ضرورت اقدام اساسی نسبت به انسداد چاه‌های غیرمجاز

11:20 - 03 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۴۵۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: باید با در سایه تعامل، همراهی و همفکری فرا دستگاهی بر بحران آب در استان غلبه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان، گفت: باید با در سایه تعامل، همراهی و همفکری فرا دستگاهی بر بحران آب در استان غلبه کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد افزود: وضعیت بحرانی آب، کمبود منابع زیر زمینی و خشکسالی‌های پی در پی، ضرورت برنامه در این زمینه را مسجل ساخته است.

وی تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت و توانمندی صدا و سیما و جراید و شبکه‌های اجتماعی، افکار عمومی را به بحران آب حساس و اجماع همگانی در این زمینه ایجاد کرد.

این مقام قضایی بیشترین مصرف آب در کشور را در بخش کشاورزی اعلام کرد و بیان داشت: در خصوص استفاده مناسب از آب به ویژه در بخش کشاورزی و پایین بودن نرخ بهره وری در این بخش، ارائه آموزش‌های کاربردی ضروری است.

رحیمی زاده بر گسترش استفاده از کشت متناسب با شرایط منطقه تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از روش‌ها و سیستم‌های مدرن کشاورزی در بخش کشت آبیاری توسعه یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز را به عنوان یک راهبرد ذکر کرد و ابراز داشت: باید نسبت به انسداد و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیر مجاز و جلوگیری از بهره برداری غیر مجاز از چاه‌های مجاز اقدامات اساسی صورت پذیرد.

رحیمی زاده تشکیل ستاد صیانت از منابع آب در استان را ضروری برشمرد و اظ‌هار داشت: برای ایجاد یک سیاست و راهبرد هماهنگ و همسو باید ستاد صیانت از منابع آب با حضور دستگاه‌های متولی در استان تشکیل گردد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه وضعیت خاص استان یزد در مسئله آب، شورای حفاظت از منابع آب سال‌ها قبل با محوریت استانداری تشکیل شده و برخی از اقدامات صورت گرفته است، که بهتر است آن شورا اکنون با تلفیق با ستاد صیانت از منابع آب و حمایت قضایی از آن تصمیمات و سیاست گذاری دقیقی انجام گیرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *