توسعه روابط تهران و کابل در همه عرصه ها به نفع دو ملت است/ ایران خواهان آینده ای بهتر، توسعه یافته تر و امن تر برای افغانستان است

12:01 - 03 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۴۸۱۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران اسلامی خواهان آینده‌ای بهتر، توسعه یافته‌تر و امن‌تر برای افغانستان است، اظهارداشت: توسعه روابط تهران و کابل در همه عرصه‌ها به نفع دو ملت است.

/////////به گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام‌و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار "عبدالله عبدالله" رئیس هیئت اجرایی دولت افغانستان، با بیان اینکه همه باید برای ریشه‌کنی تروریسم در منطقه تلاش کنند، گفت: امنیت کشور‌های منطقه و از جمله ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده است و حضور بیگانگان در این منطقه به ضرر همه ما است.

رئیس جمهور روابط اقتصادی، همکاری در تامین امنیت مرز‌ها و تشویق بیشتر بخش خصوصی برای گسترش روابط تجاری را مورد تاکید دو دولت برشمرد.

روحانی همچنین به اهمیت موضوع مواد مخدر و ضرورت مبارزه با آن اشاره کرد و گفت: مواد مخدر خطری برای مردم ما و شما و همه ملت‌های جهان است و باید با همکاری با آن مبارزه شود چرا که آینده ملت‌ها را تباه می‌کند و بخش عمده‌ای از تامین مالی تروریسم از قاچاق مواد مخدر است.

رئیس جمهور در ادامه با انتقاد از استاندارد دوگانه برخی کشور‌های غربی در موضوع تروریسم، اظهارداشت: پس از زمان انقلاب اسلامی، فعالیت‌های تروریستی در ایران توسط کسانی انجام شد که اکنون در همین کشور‌های غربی حضور دارند و مورد حمایت برخی کشور‌های منطقه هم هستند. این کشور‌ها اگر خودشان مورد حملات تروریستی قرار گیرند، بحث تروریسم و مبارزه با آن اهمیت می‌یابد، اما در مورد ملت‌های منطقه ما، از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

روحانی با اشاره به اینکه دو ملت ایران و افغانستان همیشه در روز‌های سخت در کنار هم بوده اند، گفت: طی سال‌های گذشته با فداکاری مردم افغانستان، عراق و سوریه ثابت شد که با ایستادگی و همکاری می‌توان شکست‌های قابل ملاحظه‌ای به تروریست‌ها تحمیل کرد.

رئیس هیئت اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدارتاکید کرد: ایران همیشه در شرایط دشوار در کنار ملت افغانستان بوده و هیچ وقت روابط خود را با افغانستان تحت الشعاع کشور‌های ثالت قرار نداده است.

عبدالله عبدالله با تاکید بر ضرورت همکاری همه کشور‌ها در مبارزه با تروریسم اظهارداشت: هدف تروریست‌ها صدمه زدن و ایجاد رعب و تفرقه در بین کل مردم افغانستان است و مردم هم به خوبی آن را درک می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *