طرح "هور" برای مرتکبین جرائم امنیت اخلاقی استان یزد اجرا می‌شود / ارتقای کرامت انسانی و احیای اخلاق هدف اجرای طرح

12:04 - 02 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۴۵۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اعلام اینکه طرح "هور" برای مرتکبین جرائم امنیت اخلاقی استان یزد اجرا می‌شود گفت: در این طرح پلیس امنیت اخلاقی، مرتکبین جرائمی همچون آلودگی صوتی و مزاحت‌های خیابانی را به جای تشکیل پرونده و ارسال به دادسرا به معاونت اجتماعی ارسال می‌کنند تا این افراد در این کارگاه‌های آموزشی در ۳ روز ۱۰ ساعت آموزش را ببینند.

طرح محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی بیان داشت: طرح «هور» با عنوان هویت و رفتار برای مرتکبین جرائم خُرد در حوزه امنیت اخلاقی اجرا می‌گردد.

محمدحسین رحیمی زاده در این رابطه افزود: در این کارگاه آموزشی دوره‌های مدیریت مهارت و دانش رفتار (طرح هور) برای متهمان معرفی شده از سوی پلیس امنیت اخلاقی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح پلیس مرتکبین جرائمی همچون، آلودگی صوتی و مزاحت‌های خیابانی به جای تشکیل پرونده و ارسال به دادسرا به معاونت اجتماعی ارسال می‌کنند تا این افراد در این کارگاه‌های آموزشی در ۳ روز ۱۰ ساعت آموزش را ببینند.

این مقام قضایی ارتقای کرامت انسانی و احیای اخلاق را هدف برگزاری این دوره‌ها ذکر کرد و گفت: در این دوره‌ها سعی بر این است تا با ایجاد آگاهی فرد از توانایی‌های ذاتی خود در کنار یادآوری توانایی‌ها و مهارت‌های اکتسابی، استفاده صحیح از استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، روابط میان فردی بهبود و بر اصول متعالی عرفی و شرعی استوار گردد.

وی تصریح کرد: تلفیق آموزه‌های دینی و روانشناسی در این طرح تلاش می‌کند فرد را به خودشناسی رسانده و به مرتبه‌ای از بصیرت و آگاهی و شناخت فردی و اجتماعی برساند که به سادگی و به سرعت، بزه و آسیب اجتماعی را تشخیص داده و در برابر آن‌ها ایستادگی کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از اجرای این طرح در سه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در سه سال گذشته حدود ۶۰ دوره برای افراد مختلف معرفی شده اجرا شده است که بازخورد‌های بسیار جالب و قابل تأملی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: افرادی که در روز‌های اول به اکراه و اجبار به کلاس می‌آیند در روز آخر با یک نگاه جدید و رضایت کامل دوره را ترک می‌کنند و در دلنوشته‌های خود به تحت تأثیر قرار گرفتن و رسیدن به یک نگاه نو به جامعه و اطراف اذعان دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *