کنسولگری‌های آمریکا و عربستان در بصره می‌خواهند میان ایران و عراق شکاف ایجاد کنند

8:02 - 03 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۴۷۰۴
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه اخیرا کنسولگری‌های آمریکا و عربستان در بصره به شدت فعال شدند، گفت: آنها تلاش دارند با تاثیر بر جوانان جنوب عراق، میان دو ملت ایران و عراق شکاف ایجاد کنند، لذا ملت و جریان‌های سیاسی عراق باید سریعا یک برنامه ریزی دقیق کرده و مانع شکل گیری توطئه جدید شوند.
هانی‌زاده در گفتگو با میزان:حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به عملیات نظامی دولت عراق علیه داعش در استان صلاحالدین بیان داشت: متاسفانه به‌ دلیل تاخیر در تشکیل پارلمان و نیز عدم تعیین نخست وزیر، یک نوع خلاء امنیتی و سیاسی در عراق به وجود آمد و باعث شد، بار دیگر داعش به الانبار، موصل و به تدریج به سمت بغداد نفوذ کند.

وی ادامه داد: حمله انتحاری اخیر داعش نشان می‌دهد جریان‌های سیاسی در عراق باید، شرایط کنونی کشورشان را درک کرده و نسبت به انتخاب کابینه و شکل گیری همه مولفه‌های قدرت در عراق نقش خود را به درستی و با ظرافت ایفا کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: رئیس پارلمان عراق بعد از ماه‌ها اختلاف نظر، مشخص شد اما انتخاب نخست وزیر فعلا بامشکل مواجه  است؛ این امر موجب شده است دشمنان عراق درصدد یافتن فرصتی برای ضربه زدن به وحدت این کشور باشند.
 

هانی زاده با بیان اینکه هم اکنون شرایط عراق، شکننده است، یاد آورشد: بعد از پاکسازی موصل و سرکوب گروهک‌های تروریستی، آمریکا در مرز مشترک سوریه و عراق نیرو‌های خود را متمرکز کرد تا بار دیگر گروهک‌های تروریستی را سازماندهی و به سوریه و عراق اعزام کند؛ البته تا اندازه‌ای هم موفق شد گروهک داعش را دوباره فعال و به عراق اعزام کند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا کنسولگری‌های آمریکا و عربستان در بصره به شدت فعال شدند، تصریح کرد: آنها تلاش دارند با تاثیر بر جوانان جنوب عراق، میان دو ملت ایران و عراق شکاف ایجاد کنند، لذا ملت و جریان‌های سیاسی عراق باید سریعا یک برنامه ریزی دقیق کرده و مانع شکل گیری توطئه جدید شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *