فرهنگ غربی و سکولار از کتاب‌های دانشگاهی حذف شود

13:03 - 27 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۳۳۱۷
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: کتاب‌هایی که جنبه ترجمه دارند و در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند را با دقت بررسی کنید و فرهنگ غربی و سکولار که در آن‌ها گنجانده شده است را حذف نمایید.
فرهنگ غربی و سکولار از کتاب‌های دانشگاهی حذف شودبه گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اظهار داشت: دانشگاه از غرب آمده و بنیان گذاران آن در کشور ما قصدشان این بود که بتوانند حوزه علمی را از حوزه‌های دینی جدا کنند و کسانی را پرورش دهند که اعتقادات دینی چندانی نداشته باشند.

وی بیان داشت: در عین حال نمی‌شود منکر وجود دانشگاه در کشور شد؛ چرا که علم از ضروریات است و هرگز نمی‌توان دانشگاه را حذف کرد؛ اما باید مشکلاتش را اصلاح نمود.

این مرجع تقلید افزود: غربی‌ها سعی کردند فرهنگ خود را در دروس دانشگاهی جاسازی و آن را به ما منتقل کنند؛ مخصوصا در کتاب‌هایی که جنبه ترجمه دارد این به وضوح دیده می‌شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید کتاب‌هایی ک. جنبه ترجمه دارند را با دقت بررسی کنید و فرهنگ غربی و سکولار که در آن‌ها گنجانده شده است را حذف کنید.
 
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: آینده کشور به دست کسانی است که از دانشگاه و حوزه بیرون می‌آیند و اگر این‌ها هماهنگی بینشان نباشد و اتحاد نداشته باشند؛ وقتی در تشکیلات وارد شوند، دوگانگی ایجاد می‌شود؛ لذا باید این دو نهاد ارتباط بیشتر با هم برقرار کنند.

معظم له گفت: برای این که مطمئن باشید دانشگاه در مسیر اسلامی بودن حرکت می‌کند؛ توجه به استاد، کتاب درسی و برنامه سیار لازم و ضروری است.

طبق گزارش حوزه این مرجع تقلید افزود: خارجی‌ها روی هردو نهاد دانشگاه و حوزه حساس و فعال اند و از طرق مختلف، چون فضای مجازی سعی بر جدا سازی این دو از هم دارند؛ لذا باید روی این‌ها حساس باشید؛ با وجود فضای مجازی این کار کمی مشکل شده است و متاسفانه دولت روی فضای مجازی حساسیت چندانی ندارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *