تشکیل کارگروه ویژه آسیب شناسی مشکلات حوزه آرد و نان در استان خراسان شمالی

15:30 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۵۱۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
کارگروه ویژه آسیب شناسی مشکلات حوزه آرد و نان در دادگستری استان خراسان شمالی تشکیل شد.

خبرگزاری میزان-هفتمین نشست شورای قضایی استان در سال جاری با محوریت بررسی وضعیت توزیع آرد و نان و ساماندهی و نظام مندسازی فعالیت های اصناف و کسبه، به ریاست حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده برگزار شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این جلسه با اشاره به مهمترین مبانی تأثیرگذار در ازدحام و شلوغی صف نانوایی ها ، از تشکیل کارگروه ویژه «آسیب شناسی و رفع مشکلات حوزه آرد و نان» در استان خبر داد.

وی با اشاره به نتایج حاصل از بررسی های میدانی به عمل آمده توسط مسئولین و کارشناسان ذی ربط،از نامتناسب بودن قیمت نان، ضعف های نظارتی و عدم تناسب سهمیه آرد استان با مؤلفه های جمعیتی بعنوان برخی از مهمترین دلایل بروز این مسأله نام برد و به بازرس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مأموریت داد با دعوت از کلیه دستگاه های مرتبط و دارای مسئولیت در این خصوص، این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

وی همچنین ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن 16 آذر، بعنوان روز «دانشجو» به سخنان اخیر ریاست قوه قضاییه در نشست شورای عالی قضایی اشاره و اظهار کرد: روز دانشجو، تداعی کننده مبارزات ضداستکباری دانشجویانی است که با الهام از مکتب ظلم ستیزانه اسلام ناب محمدی هیچگاه اجازه ندادند و نخواهند داد دشمنان و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بتوانند در مسیر حق طلبانه انقلاب اسلامی و جنبش های دانشجویی، انحراف ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در ادامه به تلاش های دشمنان در راستای فتنه افکنی، تجزیه طلبی، تفرقه اندازی و دروغ پردازی اشاره و از دادستان ها بعنوان مدعی العموم و نیز مسؤولان انتظامی و امنیتی خواست با قاطعیت با عناصر متعرض امنیت و آسایش عمومی برخورد کنند.

وی در ادامه وجه دیگر تلاش های جبهه معاندین مبنی بر راه اندازی اعتصابات سراسری در کشور را نیز تبیین و تاکید کرد: بسیاری از اصناف عزیز و پرتلاش استان در مسیر تحقق آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی گام بر می دارند و دستگاه قضایی در کنار نهادهای اجرایی همواره مطالبات بحق این عزیزان را نیز تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد ؛ ولی متأسفانه معدود کسانی هم هستند که با تبعیت از خواست معاندین نظام و انقلاب چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی- اصناف، کسبه و بازاریان را به انحاء مختلف تهدید می‌کنند تا دست از کار بکشند و یا کامیون داران و رانندگان زحمتکش را مورد مزاحمت، اذیت و آزار و تعرض قرار می دهند که در این موارد دستگاه قضایی کوتاه نخواهد آمد و یقینا شناسایی، دستگیری و محاکمه متهمان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با افرادی هستند که عالماً و عامداً قوانین و مقررات جاری را زیرپا می گذارند و باعث اخلال در نظم و آرامش عمومی و یا اختلال در نظام اقتصادی می شوند بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد کرد.

سید جواد ایلالی از شناسایی عوامل اصلی اختلال در نظام بازار و پلمپ تعدادی از واحدهای صنفی متخلف دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه از شناسایی و دستگیری تعدادی از عوامل اصلی اختلال در نظام بازار که حسب مورد با فعالیت در فضای مجازی و یا حقیقی از طریق ترغیب، تشویق و یا تهدید و ارعاب اصناف، سعی در ایجاد اعتصاب سراسری و به تعطیلی کشاندن واحدهای صنفی می کردند خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین با اشاره به پلمپ تعدادی از واحدهای صنفی که در این حوزه فعالیت های مجرمانه داشتند و با دشمنان همسویی و همراهی می کردند؛ به کسانی که بخواهند در این مسیر گام بردارند و آب به آسیاب دشمنان بریزند هشدار داد.

وی با بیان سوابق جرایم و تخلفات برخی از این افراد در انجام فعالیت های مشابه در گذشته تصریح کرد: بارها به این افراد تذکرات و هشدارهای لازم ارائه شده بود ولی فایده و ثمره ای نداشت لذا واحدهای صفی این افراد پلمب شد و طبعا از حیث اختلال در نظام اقتصادی نیز تحت پیگیرد قرار خواهند گرفت.

وی همچنین به برخی تحرکات افراد فرصت طلب و سودجویی که تلاش می کنند با ایجاد و تقویت نگرانی های ذهنی در بین کسبه، وضعیت بازار را ناامن و آشفته نشان دهند نیز هشدار داد و در ادامه با اشاره به شناسایی، رصد و پایش فعالیت های این عوامل خاطرنشان کرد: در نتیجه تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی مدافعین امنیت، نظم و آرامش مناسبی در بازار برقرار و حکمفرماست و تأکید می شود کسبه و اصناف به هیچ وجه نگران تداوم فعالیت و کسب و کار خود نباشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: نان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *