شکست تلخ تیم ملی ایران مقابل بلغارستان با اشتباهات کولاکوویچ/ کار برای صعود سخت شد

22:37 - 30 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۳۷۴۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم ملی والیبال ایران مقابل تیم بلغارستان مغلوب شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان از ساعت ۲۲:۱۰ امشب (جمعه) به مصاف تیم بلغارستان رفت.
 
ملی پوشان والیبال ایران ست نخست را خیلی ضعیف آغاز کردند به گونه ای که بلغارها توانستند از همان ابتدای ست با 7 امتیاز جلو بیفتند. در ادامه این ست شاگردان کولاکوویچ نتوانستند این فاصله امتیازی را به صفر برسانند و ست اول را با نتیجه 25 بر 19 واگذار کردند.
 
ست دوم را شاگردان کولاکوویچ بهتر آغاز کردند و پاس های معروف و همین طور دفاع روی تور شفیعی و موسوی به کمک کولاکوویچ آمد. با این وجود زمانی که تیم ایران به امتیاز 10 رسید بلغارستان امتیاز خود را به 9 رساند و همین مسئلبه باعث کولاکوویچ تقاضای تایم اوت کند. برابری امتیاز دو تیم تا امتیاز 16 وجود داشت اما اشتباهات بازیکنان ایران باعث شد بلغارها به امتیاز 18 برسند. بازیکنان ایران که ست دوم را از دست داده می دیدند اشتباهات خود را به حداقل رساندند و در امتیاز 22 هر دو تیم برابر شدند. سرویس زیبای وادی امتیاز تیم ایران را به 24 رساند. تیم ایران تنها یک امتیاز لازم داشت تا نتیجه ست دوم را از آن خود کند اما اشتباهات شفیعی باز هم به ضرر این تیم تمام شد. در نهایت تیم بلغارستان ست دوم را نیز با نتیجه 28 بر 26 به سود خود به پایان رساند.
 
ست سوم را تیم ایران باز هم پراشتباه آغاز کرد اما اشتباهات تیم بلغارستان باعث شد هر دو تیم تا امتیاز 8 برابر باشند. در ادامه شاگردان کولاکوویچ فاصله امتیازی خود را با تیم بلغارستان به 3 رساندند. نداشتن تنوع تاکتیکی و اصرار کولاکوویچ به عدم تغییر در ترکیب تیم ایران باعث شد بلغارها نه تنها این فاصله امتیازی را جبران کنند بلکه یک امتیاز هم پیش افتادند تا کولاکوویچ مجبور شود تایم اوت بگیرد. تا امتیاز 20 هر دو تیم برابر بودند اما اشتباهات ادامه دار بازیکنان ایران باعث شد تیم بلغارستان این ست را با نتیجه 25 بر 20 پبروز شود تا در نهایت این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود تیم میزبان به پایان برساند.
 
نکته قابل توجه در این بازی این بود که تیم ایران هیچ برنامه مشخصی برای شکست بلغارستان نداشت و کولاکوویچ هم با محافظه کاری و عدم تغییر در ترکیب تیم نقش مهمی در این شکست داشت. با توجه به این شکست، کار تیم ایران برای صعود به جمع 6 تیم پایانی سخت شد چرا که این تیم در دو بازی آینده خود باید به مصاف تیم های آمریکا و کانادا برود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *