خوابی خوش‌باورانه است که بخواهند فروش نفت ایران را به صفر برسانند

21:00 - 30 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۳۴۱۰
دسته بندی: سیاست
سفیر پیشین ایران در ایتالیا گفت: ایران امکان فروش نفت به صورت تک محموله و یا تخفیف قیمت برای فروش بیشتر را دارد لذا این خوابی خوش باورانه است که بخواهند فروش نفت ایران را به صفر برسانند.
ظهره وند در گفتگو با میزان:ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگارگروه سیاسی ، با اشاره به حفظ بازار‌های نفتی ایران در کشور‌های مختلف، اظهار داشت: شاید آمریکایی‌ها در یک بازه زمانی کوتاه بتوانند به دیگر کشور‌ها برای عدم خرید نفت ایران فشار وارد کنند، اما با مدیریت صحیح و دیپلماسی فعال می‌توانیم به کار خود ادامه دهیم.

وی ادامه داد: هم اکنون تردید بسیاری وجود دارد که کشور‌های تولید کننده نفت بتوانند تقاضا‌های جهانی نفت را بدون حضور نفت ایران پاسخ دهند و آقای ترامپ در حال ارائه راهکار‌هایی برای جبران این کسری است. البته دورنمای روندی که در محیط بین الملل وجود دارد این موضوع را تأیید نمی‌کند.

سفیر پیشین ایران در ایتالیا خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها روی ذخایر استراتژیک خود تمرکز دارند تا در یک بازه زمانی کوتاه بتوانند روی ایران فشار آورده و بهره برداری‌های سیاسی خود را انجام دهند.

وی گفت: آن‌ها می‌خواهند با فشار اقتصادی به مردم ایران، دولت را پای میز مذاکرات بیاورند ولی در بازه زمانی میان مدت قادر به انجام چنین کاری نیستند. هم اکنون قیمت نفت، بیشتر از آنچه انتظار می‌‌رفت، افزایش یافته است. اگر آمریکا به رفتارهای خود درباره ایران ادامه دهد، قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار هم می‌رسد.

ظهره‌وند تاکید کرد: ایران امکان فروش نفت به صورت تک محموله و یا تخفیف قیمت برای فروش بیشتر را دارد لذا این خوابی خوش باورانه است که بخواهند فروش نفت ایران را به صفر برسانند.

سفیر پیشین ایران در ایتالیا تاکید کرد: آن‌ها رویه اشتباهی را در پیش گرفته‌اند که به ضرر خودشان است.  تبدیل نفت به ابزار سیاسی، کار نادرستی است. حتما درآینده‌ای نزدیک برخی کشور‌ها از این حربه بر علیه آمریکا استفاده خواهند کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *