عملیات‌ نظامی در شرق فرات اجرا می‎شود

15:49 - 02 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۴۶۸۹
رئیس جمهور ترکیه با اشاره به ایجاد مناطق امن در جریان عملیات‌های موسوم به سپر فرات و شاخه زیتون اعلام کرد که عملیات‌های مشابهی نیز در شرق فرات انجام خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه می‎گوید: ترکیه با پاکسازی منطقه‌ای به وسعت چهار هزار کیلومتر از لوث داعش و پ.ک.ک آن را به منطقه امن قابل سکونت برای مردم سوریه تبدیل کرد.

وی گفت: ما گفته بودیم که شمال سوریه را از موقعیت کریدور تروریستی خارج خواهیم کرد، به همین خاطر وارد جرابلس، الباب و عفرین شدیم چرا که قرار نبود آنجا را کریدور تروریستی کنیم، اما متاسفانه شرکای استراتژیکمان در اینجا دوگانه عمل می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: ۱۸ هزار تریلی و ۳ هزار فروند هواپیمای ترابری حامل تسلیحات و مهمات به این مناطق منتقل شد.

اردوغان در بخش دیگری با اشاره به اینکه قدس که صد‌ها سال نمادی از صلح به شمار می‌رفت امروز برای سر پا ماندن مبارزه می‌کند گفت که اسرائیل بافت تاریخی این شهر را تخریب می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد که اگر خواهان عدالت در سازمان ملل هستیم باید ۱۹۴ عضو این سازمان به شکل مساوی و دوره‌ای در شورای امنیت سازمان ملل حق رای داشته باشند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه کشور‌های بزرگ جهان تنها موقع استفاده کشور‌ها از سلاح شیمیایی لب به انتقاد باز می‌کنند و واکنش نشان می‌دهند اظهار داشت که صد‌ها هزار نفر با استفاده از سلاح‌های متعارف کشته می‌شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *