توافق برای ادامه همکاری در راستای حفظ برجام/۱+۴ برای حفظ و ادامه کانال‌های پراخت و ادامه صادرات نفت ایران متعهد شدند

8:22 - 03 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۴۷۴۴
وزرای خارجه کشور‌های ۱+۴ به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه در نیویورک نشستی را با حضور وزیر امور خارجه ایران برگزار کردند که در پایان این نشست بیانیه‌ای در حمایت از برجام و همچنین تداوم صادرات نفت ایران و همچنین تضمین مکانیسم‌های پرداخت با ایران صادر شد.

توافق برای ادامه همکاری در راستای حفظ برجام/۱+۴ برای حفظ و ادامه کانال‌های پراخت با ایران متعهد شدندبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزرای خارجه کشور‌های ۱+۴ به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه در نیویورک نشستی را با حضور وزیر امور خارجه ایران برگزار کردند که در پایان این نشست بیانیه‌ای در حمایت از برجام و همچنین تداوم صادرات نفت ایران و همچنین تضمین مکانیسم‌های پرداخت با ایران صادر شد.

رویترز نوشت: کشور‌های حاضر در توافق هسته‌ای ایران اعلام کردند که درباره ادامه همکاری برای ایجاد مکانیسم ویژه در راستای حفظ تجارت با ایران از جمله در زمینه نفت به توافق رسیده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی با حضور مقامات ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان در جمع خبرنگاران گفته است: با توجه به ضرورت و نیاز به نتایج ملموس، شرکت کنندگان در این نشست از پیشنهاد‌های عملی برای حفظ و ادامه کانال‌های پرداختی و به طور ویژه ابتکار عمل‌هایی برای ایجاد مکانیسم ویژه در راستای تسهیل پرداخت‌های مربوط به صادرات ایران از جمله نفت استقبال کردند.

موگرینی گفت: به طور عملی، این بدان معنی است که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا یک نهاد قانونی را برای تسهیل معاملات قانونی مالی با ایران ایجاد خواهند کرد و این امربه شرکت‌های اروپایی اجازه خواهد داد تا هماهنگ با قوانین اتحادیه اروپا به تجارت با ایران ادامه دهند و این امر می‌تواند درباره سایر شرکای ما در جهان نیز باشد.

رویترز گزارش داد: در این نشست علیرغم تردید‌ها درباره تحریم‌های نفتی ایران از سوی آمریکا برای متوقف کردن صادرات نفت ایران، در این نشست درباره ادامه همکاری در راستای حفظ و ادامه تجارت با ایران به توافق رسیدند.

در پایان این نشست بیانیه مشترکی صادر شد که در آن کشور‌های ۱+۴ عزم خود برای تنوسعه مکانیسم‌های پرداخت در راستای حفظ تجارت با ایران را اعلام کردند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *