این ۶ سبزی لاغرتان می‌کنند/ عادت‌هایی که برای سلامتی مضر هستند/ ترکیبات طلایی برای درمان «کم‌خونی»/ سیگار چه بلایی سر ویتامین‌های بدن می‌آورد

13:20 - 02 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۴۵۸۹
اگر میخواهید بدانید ترکیبات طلایی برای درمان «کم‌خونی» چیست و اینکه سیگار چه بلایی سر ویتامین‌های بدن می‌آورد حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،اگر آبریزش بینی شما به طور غیرعادی و طولانی مدت بود آن را جدی بگیرید و به پزشک متخصص مراجعه کنید.«کندرا جکسون» از اوماها، نبراسکا به مدت ۵ سال از سردرد مداوم و آبریزش بینی رنج می‌برد، اما مشکل وی یک سرماخوردگی و یا آلرژی معمولی نبود.


این ۶ سبزی لاغرتان می‌کنند/ عادت‌هایی که برای سلامتی مضر هستند/ ترکیبات طلایی برای درمان «کم‌خونی»/ سیگار چه بلایی سر ویتامین‌های بدن می‌آورد/
براساس گزارش «مدیکال دیلی»، وی در سال ۲۰۱۳ در تصادف ماشین سرش به داشبورد اصابت کرد، پس از آن علائمی از جمله سرفه، عطسه، کم‌خوابی و سردرد‌های زیاد در وی پدیدار شد.جسکون یادآور شد: من نمی‌توانستم به خوبی بخوابم و شبیه به زامبی‌ها بودم. بسیاری از پزشکان بیماری من را حساسیت و یا سرماخوردگی تشخیص می‌دادند.اما پس از انجام آزمایش‌هایی متوجه شد که مایع مغزی- نخاعی او از طریق بینی‌اش خارج می‌شود.مایع مغزی نخایی مایعی شفاف و بدون رنگ موجود در مغز و نخاع است.یک متخصص گوش و حلق وبینی از دانشگاه علوم پزشکی تگزاس گفت: گاهی اوقات آبریزش بینی می‌تواند به علت آسیب سخت‌شامه به وجود بیاید و اگر آبریزش شدید باشد می‌تواند عفونت جدی را ایجاد کند.وی افزود: آبریزش بینی می‌تواند ناشی از فشار داخل جمجمه باشد که بیشتر در افراد سالمند و کسانی که دچار اضافه وزن هستند رخ می‌دهد.دکتر بارنس متخصص گوش، حلق و بینی اظهار داشت: ما از طریق سوراخ‌های بینی دوربین‌های زاویه‌داری را وارد مجاری بینی جکسون کرده و با استفاده از بافت‌های چربی وی راه ورود مایع مغزی نخاعی را مسدود کردیم.جکسون پس از انجام این عمل جراحی گفت: در حال حاضر احساس بهتری نسبت به قبل دارم و کیفیت خوابم به حالت عادی بازگشت.

 
ترکیبات طلایی برای درمان «کم‌خونی»

بدن انسان برای فعالیت خود به پروتئین‌های حامل اکسیژن هموگلوبین و میوگلوبین نیازمند است، آهن یکی از مهم‌ترین مواد معدنی است که در تولید اکسیژن هموگلوبین و گلبول‌های قرمز خون نقش دارد.خوب است بدانید که کمبود آهن هنگامی به وجود می‌آید که ذخیره آهن بدن به قدری کم شده است که دیگر پاسخگوی نیاز بدن نیست.

این ۶ سبزی لاغرتان می‌کنند/ عادت‌هایی که برای سلامتی مضر هستند/ ترکیبات طلایی برای درمان «کم‌خونی»/ سیگار چه بلایی سر ویتامین‌های بدن می‌آورد/
برای رفع این کمبود مصرف برخی مواد مفید است، اسفناج به همراه فلفل دلمه‌ای قرمز، کلم بروکلی به همراه گوجه فرنگی، لوبیای سیاه به همراه کلم، کلم پیچ به همراه پرتغال، عدس به همراه کلم بروکسل و شکلات تلخ به همراه توت فرنگی کمبود آهن را به خوبی جبران می‌کنند.
 
سیگار چه بلایی سر ویتامین‌های بدن می‌آورد

مطالعات نشان داده‌اند، سیگار تا حد زیادی ویتامین‌های موجود در بدن را از بین می‌برد، حتی جذب این موادغذایی را مسدود می‌کند و باعث کمبود‌های تغذیه‌ای می‌شود. سیگار علاوه بر ایجاد مسمومیت در بدن باعث تغییر فیزیولوژیکی می‌شود.برای خلاص‌شدن از این عادت بد (سیگار کشیدن) که برای سلامت بدن بسیار مضر شناخته شده است، فرد سیگاری باید رفتار غذایی خود را تغییر دهد، زیرا سیگار موجب خطر کمبود‌های تغذیه‌ای می‌شود.

کمبود ویتامین C
افراد سیگاری بیش از حد کمبود ویتامین Cدارند؛ دود باعث از بین رفتن ویتامین C در بدن می‌شود؛ در صورتی که این ویتامین برای بدن ضروری است و بدن را تقویت کرده، با بیماری مبارزه می‌کند و ویروس و عفونت را از بین می‌برد.

کمبود ویتامین E
ویتامین E نقش مهمی در جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی، پارکینسون، آلزایمر و حتی سرطان دارد و از بروز بیماری پیشگیری می‌کند؛ این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که سرعت پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد. توجه داشته باشید ویتامین C اثر ویتامین E را در زمانی که هر دو به‌طور همزمان جذب می‌شوند افزایش می‌دهد در صورتی که سیگار هردو رانابود می‌کند.

آهن
همان‌طور که سیگار باعث از بین رفتن ویتامین‌های C و E می‌شود موجب از بین رفتن آهن بدن نیز می‌شود؛ آهن یک عنصر ضروری در تولید سلول‌های قرمز خون است که نبود آن می‌تواند به کم‌خونی منجر شود؛ کمبود آهن علایمی مانند خستگی، اسهال، ضعف عضلانی، تحریک‌پذیری، گیجی یا از دست دادن حافظه دارد.

این ۶ سبزی لاغرتان می‌کنند/ عادت‌هایی که برای سلامتی مضر هستند/ ترکیبات طلایی برای درمان «کم‌خونی»/ سیگار چه بلایی سر ویتامین‌های بدن می‌آورد/
ویتامین D و کلسیم
ویتامین D باعث جذب کلسیم می‌شود، کاهش این دو ویتامین باعث پوکی استخوان‌ها و شکننده‌شدن استخوان می‌شود و سیگار هر دو ویتامین D و کلسیم را از بین می‌برد.

ویتامین A
مطالعات نشان داده‌اند، کمبود ویتامین A در افرادی که سیگار می‌کشند زیاد مشاهده شده است؛ این کمبود منجر به کاهش بینایی، توسعه بیماری‌های جدی چشمی و باعث نارسایی تنفسی می‌شود.

عادات بد سیگاری‌ها
مطالعات نشان می‌دهد، افراد سیگاری به غیر از انجام این عمل زشت دارای عادات بد غذایی مانند «خوردن میوه و سبزیجات کم در طول روز»، «غذا‌هایی که دارای چربی بالایی هستند»، «مصرف الکل و کافیین»، «کم خوابی» و «غیر فعال بودن بدن» هستند.

افراد سیگاری چه غذا‌هایی باید مصرف کنند
همانطور که گفته شد، سیگار باعث از بین رفتن ویتامین‌های بیشماری در بدن می‌شود و افراد سیگاری بیش از دیگران به ویتامین نیاز دارند؛ این افراد باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند و داشتن یک رژیم غذایی صحیح که دارای انواع ویتامین‌ها باشد برای آنان ضروری است.افراد سیگاری باید به‌طور مداوم میوه و سبزیجاتی ازجمله کیوی، لیمو، خرما، پیاز، گلابی، سیب درختی، انار، چغندر، سبزی‌خوردن، فلفل‌دلمه، آناناس، زیتون، خربزه، نارنگی، گریپ‌فروت، پرتقال، هویج و کدو و مواد غذایی که دارای ویتامین C هستند، مصرف کنند، زیرا این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن و حذف سموم بدن لازم و ضروری است.ویتامین E از سلول‌های بدن محافظت می‌کند؛ این ویتامین را در جوانه‌گندم، روغن‌آفتابگردان، کره، بادام‌زمینی، فندق، بادام‌درختی و تخمه‌هایی مانند آفتابگردان و … می‌توان یافت.ویتامین A در روغن کبد ماهی، زرده تخم‌مرغ، ماهی تن، لبنیات، شیر، ماست، جگر، گوشت گاو یا گوسفند و سبزیجات موجود است.مصرف ویتامین B، منیزیم، سلنیوم و روی نیز برای از بین رفتن استرس اکسیداتیو مفید است. استرس اکسیداتیو «عامل اکسیدشدن» همان پیروزی رادیکال‌های‌آزاد بر دفاع آنتی‌اکسیدانی بدن ما است و به نوعی به حمله‌های بیولوژیک به ارگانیسم بدن تعبیر می‌شود.
 
این ۶ سبزی لاغرتان می‌کنند

برای کاهش وزن موثر باید سراغ میوه‌ها و سبزیجاتی بروید که فیبر بیشتر دارند و منجر به کاهش اشتها و جلوگیری از گرسنگی می‌شوند. در اینجا ۶ گزینه گیاهی که به شما را به اهداف کاهش وزن تان بیشتر نزدیک می‌کنند، معرفی شده اند:

آووکادو: دارای مقادیر مناسب اسید‌های چرب غیراشباع تک زنجیره است که در چربی سوزی شکم٬ نقش دارند. همچنین آووکادو حاوی ۲۰ نوع ماده مغذی ضروری مثل فیبر٬ پتاسیم٬ ویتامین‌ای و اسید فولیک است. کسانی که از آووکادو به صورت منظم در برنامه غذایی خود استفاده می‌کنند٬ شکر کمتری مصرف کرده و شاخص توده بدنی و سایز دور کمر آن‌ها نیز کمتر است.

تخم کدو: حاوی مواد معدنی ضروری مثل آهن٬ فسفر و منیزیم است و منبع بسیار خوب عنصر روی نیز بشمار می‌رود. تخم کدو سرشار از آنتی اکسیدان بوده و بیماری‌های قلبی و چاقی را نیز کاهش می‌دهد.

این ۶ سبزی لاغرتان می‌کنند/ عادت‌هایی که برای سلامتی مضر هستند/ ترکیبات طلایی برای درمان «کم‌خونی»/ سیگار چه بلایی سر ویتامین‌های بدن می‌آورد/
لیمو ترش: بین مصرف لیمو ترش و کاهش وزن رابطه وجود دارد. موقع خرید، لیمو‌هایی رو انتخاب کنید که سفت و نسبت به اندازهشان٬ سنگین باشند و پوست براق داشته باشند و رنگشان هم سبز تیره باشد.

فلفل سبز: سرشار از ویتامین ث. بوده که اثر چربی سوزی دارد. بنابر مطالعات، کسانی که دچار کمبود ویتامین ث. هستند٬ چربی اندوخته بیشتری در بدن خود دارند. پس خوردن میوه‌ها و سبزیجاتی که منبع این ویتامین هستند٬ می‌تواند بدن را به سوی چربی سوزی سوق بدهد.

کلم پیچ: این سبزی٬ سرشار از کلسیم است که به چربی سوزی و کاهش سایز کمر کمک می‌کند. کلم پیچ حاوی آهن و لوتئین (ویتامین چشم) است.

کاهو: کاهو سرشار از فیبر٬ ویتامین ث، فولات و منگنز است و احتمال تمایل شما به دسر یا پرس دوم بشقاب غذا را بسیار کاهش می‌دهد.
 
هوس‌های غذایی ما چه نکاتی را در مورد سلامتی ما آشکار می‌کنند؟

همه‌ی ما گاهی هوس خوردن خوراکی یا غذایی را می‌کنیم و این مسأله کاملا طبیعی است. اما اگر دائما هوس ماده‌ی غذایی خاصی را می‌کنید، فقط در فکر خوردن آن و رفع هوس تان نباشید، چون احتمالا بدن تان سعی دارد از طریق این هوس‌ها نکته‌ای در مورد سلامتی تان را به شما بفهماند. در ادامه می‌خواهیم ببینیم هر یک از هوس‌های غذایی ما چه نکاتی را درمورد سلامتی ما آشکار می‌کنند.

۱- یخ
بعضی افراد علاقه‌ی زیادی به جویدن یخ دارند. اگر همیشه هوس جویدن یخ می‌کنید، این مسأله احتمالا از نشانه‌های کم خونی است. یخ خواری نوعی هرزه خواری محسوب می‌شود که با کمبود آهن در بدن مرتبط است. هرزه خواری نوعی اختلال غذایی است که در اثر آن شخص تمایل به خوردن چیز‌هایی پیدا می‌کند که ارزش غذایی ندارند، مثل مو، چسب، گرد و خاک و غیره. به گفته‌ی محققان جویدن یخ احتمالا موقتاً گردش خون به سمت مغز را افزایش می‌دهد و مشکل ناشی از کمبود آهن را برطرف می‌کند.

۲- کاکائو
اگر دائما هوس خوردن کاکائو می‌کنید احتمالا افسرده هستید و سعی دارید با خوردن یک چیز شیرین خود درمانی کنید. چند ده گرم شکلات تلخ سطح سروتونین و دوپامین را در بدن بالا می‌برد که به مواد شیمیایی شادی آور معروف هستند. به علاوه، شکلات حاوی منیزیم و تئوبرومین است؛ دو ترکیبی که سطح هورمون‌های استرس در بدن را پایین می‌آورد و به آرام گرفتن عضلات کمک می‌کند.

۳- شیرینی
اگر تمام روز میل به خوردن انواع و اقسام شیرینی جات دارید، احتمالا به خواب بیشتری نیاز دارید. تحقیقات نشان داده حتی اندک کاهشی در خواب شبانه منجر به مصرف چند صد کالری بیشتر به واسطه‌ی خوردن شیرینی جات می‌شود. محققان می‌گویند مردم از مواد قندی به عنوان روشی سریع برای رفع خستگی خود استفاده می‌کنند. اما این راه حل اثر کوتاه مدتی دارد و مواد قندی در دراز مدت حتی باعث بیشتر شدن خستگی می‌شوند.

۴- پنیر
پنیر حاوی ماده‌ای به نام تریپتوفان است که روحیه را تقویت می‌کند و خاصیت آرامش بخشی دارد؛ بنابراین اگر هوس غذایی تان با خوردن پیتزا یا هر غذای پنیر دار دیگری برطرف می‌شود، احتمالا به تنها چیزی که نیاز دارید کمی آرامش و حال خوش است. اگر در خوردن افراط نکنید، این کار می‌تواند روش خوبی برای رفع اضطراب و تقویت روحیه باشد. اما اگر دائما هوس پنیر می‌کنید، احتمالا این مسأله نشان دهنده‌ی مشکلات شناختی شما در خصوص تمرکز و حافظه است. پژوهشگران در تحقیقی متوجه شدند کسانی که از احتلال کم توجهی-بیش فعالی رنج می‌بردند، احتمال هوس پنیر در آن‌ها دو برابر بیشتر از دیگران بود.

۵- نوشابه
اگر همیشه هوس خوردن نوشابه می‌کنید و تصور می‌کنید که شیرینی مزه‌ی آن را دوست دارید، باید بدانید که احتمالا چیزی که به دنبالش هستید کافئین موجود در نوشابه است. هر قوطی نوشابه حاوی ۳۰ میلی گرم کافئین است که برای بیدار نگه داشتن شما کافی است. یک دلیل کمتر رایج میل به نوشابه، کمبود کلسیم است. فسفریک اسید موجود در نوشیدنی‌های کربناته می‌تواند کلسیم و منیزیم استخوان‌ها را بیرون بکشد و شما را درگیر چرخه‌ی معیوب تخلیه‌ی کلسیم و منیزیم و هوس نوشابه می‌کند.

۶- چیپس
هوس دائمی خوردن چیپس و سیب زمینی سرخ کرده احتمالا یکی از نشانه‌های کمبود چربی‌های سالم در بدن است. بدن ما اسید‌های چرب را در خود تولید نمی‌کند، بنابراین برای برآورده شدن نیاز روزانه‌ی خود به این اسید‌ها باید آن‌ها را از طریق مصرف مواد غذایی‌ای مثل ماهی سالمون و دیگر ماهی‌های چرب دریافت کنیم. همچنین این هوس‌های غذایی ممکن است نشان دهنده‌ی آن باشد که در مجموع به چربی‌های سالم بیشتری نیاز دارید و باید مغز‌های خوراکی و روغن زیتون بیشتری مصرف کنید.

این ۶ سبزی لاغرتان می‌کنند/ عادت‌هایی که برای سلامتی مضر هستند/ ترکیبات طلایی برای درمان «کم‌خونی»/ سیگار چه بلایی سر ویتامین‌های بدن می‌آورد/
۷- آب
اگر گاهی شدیداً احساس تشنگی می‌کنید، احتمالا آب بدن تان کم شده، اما اگر همیشه به دنبال آب هستید، این مسأله می‌تواند نشانه‌ی مشکل جدی تری مثل دیابت باشد. تشنگی و ادرار مفرط از نشانه‌های اولیه‌ی نامناسب بودن سطح انسولین در بدن است. با انباشته شدن قند‌های اضافی در خون، کلیه‌ها دائما فعالیت می‌کنند تا خون را از این قند‌ها پاکسازی کنند. وقتی کلیه‌ها از پس استخراج این قند‌های اضافی برنمی آیند، بدن سعی می‌کند آن‌ها را از طریق ادرار دفع کند، به همین دلیل دائماً تشنه می‌شوید.

۸- خوراکی‌های شور
میل به نمک از نشانه‌های کمبود یک ماده‌ی معدنی در بدن است. به ویژه تحقیقات نشان داده است زنانی که بیشتر از بقیه هوس خوردن خوراکی‌های شور می‌کردند، کلسیم، منیزیم و زینک در بدن آن‌ها در کمترین میزان بود. به علاوه، میل سیری ناپذیر به نمک می‌تواند از نشانه‌های بیماری آدیسون (کم کاری غده‌ی فوق کلیه در تولید هورمون) یا سندروم بارتر (گروهی از بیماری‌های نادر که کلیه را تحت تأثیر قرار می‌دهد) باشد، به ویژه اگر این هوس‌ها با نشانه‌هایی مثل خستگی، کاهش وزن و تغییر رنگ پوست همراه باشد.

۹- مواد غذایی تند و فلفلی
خوردن غذا‌های تند، روشی سریع برای پایین آوردن دمای بدن است و احتمالا به همین دلیل است که مردم کشور‌های گرم دنیا علاقه‌ی زیادی به خوردن غذا‌های تند و فلفلی دارند. در واقع غذا‌های تند موقتا سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند، در نتیجه تعریق بدن بیشتر شده و به کاهش دمای بدن کمک می‌شود. اگر میل تان به غذا‌های تند به دلیل بالا رفتن دمای بدن نیست، احتمالا به دنبال آن هستید تا با درد ناشی از خوردن غذا‌های فلفلی، آدرنالین خون تان را بالا ببرید. طبق تحقیقات، میل همیشگی بعضی افراد به غذا‌های تند احتمالا به دلیل اعتیاد آن‌ها به اینگونه غذا‌ها است.

۱۰- خوراکی‌های شور و شیرین
بدن برای آنکه بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد به هر دو ماده‌ی سدیم و گلوکز نیاز دارد، یعنی دو ماده‌ی مغذی‌ای که با انجام ورزش به سرعت در بدن کاهش پیدا می‌کنند، به ویژه اگر زیاد عرق کرده باشید؛ بنابراین اگر هوس خوردن خوراکی‌های شور و شیرین می‌کنید، احتمالا بدن تان سعی دارد به شما بفهماند که باید احیا و ذخایرش دوباره پر شود. به همین دلیل است که اغلب نوشیدنی‌های ورزشی حاوی قند و نمک هستند.

۱۱- هوس همه چیز!
اگر همیشه هوس خوردن هر نوع خوراکی‌ای را می‌کنید، این مسأله نه به خاطر گرسنگی بلکه احتمالا به دلیل کم شدن آب بدن تان است. در حقیقت تشنگی آخرین نشانه‌ای است که بدن با کم شدن آب خود بروز می‌دهد. ما اغلب برداشت اشتباهی از نشانه‌های بدن خود داریم. بار دیگری که هوس خوردن غذایی را کردید، اول یک لیوان پر آب بخورید. احتمالا از نتیجه‌ی کار شگفت زده خواهید شد.
 
عادت‌هایی که برای سلامتی مضر هستند

وقتی اسم عادت‌های بد میاد ناخودآگاه ذهنمون میره به سمت سیگار کشیدن و خوردن هله هوله. اما خیلی عادت‌های دیگه هم هستن که هممون داریم و تاثیر بدی روی سلامت و روند زندگیمون میزاره. در ادامه با این عادت‌های بد آشنا شوید.

با لباس تنگ خوابیدن
لباس‌های تنگ هنگام خواب روی جریان خون تاثیر می‌گذارد و در نتیجه احساس گرما و ناآرامی می‌کنید. حتی اگر از خواب بیدار هم نشوید روی کیفیت خواب تاثیر منفی می‌گذارد.

محکم مسواک زدن
یکی از افکار غلط ما این است که اگر محکم مسواک بزنیم دندان‌ها سفیدتر می‌شوند. اما این کار اشتباه است باید دندانه‌های مسواک را خیلی آرام روی دندان بکشید تا به لثه‌ها و مینای دندان آسیبی نرسد.

این ۶ سبزی لاغرتان می‌کنند/ عادت‌هایی که برای سلامتی مضر هستند/ ترکیبات طلایی برای درمان «کم‌خونی»/ سیگار چه بلایی سر ویتامین‌های بدن می‌آورد/
چند کار را با هم انجام دادن
این که می‌گویند خانم‌ها می‌توانند در یک لحظه چند کار را با هم انجام دهند غلط است. طبق تحقیقات به دست آمده فقط ۲ درصد از جمعیت دنیا چنین توانایی را دارند. پس تا زمانی که متوجه نشده اید جزء این ۲ درصد هستید یا نه این کار را انجام ندهید. روی یک کار تمرکز کنید تا کارایی بهتری داشته باشید.

وسواس به چیز‌هایی که خارج از کنترل شما هستند
شما نمی‌توانید مردم را تغییر دهید. اگر دائم استرس تغییر دادن دیگران را داشته باشید فقط به سلامت خودتان آسیب می‌رسانید. از زمان و انرژی برای تقویت خود استفاده کنید. بی تفاوت نباشید، اما به چیز‌هایی که خارج از کنترل شما هستند هم وسواس نشان ندهید. خانواده و دوستان تان شما را شاد می‌خواهند.

به تعویق انداختن
همه ما بنا بر دلایلی کار‌ها را به تعویق می‌اندازیم، اما اگر این عادت از کنترل خارج شود و همه کار‌ها را به روز آخر موکول کنید در همه کار‌ها چه کار و چه مدرسه به مشکل برمی خورید.

زبان بدن منفی
همه ما شنیدیم که کتاب را نباید از روی جلدش قضاوت کرد، اما در واقعیت به چیز‌هایی که به چشم می‌بینیم تکیه میکنیم. بیشتر ارتباطات ما بر پایه نشانه‌های غیر کلامی است. خودتان را آنالیز کنید و ببینید که آیا زبان بدن منفی مثل خمیده راه رفتن، تماس چشمی مهاجمانه و حالت دفاعی دارید؟ این حرکات باعث سوءتفاهم می‌شود پس سعی کنید آن‌ها را به کلی حذف کنید.

مصرف دائم قرص‌های مسکن
قرص‌های مسکن اگر درست مصرف نشوند تاثیرات منفی روی سلامت می‌گذارند. به عنوان مثال مشکلات حافظه، نوسانات خلقی، تمرکز ضعیف و زمان واکنش آهسته. این تاثیرات تدریجی هستند و هرگز متوجه نمی‌شوید که با قرص‌های مسکن مسموم شده اید. مصرف بیش از حد قرص‌های مسکن منجر به زخم معده و حتی خونریزی داخلی می‌شود.

هر روز پوشیدن کفش پاشنه بلند یا صندل تخت
درست است که کفش‌های پاشنه بلند قد و اندام را بلندتر و زیباتر نشان می‌دهد، اما اگر هر روز کفش پاشنه بلند بپوشید به سلامت خود آسیب می‌رسانید. وقتی کفش پاشنه بلند می‌پوشید قسمت پایین کمر به طور خودکار به سمت جلو کشیده می‌شود و باسن و ستون فقرات از حالت همترازی خارج می‌شود، فشار زیادی به زانو وارد می‌شود و وزن بدن به طور یکسان روی پا‌ها وارد نمی‌شود.صندل‌های تخت هم برای سلامت مضر هستند. کف پا‌ها با این صندل‌ها صاف‌تر می‌شود پاشنه‌ها لیز می‌خورند و فشار زیادی روی مچ پا وارد می‌شود.
 
۵ روش آسان برای دور زدن آلزایمر

کارشناسان به افرادی که می‌خواهند در سالمندی ذهنی قوی و جوان داشته باشند، راهکار‌هایی فوق العاده برای سلامت سلول‌های مغزی توصیه می‌کنند.محقق مغز و اعصاب، دکتر لیرون جاکوبسون (Liron Jacobson) مدیر ارشد آزمایشگاه (Peak Labs) توصیه به افراد برای سلامت ذهنشان دارد.

خاطرات و احساس‌های خود را بنویسید
این خاطرات می‌توانند حوادث و اتفاق‌های روزانه، به یاد آوردن خاطرات گذشته، صحبت با دوستان یا حتی خلاصه یک فیلم سینمایی باشد. در نوشتن این یادداشت‌ها سعی کنید احساس‌های منفی خود را کاملاً بیان و آن‌ها از ذهن خود خارج کنید، سه نکته مثبت در زندگیتان که سبب شادی و شکرگزاری شما می‌شود را یادداشت کنید.این کار سبب استفاده مفید از حافظه و جلوگیری از فراموشی لغت‌ها و حوادث مختلف می‌شود. این کار را به طور روزانه انجام دهید.

یادگیری زبان خارجی جدید
یکی از مهارت‌های بسیارخوب یادگیری زبان‌های بین المللی است، می‌توانید این کار را با رفتن به کلاس‌های آموزشی یا مطالعه کتاب و استفاده از چندرسانه‌ای‌ها یا نرم افزار‌های آموزشی انجام دهید؛ این کار را به صورت تفریحی، اما هرروز انجام دهید. یادگیری مهارت‌های جدید سبب تقویت مسیرعصبی سلول‌های مغزی می‌شود و به یادگیری مهارت‌های جدید درآینده کمک می‌کند.انجام بازی‌های چند رسانه‌ای یا بازی‌های روی تلفن همراه و تبلت به میزان استاندارد به ویژه بازی‌هایی که نیاز به فکر کردن برای انجام حرکت‌های آتی دارند می‌تواند سبب تقویت قوای ذهنی شود.

این ۶ سبزی لاغرتان می‌کنند/ عادت‌هایی که برای سلامتی مضر هستند/ ترکیبات طلایی برای درمان «کم‌خونی»/ سیگار چه بلایی سر ویتامین‌های بدن می‌آورد/
تمرکز و ذهنی آرام داشته باشید
برای آرام سازی ذهن و تمرکز نیاز به اتاق خلوت و ساکت نیست. باید سعی کنید حتی در شلوغ‌ترین ساعت کار اداری نیز تمرکز خود را حفظ و استرس واضطراب را از خود دور کنید.این کار سبب آرام سازی ذهن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های اعصاب و روان می‌شود.

بافتنی راهکاری فوق العاده برای آرامش و تمرین ذهن
در گذشته بیشتر بانوان سالمند بافتنی برای اعضای خانواده می‌بافتند. پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند این هنر سنتی و محبوب می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را از افراد دور کند. همچنین تمرکز و دقت برای بافتن سبب تقویت ذهن می‌شود.یکی از راهکار‌های شناسایی بیماری پارکینسون نیز بررسی میزان سرعت و دقت افراد دربافتنی است؛ بافتنی تنها یک سرگرمی نیست و می‌تواند استرس و اضطراب را در افراد از بین ببرد.

مغز مانند عضله است آن را پرورش دهید
مغز هم مانند عضله‌های بدن نیاز به آموزش، صرف وقت و تقویت دارد. ذهن خود را به چالش بکشید. یادگیری شماره تلفن‌ها، شمردن پله‌ها، تعداد طبقات ساختمان، حل مسائل ریاضی، جمع و تفریق فاکتور خرید، به خاطر سپردن لیست خرید روزانه، استفاده نکردن از نقشه برای شناسایی مسیر درست و مواردی از این دست ذهن را تقویت می‌کند.
در کنار تمامی موارد بالا، داشتن رژیم غذایی سالم، انجام ورزش منظم، خودداری از مصرف مواد دخانی وپرهیز از استرس و هیجان نیز به حفظ سلامت سلول‌های مغزی کمک می‌کند.
 
علائمی که می‌گوید شما به این هله هوله‌های خوشمزه معتاد هستید

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افرادی که به خوردن مواد غذایی فرآوری شده، انواع فست فود، همبرگر، نوشابه‌های گازدار شیرین، پیتزا، چیپس، پفک و خوراکی‌هایی از این دست علاقه شدید دارند و به نوعی اعتیاد پیدا کرده‌اند درصورت متوقف کردن مصرف این گونه خوراکی‌ها دچار مشکل‌هایی، چون ناراحتی، غم، اندوه، افسردگی، احساس بد و خستگی می‌شوند که مشابه ترک اعتیاد به مواد مخدر است.اثر‌های ترک مصرف فست فود در ۵ روز اول به شدت در فرد نمایان می‌شود و به تدریج این علامت‌ها کاهش می‌یابند.

این ۶ سبزی لاغرتان می‌کنند/ عادت‌هایی که برای سلامتی مضر هستند/ ترکیبات طلایی برای درمان «کم‌خونی»/ سیگار چه بلایی سر ویتامین‌های بدن می‌آورد/
کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند از سنین خردسالی توجه ویژه‌ای به رژیم غذایی فرزندان خود داشته باشند تا آن‌ها علاقه و کشش کمتری به فست فود‌ها پیدا کنند.برای اصلاح رژیم غذایی و قطع مصرف فست فود‌ها هیچ وقت دیر نیست و با مثبت اندیشی، اراده محکم، مصرف مواد غذایی سالم و تحمل ۵ روز اختلال‌های خلقی می‌توان سلامت جسم و روح را به بدن هدیه داد.پژوهش درباره اثرگذاری مصرف مواد غذایی فست فود و چرب بر خلق و خوی افراد حاصل تحقیق‌های دانشمندان دانشگاه میشیگان برروی ۲۳۱ فرد بزرگسال و بررسی عادت‌های خوراکی آنهاستبه گفته محققان مصرف شکر ونمک بیش از اندازه استاندارد خاصیت اعتیاد آوری دارد و می‌تواند سبب وابستگی شدید افراد به خود شودپژوهش‌ها نشان می‌دهند مواد خوراکی فرآوری شده اثری خاص برمرکز پاداش دهی مغز می‌گذارند که مشابه اثردارو‌های اعتیاد آور برمغز است.درعوض خوراکی‌های فرآوری شده، مواد غذایی سالم مانند ماهی یا برنج قهوه‌ای اثر اعتیاد آور برمغز ندارند و مصرف آن‌ها سبب سلامت بدن می‌شود.مصرف فست فود و نوشیدنی‌های شیرین گاز دار سبب افزایش وزن، چاقی، ابتلا به دیابت نوع دو، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی کلیوی و افت توان ذهنی می‌شود.آمار‌ها نشان می‌دهند میلیون‌ها نفر در دنیا به دلیل رژیم خوراکی ناسالم دچار اضافه وزن هستند و پیش بینی‌ها حاکی از اضافه وزن یک چهارم جمعیت کره زمین تا سال ۲۰۴۵ است.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *