اتحادیه نوشت افزار نظارتی بر طرح‌های لوازم التحریر ندارد/ وزارت فرهنگ مسئول نظارت بر نوشت افزار‌ها / ۴۰ درصد لوازم التحریر تولید داخل

23:46 - 26 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۳۰۱۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رییس اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی گفت: کمیته‌ی کارشناسی برای طرح‌های روی جلد لوازم التحریر وجود ندارد و تولید کنندگان خودشان طرح‌ها را انتخاب می‌کند و اگر این طرح‌ها برای اتحادیه نوشت افزار ارسال شود جلوی چاپ شان را می‌گیریم.

اتحادیه نوشت افزار نظارتی بر طرح‌های لوازم التحریر ندارد/ وزارت فرهنگ مسئول نظارت بر نوشت افزار‌ها / ۴۰ درصد لوازم التحریر تولید داخل

موسی فرزانیان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره با کاهش استفاده از اشکال خارجی در نوشت افزار‌ها گفت: از بهمن ماه ۹۶ با همکاری اداره امکان، نماینده آموزش و پرورش و بسیج اصناف جلساتی با تولید کنندگان نوشت افزار‌ها درباره اینکه تولید کنندگان بیشتر از اشکال ایرانی اسلامی و طرح‌های غیر از طرح‌های بیگانه استفاده کنند برگزار شد که استفاده از این طرح‌ها بسیار کمتر شده در سطح بازار کمتر دیده می‌شود، ولی از بین نرفته است.

وی گفت: نظارت بر تولید کنندگان لوازم التحریر از ۶ ماه قبل آغاز شده به فروشندگان و مخصوصا تولید کنندگان گوشزد شده که از این طرح‌ها استفاده نکنند.

فرزانیان در ادامه با بیان اینکه ۶۰ درصد کالا‌های لوازم التحریر وارداتی است و تنها ۴۰ درصد تولید داخل است، گفت: تولید کنندگان داخل در زمینه تولید اقلامی همچون دفتر، مداد، تراش و پاک کن که بیشترین حجم مصرف را دارا هستند توانمند هستند.


وی  با بیان اینکه تولید کنندگان با توجه به شرایط کنونی کشور باید به سمتی پیش بروند که سهم خود از تولید نوشت افزار‌های داخل را از ۴۰ درصد به ۸۰ درصد برسانند، افزود: ثبت سفارش واردات نوشت افزار‌ها اگر کنترل شود تولید کنندگان می‌توانند با خیال راحت تولید کنند و به فروش برسانند.


وی با اشاره به اینکه کارخانجات تولید نوشت افزار از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند تصریح کرد : کارخانجات مداد و خودکار در ابتدای سال در تخصیص ارز و ترخیص کالا‌ها به مشکل برخورد کرده بودند که باعث شد با تاخیر لوازم التحریر تولید شود.


فرزانیان درباره میزان لوازم التحریر موجود در بازار گفت: کمبود لوازم التحریر نداریم و در شهرستان‌ها و بازار‌ها به اندازه مورد نیاز توزیع شده است.


فرزانیان اظهار کرد: کمیته‌ی کارشناسی برای طرح‌های روی جلد لوازم التحریر وجود ندارد و تولید کنندگان خودشان طرح‌ها را انتخاب می‌کند که این اشکال به صورت منطقی از طرح‌های ایرانی اسلامی و معقول انتخاب می‌شود.


رییس اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی با بیان این امر که تولید کنندگان طرح‌ها را برای اتحادیه نمی‌فرستند چرا که اگر این طرح‌ها برای ما ارسال شود جلوی چاپ شان را می‌گیریم، اضافه کرد: این طرح‌ها به صورت غیر قانونی چاپ می‌شود.


وی گفت: با توجه به این که لوازم التحریر برای کودکان تولید می‌شود و این قشر علاقه به استفاده از لوازم التحریری دارند که منقش به کارکتر‌های خارجی باشد اضافه کرد: به همین دلیل تولید صرف این اقلام با طرح‌های ایرانی و اسلامی امکان پذیر نیست و وظیفه ما این است که در زمینه استفاده از طرح‌های ایرانی و اسلامی در لوازم التحریر فرهنگ سازی کنیم و با طرح‌های بیگانه مقابله کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *