بدهی خارجی به ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار رسید + جدول

13:10 - 29 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۲۷۶۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد که رقم بدهی خارجی در ۴ ماهه ابتدایی سال به رقم ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، براساس آخین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی حجم واردات در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری بدون احتساب میعانات گازی بالغ بر ۱۱۵۵۲ هزار تن بوده که براساس آن ۱۵ هزار و ۱۷۹ میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.

بدهی خارجی به ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار رسید

همچنین آمار صادرات در ۴ ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که ۳۳۸۲۱ هزار تن کالا به کشور‌های مختلف جهان صادر شد که براساس آن ۱۳ هزار و ۵۸۶ میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

لازم به ذکر است که واردات کالا به کشور در ماه اردیبهشت سال جاری با ارزش ۴ هزار و ۸۳۲ میلیون دلار و صادرات کالا در همین ماه با رقم ۴ هزار و ۵۴ میلیون دلار بیشترین مبادله کالا در ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۷ را به خود اختصاص داده است.

بدهی خارجی به ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار رسید

بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار بدهی‌های خارجی کشور در پایان تیرماه سال جاری براساس سررسید اولیه بدهی‌ها در کوتاه مدت رقم ۳ هزار و ۹۴۶ میلیون دلار و در دوره میان مدت و بلندمدت رقم ۶ هزار و ۷۲۱ میلیون دلار بوده است.

لازم به ذکر است که رقم کل بدهی‌های دولت در تیر ماه سال جاری رقم ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار بوده است.گفتنی است متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی ۴۲ هزار و ۹۶۴ ریال به ثبت رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *