آمریکا ملتهای منطقه را از طریق اعمال تحریم علیه آنان تهدید می کند/ حاکم واقعی در برخی از کشورهای عربی و اسلامی، سفیر آمریکاست

22:22 - 28 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۳۵۹۵
دبیرکل حزب الله لبنان گفت : آمریکا ملتهای منطقه را از طریق اعمال تحریم علیه آنان تهدید می کند، دولت آمریکا حتی دادگاه جنایی بین المللی را محدود نموده است.

آمریکا ملتهای منطقه را از طریق اعمال تحریم علیه آنان تهدید می کندبه گزارش گروه بین الملل ، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی شب عاشورا که به صورت ویدیو کنفرانس برای عزاداران حسینی در حومه جنوبی بیروت پخش می شد، دولت آمریکا را دشمن خواند و از کسانی که واشنگتن را دوست و همپیمان می خوانند خواست تا دلیلی برای اثبات نظر و صداقت دولت کاخ سفید بیاورند .

نصرالله ادامه داد: اختلاف درباره دیدگاه نسبت به دولت آمریکا وجود دارد؛ نسبت به کشوری که تصمیم به جنگ و دخالت در امور کشورهای منطقه می کند؛ ما به دولت آمریکا به عنوان دشمن می نگریم و برخی از کشورهای منطقه آن را دوست و همپیمان می دانند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: من به برخی از جریان‌های داخلی لبنان که با ما در مورد دولت آمریکا اختلاف نظر دارند می‌پرسم آیا می‌توانید یک دلیل برای دوستی آمریکا ذکر کنید؟ از هم پیمانان آمریکا در منطقه نیز می‌پرسم آیا تقویت اسرائیل توسط آمریکا به نفع کشور‌های منطقه است؟ آیا به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به نفع ملت فلسطین است؟ آیا نقض حق بازگشت و لغو کمک به آنروا در راستای منفعت لبنان و فلسطین است؟ آیا این آمریکا نبود که گروه‌های تکفیری را به منطقه آورد؟

وی تاکید کرد که آمریکا کشوری است که ملت های منطقه را از طریق اعمال تحریم ها تهدید می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جنگ یمن اظهار داشت: طرف آغاز کننده جنگ ضد یمن، عربستان سعودی است که آمریکا با حمایت از این کشور، جنایات رژیم سعودی را توجیه می کند؛ حاکم واقعی در برخی از کشورهای عربی و اسلامی سفیر آمریکاست.

وی ادامه داد: آمریکا با تشویق فلسطینیان برای سکونت در لبنان و دوری از زادگاه خود به رژیم اشغالگر صهیونیست خدمت می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به اتحادیه عرب گفت: آمریکا در امور داخلی شما دخالت می کند آیا کسی از شما جرأت دارد بیانیه ای صادر و این موضوع را محکوم کند؟

وی افزود: مردم عراق توانستند برغم تهدیدها و فشارها، آمریکا را رد کنند، همه باید بدانند دشمن واقعی در منطقه، آمریکا و سیاستهایش است و اسراییل ابزار اجرای این طرح است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: کسی که نمی خواهد آمریکا را دشمن بداند باید در برخورد با آن محتاط و هوشیار باشد؛ آنچه در لبنان و منطقه جریان دارد برای تمام لبنانیها سرنوشت ساز است؛ آیا قرارداد ترامپ و شیوه برخورد دولت آمریکا با مساله فلسطین بر سرنوشت لبنان بی تاثیر است؟

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگر سخنانش به سیاست های لبنان در قبال منطقه و وجود اختلاف نظر درباره سیاست «دوری از تنش» دولت در قبال تحولات منطقه اشاه کرد و گفت: ما با اتخاذ این سیاست از سوی دولت موافق هستیم به این دلیل که در لبنان در قبال تحولات منطقه شکاف وجود دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان در عین حال گفت: همه نیروهای سیاسی لبنان به اندازه توانایی ها و امکاناتشان در بحران سوریه ورود کردند. ما معتقدیم که سرنوشت لبنان در لبنان و میدان های منطقه ای رقم می خورد.

وی تحولات منطقه را برای لبنان سرنوشت ساز خواند و گفت که برخورد واشنگتن با مساله فلسطین و طرح معامله قرن بر وضعیت لبنان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نصرالله افزود: اگر داعش بر سوریه مسلط می شد، سرنوشت لبنان، عراق ، اردن و کشورهای خلیج (فارس) چگونه بود.

دبیرکل حزب الله لبنان امسال را سال پایان "داعش" دانست و گفت: طولانی شدن عمر "داعش" در برخی از مناطق شرق سوریه به خاطر حمایت آمریکاست.

وی توافق روسیه و ترکیه پیرامون ادلب را خوب، معقول و دارای نتیجه دانست و پیرامون تحولات شرق فرات اظهار داشت: موضوع شرق فرات مرتبط با تصمیم آمریکاست و از کردها می خواهم به واشنگتن دل نبندند؛آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی در سوریه شکست خوردند.

نصرالله خطاب به کردهای سوریه گفت: واشنگتن شما را در هر بازاری به راحتی می فروشد، بنابراین از شما می خواهم که با دولت سوریه وارد مذاکره شوید.


وی همچنین تاکید که حزب الله تا زمانی که رهبری سوریه نیاز داشته باشد، در آن کشور باقی خواهد ماند.

نصرالله با اشاره به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: بهانه هایی که اسرائیلی ها برای حمله و تجاوز به سوریه به کار می برند، بهانه ها و دلایلی دروغین است. تجاوزهای اسرائیلی به سوریه، هیچ ربطی به انتقال سلاح به حزب الله ندارد.


دبیرکل حزب الله لبنان تجاوزها به سوریه را به دلیل ناکامی های نقشه آمریکا، سعودی و رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: اسرائیل در راستای جلوگیری از دستیابی سوریه به توان موشکی که توازن بازدارندگی ایجاد کند، تلاش می کند. این وضع نباید اینگونه بماند و محور مقاومت به طور جدی باید این تجاوزهای مکرر اسرائیلی ها را بررسی کند و یک راه حل برای آن بیابد.


دبیرکل حزب الله همچنین خواستار تصمیم گیری در لبنان برای چگونگی بازداشتن رژیم صهیونیستی از نقض حریم هوایی آن کشور شد.


نصرالله همچنین با اشاره به روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان گفت که برخی تلاش می کنند، آوارگان را از بازگشت بترسانند.چه کسی به دنبال تغییر بافت جمعیتی در لبنان و سوریه است، ما یا کشورها و نیروهای سیاسی که می خواهند آوارگان و پناهجویان به کشورشان بازنگردند یا در این راه سنگ اندازی می کنند؟

دبیرکل حزب الله در بخش دیگر سخنانش به افزایش فشارها علیه این حزب به دلیل پیروزی های اخیر محور مقاومت اشاره کرد.
وی گفت: محور مقاومت که ما نیز جزوی از آن هستیم پیروز می شود اما کسانی که پروژه تسلط در منطقه را دنبال می کنند ، شکست خود و پیروزی ما را نمی پذیرند.

نصرالله افزود: حزب الله با فشار روبروست و خواهد بود و راهی که در آن قرار دارد، راه دشواری است.

وی تهدید امنیتی، قتل، جنگ و تحریم های مالی را اصلی ترین فشارهای اعمالی علیه حزب الله عنوان کرد.

نصرالله با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی علیه حزب الله، آن را نقشه جنگ علیه این حزب دانست.

وی خطرناک ترین فشار علیه حزب الله را جنگ روانی عنوان کرد و گفت:هدف از این اقدامات، خسته کردن و بدبین کردن خواهران و برادران از راه مقاومت و حزب الله و سران آن است.

نصرالله افزود: در جنگ نظامی و امنیتی علیه ما شکست خوردند و حالا در تلاش برای زدن ما از داخل هستند.

وی خواستار مقابله با حملاتی شد که از داخل و خارج برای مخدوش کردن تصویر حزب الله و مقاومت به راه افتاده است.

وی تصریح کرد: آنها قصد دارند ما را از داخل تخریب کنند، پس باید به خودمان، به مسیرمان، مقاومت مان، و به حزب مان اعتماد بسیار زیادی داشته باشیم.

نصرالله ادامه داد: باید برای اینکه مرتکب خطا نشویم، همواره توجه داشته باشیم که در یک کارزار رسانه ای و فکری هستیم و چه می گوییم و چه می نویسیم تا باعث دست آویز قرار دادن و سوء استفاده نشود.

وی با اشاره به نقش مقاومت و جوانان در پیروزی های لبنان و جلوگیری از فاجعه های بزرگ گفت: اگر این جوانانی که با زخم زبان مواجهند، نبودند؛ داعش در خانه های شما بود. به نوامیس تان تجاوز می کرد و مال و اموال تان را غارت می کرد، و به مقدسات شما هتک حرمت می کرد.

نصرالله با تاکید بر اینکه جنگ روانی علیه مقاومت ناکام خواهد شد، تصریح کرد: ما تکیه بر جانفشانی ها و فداکاری ها در راه امام حسین (ع) داریم. ما عاشقان و پیروان حضرت اباعبدالله هستیم و زندگی و جنگ مان با شعار «هیهات منا الذله» است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *