روحانیون ارتباط با نسل جوان را فرا بگیرند

10:35 - 18 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۸۰۷۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تفسیر قرآن باید به گونه‌ای باشد که عوام و خواص بتوانند آن را بفهمند، گفت: طلبه و روحانی باید بتواند با نسل جوان و نوجوان رابطه برقرار، به دانش‌آموز سلام و احترام کند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام خبرگزاری صدا و سیما ، حجت الاسلام محسن قرائتی در جمع طلاب و روحانیون که نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از معاونان وی در مدرسه علمیه رضویه بیرجند حضور داشتند، اظهار داشت : اگر در اغتشاشات اخیر بعضی از کودکان این کشور حضور داشتند به دلیل این است که آموزش و پرورش و روحانیون به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده‌اند.

وی خواستار تقویت نهضت تفسیر قرآن در جامعه شد و افزود: بر اساس آیات قرآن فقط ساعتی که در آن نماز جمعه برگزار می‌شود، انجام کار‌ها تعطیل است و به غیر از آن همیشه باید در حال تلاش و فعالیت باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه هر عمل و حرکتی که انجام دهیم و سبب عصبانیت دشمن شود، عمل صالح است بنابراین ساخت موشک توسط سپاه و پیشرفت‌های علمی از جمله اعمال صالح هستند، تصریح کرد: تفسیر قرآن باید به گونه‌ای باشد که عوام و خواص بتوانند آن را بفهمند.

وی خطاب به روحانیون، ادامه داد: باید خود را از هم اکنون برای برگزاری مجالس تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان در مساجد آماده کنید تا با انجام این کار سبب ایجاد نهضت تفسیر قرآن شوید.

قرائتی با تاکید بر برپایی نماز جماعت در مدارس توسط روحانیون، خاطرنشان کرد: هر روز باید حرف جدیدی برای گفتن  داشته باشیم؛ سنت‌های الهی تغییر ناپذیر، قطعی و استثنا ناپذیرند.

انتهای پیام/


برچسب ها: روحانیون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *