تسهیل واردات کالا‌های اساسی با تصمیم‌های مهم بانک مرکزی

13:21 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۳۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بانک مرکزی ضمن تامین و تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی, سقف تسهیلات و حواله‌جات را افزایش و کارمزد انتقال ارز را کاهش داد.

خبرگزاری میزان- بر اساس گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، به منظور تامین و تخصیص به‌موقع منابع ارزی برای واردکنندگان کالاهای اساسی، سقف تسهیلات ارزی کالاهای اساسی از ۲۰ به ۶۰ میلیون یورو افزایش یافت.

همچنین سقف حواله‌جات ارزی نیز از  ۵ به  ۳۰ میلیون یورو افزایش و کارمزد انتقال ارز از منابع نیکو در تامین و تخصیص منابع ارزی برای کالاهای اساسی از 1/5درصد به نیم درصد کاهش داده شد.

در همین راستا نیز عباس حاجی‌زاده دبیر اتحادیه واردکنندگان دام و طیور ایران در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی به دلیل تامین و تخصیص به‌موقع منابع ارزی و تدابیر اخیر این بانک از جمله افزایش سقف تسهیلات و حواله‌جات ارزی کالاهای اساسی و کاهش 70 درصدی کارمزد انتقال ارز که موجب آرامش در حوزه تامین کالاهای اساسی کشور شده است، قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۴ هزار یورویی سقف فروش اسکناس ارز به اشخاص دارای کارت بازرگانی

همچنین در بخشی از این نامه آمده است؛ ذخایر کالاهای اساسی کشور در وضعیت کاملا مطلوبی به سر می‌برد و این امر سبب شده که این کالاها همچنان با قیمت تمام شده پایین‌تری نسبت به سایر کالاها در سبد غذایی مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *