شیعیان ۶۰ روز برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند/خواندن زیارت عاشورا بسیار تاکید شده است

6:30 - 02 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۴۳۸۳
کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: دلیل عزاداری برای امام حسین (ع) به مدت دو ماه، این است که بیشتر از زمان ده روزه دهه اول ماه محرم، برای امام سوم سوگواری کنند.
سعید شمس کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص مدت زمان عزاداری برای سیدالشهدا (ع) گفت: در کشورهای مختلف شاید شیوه عزاداری متفاوت باشد اما در مورد عزاداری برای سید و سالار شهیدان آنچه در بیشتر کشورهای اسلامی مرسوم است، سوگواری برای امام حسین (ع) به مدت 60 روز است.
 
وی ادامه داد: زمان معمول عزاداری از سوی شیعیان دو ماه محرم و صفر است، البته در این میان برخی گروه ها مانند شیعیان هند عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تا زمان بعد از ماه ربیع نیز ادامه می دهند.
شیعیان شصت روز برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند/خواندن زیارت عاشورا بسیار تاکید شده است
 
شمس تصریح کرد: دلیل عزاداری برای امام حسین (ع) به مدت دو ماه این است که بیشتر از زمان ده روزه دهه اول ماه محرم، برای امام سوم سوگواری کنند.
 
وی یادآور شد: در رابطه با رسم‌هایی که برای ماه محرم ایجاد شده می‌توان به پوشیدن لباس های مشکی اشاره کرد. در روایت های مختلف بر  این نکته تاکید شده که پوشیدن لباس سیاه کراهت دارد اما در مورد عزاداری برای سید الشهداء(ع) به این نکته اشاره شده که پوشیدن لباس مشکی نه تنها کراهت ندارد بلکه امری مستحب محسوب می شود.
شیعیان شصت روز برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند/خواندن زیارت عاشورا بسیار تاکید شده است
 
این کارشناس ارشد علوم قرآنی خاطرنشان کرد: همچنین قرائت زیارت عاشورا در کل ماه محرم  تاکید بسیاری شده به ویژه که همراه با 100 لعن و 100 سلام خوانده شود و پس از آن نماز ویژه زیارت نیز اقامه شود. نماز زیارت دو رکعت است و مانند نماز صبح خوانده می شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *