ورود مدعی العموم لرستان به موضوع صیانت از منابع آبی/الزام استانداری به نصب کنتورهای هوشمند، پیگیری اجرای الگوی کشت و مسدودسازی چاه های غیرمجاز

10:29 - 29 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۳۰۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان گفت: با توجه به این که موضوع حفر غیرمجاز چاه‌های آب مصرف بی رویه آب را به دنبال داشته است در راستای احقاق حقوق عامه مسدودسازی این چاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

ورود مدعی العموم در راستای صیانت از منابع آبی/الزام استانداری به نصب کنتورهای هوشمند، پیگیری اجرای الگوی کشت و مسدودسازی چاه های غیرمجازسعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از ورود مدعی العموم به موضوع صیانت از منابع آبی خبر داد.

وی گفت: با توجه به این که موضوع حفر غیرمجاز چاه‌های آب مصرف بی رویه آب را به دنبال داشته است در راستای احقاق حقوق عامه مسدودسازی این چاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

این مقام قضایی بیان کرد: دراین زمینه در نامه‌ای به استاندار لرستان اعلام شد با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کاهش بارش برف و باران در نقاط مختلف استان و با توجه به احتمال بروز تنش و مشکلات ناشی از کم‌آبی و در اجرای بند‌های ت. و ح. و ر. ماده ۳۵ قانون برنامه ششم توسعه ضروری است که اولا ظرف حداکثر سه ماه کلیه چاه‌های غیرمجاز با استفاده از توان و امکانات سایر ادارات مانند راهداری و شهرداری مسدود شود.

رازانی بیان کرد: ثانیاً به منظور کنترل میزان برداشتی آب از چاه‌های مجاز سریعا نسبت به نصب کنتور‌های هوشمند اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین پیگیری لازم برای اجرای الگوی کشت در استان که با توجه به ماده ۳۵ قانون برنامه ششم توسعه الزامی است انجام و کارشناسان جهاد کشاورزی پایش و نظارت کافی در این زمینه اعمال کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *