آرمان‌ شهدای حادثه تروریستی اهواز استمرار خواهد داشت/ تقابل حق و باطل تا قیامت وجود دارد

12:18 - 03 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۴۸۶۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی آرمان‌ها و عقاید را مهم‌تر از اشخاص برشمرد و گفت: آرمان شهدای حادثه تروریستی اهواز استمرار خواهد داشت.

آرمان‌ شهدای حادثه تروریستی اهواز استمرار خواهد داشت/ تقابل حق و باطل تا قیامت وجود داردبه گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» در پایگاه شهید امینی هوانیروز، با اشاره به اینکه اقدام ناجوانمردانه تروریست‌ها نشانه ضعف نیروهای مسلح و قوت تروریست‌ها نیست، اظهار داشت: نامردی هیچ‌گاه نشانه قدرت نیست، برخی که قدرت مقابله رودررو را ندارند، ممکن است بتوانند ناجوانمردانه و غافلگیرانه به یک فرد و جمع مقتدری ضربه بزنند و کار تروریست‌های بزدل از این دست بوده است.

وی افزود: حادثه تروریستی اهواز نشانه ضعف و قوت کسی نیست. حضرت علی (ع) در حین سجده از ابن‌ملجم مرادی ضربه خورد، این اقدام نشانه قدرت ابن‌ملجم نبود، بلکه نشانه ناجوانمردی او به شمار می‌رود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در اقصی نقاط جهان، یادآور شد: مهم‌تر از افراد، آرمان‌های آن‌هاست. امام حسین شهید شد، اما آرمان‌هایش زنده است. آیا یزیدیان در آغاز هیچ فکر می‌کردند با شهادت امام حسین (ع) کل جهان حسینیه شود؟ در دورترین نقاط جهان برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند.

حجت الاسلام محمدحسنی گفت: آرمان شهدای حادثه تروریستی اهواز استمرار خواهد داشت. تروریست‌ها تاکنون به اهداف خود نرسیدند و از این پس هم نخواهند رسید. در دهه 60 حدود 17 هزار شهید ناشی از ترور داشته‌ایم، اما انقلاب ما از مسیر خود منحرف نشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مصرع شعری مبنی بر این که «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»، خاطرنشان کرد: کسانی که شهید می‌شوند به وظیفه خود عمل می‌کنند؛ اما ما هم باید به وظیفه‌مان عمل کنیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم. ما وظیفه داریم پیام شهدا را به جامعه منتقل کنیم.

وی با اشاره به جمله «هل من ناصر ینصرنی» حضرت امام حسین (ع) که می فرماید: کیست یاری دهنده‌ای که مرا یاری دهد؟ گفت: خطاب امام حسین (ع) به نسل‌های بعد است؛ چرا که ایشان می‌دانست کربلا ادامه دارد. تقابل حق و باطل تا قیامت وجود دارد. هم امام حسین و هم یزید تکرار خواهند شد. در آینده هم کسانی پیدا می‌شوند که پیرو یزید و امام حسین (ع) هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی دفاع مقدس را جلوه‌ای از کربلا و عاشورا برشمرد و افزود: شهدای ما با رنگ و بوی عاشورایی به وظیفه شرعی خود عمل کردند. مقابل ما هم صدام بیچاره و بدبخت بود که اشتباه یزید را مرتکب شد. این قضیه با هشت سال دفاع مقدس تمام نشد. حرامیان به حرم اهل بیت نزدیک شدند تا هتک حرمت کنند؛ اما مدافعین حرم کاری را کردند که یاران امام حسین (ع) در کربلا انجام دادند. اگر مدافعان حرم عازم سوریه و عراق نمی‌شدند، حرم حضرت زینب کبری (س) هم مانند قبرستان بقیع بدون صحن و حرم شده بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به تلاش نظامیان برای حفظ جان مردم در حمله تروریستی اهواز، گفت: نظامی‌ها به جای اینکه جان خود را بردارند و فرار کنند، ایستادند و زن و بچه مردم را نجات دادند و مدافع حرم و حریم مردم شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *