قیمت‌گذاری خودرو بر اساس نرخ ارز در بازار ثانویه

4:00 - 31 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۳۳۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت گذاری خودرو‌ها بر اساس ارز بازار ثانویه خواهد بود، گفت: این موضوع فرایند دارد که خودروسازان تا چه مرحله‌ای ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند و از چه زمانی ارز بازار ثانویه دریافت خواهند کرد که باید مبانی و سیاست آن استخراج شود تا بر اساس آن اقدام شود.

قیمت‌گذاری خودرو بر اساس نرخ ارز در بازار ثانویه/ قطعات خودرو معاف از پرداخت مابه التفاوت ارزیمحسن صالحی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد اظهار کرد: قطعات خودرویی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی ثبت سفارش شده بودند و شامل پرداخت مابه التفاوت می‌شدند با تصمیم دولت و ابلاغ وزیر صنعت کلیه مواداولیه و قطعات آن‌ها از پرداخت مابه التفاوت معاف شدند و در حال ترخیص هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه آیا ارز خودروسازان تامین می‌شود یا باید از بازار ثانویه تهیه کنند، افزود: قطعات که از قبل وارد شدند با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی ترخیص می‌شوند اما، در ثبت سفارش های جدید باید ارز خود را از بازار ثانویه تامین کنند.

وی افزود: زمانی که شرایط ارزی تغییر کند دو موضوع پیش می‌آید یکی قطعاتی یا مواد اولیه‌ای که مستقیما ممکن است وارداتی باشد بخش دیگر هم ارزش افزوده‌ای که به عنوان کار داخلی و تولید داخل انجام می‌دهند، علی القاعده باید قیمت‌های خودروسازان بر اساس این شرایط تنظیم شود.

صالحی نیا در پاسخ به این سئوال که آیا خودروسازان افزایش قیمت خواهند داشت ادامه داد: باید نرخ‌های خود را اعلام کنند و مراجع مرتبط این اقلام و قیمت‌ها را محاسبه کنند و بر اساس آن ابلاغ شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت گذاری خودرو‌ها بر اساس ارز بازار ثانویه خواهد بود، تصریح کرد: البته این موضوع فرایند دارد که خودروسازان تا چه مرحله‌ای ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند و از چه زمانی ارز بازار ثانویه دریافت خواهند کرد که باید مبانی و سیاست آن استخراج شود تا بر اساس آن اقدام شود.


برچسب ها: خودرو ارز قیمت قطعه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *