«دیپلماسی انرژی» در کمسیون انرژی فعال می‌شود

7:01 - 31 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۳۳۸۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده است تا این کمیسیون در راستای توجه به دیپلماسی انرژی در جهت تقویت ارتباطات با کشورها گام برداشته و مذاکراتی هم در این راستا با برخی از کشور‌ها داشته باشد.
«دیپلماسی انرژی» در کمسیون انرژی فعال می‌شودبهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به حفظ بازار‌های نفتی ایران در کشور‌های مختلف گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا نفت ایران به فروش نرسد و عملا این اتفاق رخ نخواهد داد چراکه این سیاست شکست خورده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور‌های همچون ونزوئلا، لیبی، عراق و حتی عربستان بعید است به ظرفیت‌های مورد نیاز  در حوزه موجود در نفت دست پیدا کنند چرا که این کشور‌ها ظرفیت‌های خالی در حوزه نفت دارند و این ظرفیت‌ها به راحتی پر نمی‌شود.

نعمتی تاکید کرد: بدون شک ایران دوستان و همسایگان خوب خود را دارد و نباید فرض کرد که هرچه امریکا می‌گوید همان می‌شود. درست است که روس‌ها فضا را به سمت دو قطبی کردن بازار نفت می‌برند، اما عملا این فضای دو قطبی شکل نمی‌گیرد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: در شرایط فعلی بهتر است دیپلماسی‌ موجود در حوزه نفتی را  از طریق وزارت خارجه و کمیسیون انرژی مجلس به سمت و سویی سوق دهیم که مذاکرات با برخی از کشورها به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به نشست کمیسیون انرژی پیرامون فروش نفت بیان داشت: حتی آقای حسنوند ریاست کمیسیون انرژی مجلس تاکید دارد که باید سازوکار دیپلماسی انرژی در کمیسیون انرژی صورت گیرد لذا مقرر شده تا این کمیسیون در راستای توجه به دیپلماسی انرژی در جهت تقویت ارتباطات با کشورها گام برداشته و مذاکراتی هم در این راستا با برخی از کشور‌ها داشته باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *