رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حملات سنگین هسته‌های خاموش داعش برای نفوذ به دروازه غربی موصل

12:03 - 30 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۳۷۷۹
خبر‌ها از استان نینوا در شمال غرب عراق حاکیست، نیرو‌های تیپ ۲۹ بسیج مردمی عراق در یک عملیات دقیق موفق شدند گروهی از هسته‌های خاموش داعش را در حومه غربی شهر موصل شناسایی کنند.

حملات سنگین هسته‌های خاموش داعش برای نفوذ به دروازه غربی موصلبه گزارش گروه بین‌الملل ، خبر‌ها از استان نینوا در شمال غرب عراق حاکیست، نیرو‌های تیپ ۲۹ بسیج مردمی در یک عملیات دقیق موفق شدند گروهی از هسته‌های خاموش داعش را در حومه غربی شهر موصل شناسایی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش درصدد بودند به روستای «تل قصب» در حومه غربی شهر موصل نفوذ کنند، اما آنان در کمین نیرو‌های بسیج مردمی گرفتار شدند و ضربات مهلکی را متحمل شدند.

یک منبع میدانی به جزئیات عملیات در این محور اشاره کرد و گفت: نیرو‌های بسیج مردمی در ابتدا اجازه دادند تروریست‌ها به منطقه پیش بینی شده برای اجرای کمین نزدیک شوند و در ادامه حملات غافلگیرانه خود را در این محور انجام دادند.

این منبع میدانی افزود: نیرو‌های بسیج مردمی پس از درگیر‌های سنگین توانستند عملیات نفوذ به روستای «تل قصب» را به طور کامل دفع کنند و ۱۵ تن از عناصر تروریستی را از پای درآورند.

به گزارش میزان، عناصر تروریستی داعش پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین و ترک اجساد همرزمان خود به سمت مناطق حومه متواری شدند؛ گروهی از نیرو‌های بسیج مردمی عراق برای شناسایی هسته‌های خاموش داعش به اطراف روستای «تل قصب» اعزام شدند.

به گفته منابع میدانی، تروریست‌های داعش در تلاش بودند با اشغال روستای راهبردی تل قصب به شهر موصل نفوذ کنند که با هوشیاری و واکنش قاطع نیرو‌های بسیج مردمی روبه رو شدند و ناکام ماندند.

روستای «تل قصب» دروازه غربی ورودی به شهر موصل محسوب می‌شود و همین مسئله اهمیت این منطقه را چند برابر کرده است؛ براساس اطلاعات به دست آمده، هسته‌های خاموش داعش از غرب و مرکز استان نینوا به نزدیکی روستای «تل قصب» اعزام شده بودند.

به گزارش میزان، بخش‌های مرکزی، جنوبی، جنوب غربی و غرب استان نینوا همچنان به هسته‌های خاموش داعش آلوده هستند و بیابانی بودن مناطق زمینه بقای آن را در این محور فراهم کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *