رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برچیده شدن کامل مدارس کانکسی در کرمانشاه تا سال آینده / رعایت آیین نامه زلزله در کل کشور

7:00 - 30 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۳۵۳۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کل کشور گفت: پیش بینی می‌شود برای سال آینده مدارس کانکسی در مناطق زلزله زده کرمانشاه به صورت کامل برچیده شود.

برچیده شدن کامل مدارس کانکسی در کرمانشاه تا سال آینده / رعایت آیین نامه زلزله در کل کشور

داریوش ورناصری در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه گفت: ساخت و تحویل مدارس در مناطق زلزله زده کرمانشاه مثل: گیلان غرب، سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی، ازگله و.... شروع شده که تعداد قابل توجهی از آن‌ها مخصوصا در مناطق روستایی آماده تحویل در مهر ماه امسال و برخی دیگر در طول سال تحویل داده می‌شوند. مشکلی از نظر ساماندهی مدارس در این مناطق نداریم. پیش بینی می‌شود برای سال آینده مدارس کانکسی به صورت کامل برچیده شود.


معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی اظهار کرد: آیین نامه زلزله در سطح کشور با توجه به پیش بینی‌ها درباره چند ریشتری بودن زلزله در هر استان، مقاومت زمین و مقاوم سازی مدارس پهنه بندی شده است. طراحی مناطق زلزله خیز بسیار بالاتر و طراحی مناطقی که احتمال وقوع زلزله کمتر است به همین تناسب کمتر است.


ور ناصری در ادامه گفت: در مدارس نوساز رعایت پدافند غیر عامل، مقاومت در برابر زلزله، رعایت معماری فضا‌ها متناسب با سن و جنسیت دانش آموزان و همچنین شرایط اقلیمی منطقه  در ساخت مدارس نوساز رعایت می‌شود. منظور از رعایت این مولفه ایمنی ساختمان در برابر حوادث غیر مترقبه‌ای همچون: جنگ، حملات موشکی، سیل، زلزله و طوفان‌های سهمگین است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *