌های میگرنی خود را در نطفه خفه کنید.این درمان طبیعی نه تنها درد‌های شما را تسکین داده، بلکه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با بازگرداندن الکترولیت‌ها یک محیط قلیایی در بدن ایجاد می‌کند.آب لیمو ترکیب موثر در درمان میگرن است که یک تاثیر باور نکردنی در قلیایی کردن بدن داشته و هنگام ترکیب با نمک صورتی هیمالیا اثر آن چندبرابر می‌شود.

مواد تشکیل دهنده درمان طبیعی میگرن:

½ قاشق چایخوری نمک صورتی هیمالیا

آب نصف لیمو

یک لیوان آب

آماده سازی:

شما باید آب لیمو و نمک را در یک لیوان آب ریخته و به هم بزنید، اکنون معجون درمان میگرن شما آماده است و با نوشیدن آن درعرض ۳۰ ثانیه نشانه‌های بهبود را حس می‌کنید.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *