رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۳۷ درصد تصادفات فوتی و جرحی شهریور، واژگونی بوده است/توصیه‌های جدی به هیات‌های عزاداری/ممنوعیت عملیات عمرانی در معابر تا ۱۵ مهر ماه

10:58 - 25 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۲۶۳۰
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس برای تاسوعا و عاشورای حسینی از بکارگیری ۵۰۰۰ نیرو و ۱۰۰۰ خودرو کمکی در دهه آخر شهریور ماه از سایر بخش‌های انتظامی خبر داد.

۳۷ درصد تصادفات فوتی و جرحی شهریور، واژگونی بوده است/کارگیری ۵۰۰۰ نیرو و ۱۰۰۰ خودرو کمکی در دهه آخر شهریور ماه/توصیه‌های جدی به هیات‌های عزاداری/ممنوعیت عملیات عمرانی در معابر تا ۱۵ مهر ماه

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سردار مهری رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به آخرین وضعیت تردد‌ها در شهریور ماه امسال اظهار داشت:علی رغم این که شهریور ماه به عنوان پرترددترین ماه سال است، از ابتدای شهریور ماه تا کنون سفر‌ها ۱۵ درصد افزایش و جانباختگان در سر صحنه تصادفات ۲.۵ درصد کاهش یافت.

وی افزود: سرعت و سبقت غیرمجاز با ۳۵ درصد و عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی با ۳۹ درصد مهمترین علل رخداد حوادث رانندگی در شهریور ماه بوده است.


رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که ۴۷ درصد تصادفات شهریور ماه بین ساعت ۱۶ تا ۲۴ رخ داده است، افزود: ۶۶ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح در ماه جاری در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها بوده و ۳۷ درصد نیز از شکل واژگونی بوده است.


به گفته وی تلخ‌ترین تصادف شهریور ماه بر اثر واژگونی یک دستگاه تیبا در محور سبزوار - شاهرود رخ داد که در پی آن متاسفانه ۶ تن در محل کشته و یک تن در بیمارستان جانباختند.


رییس پلیس راهور ناجا به ایام محرم اشاره کرد و گفت: طی چند روز گذشته سفر‌های تفریحی کاهش و سفر به زادگاه‌ها برای شرکت در مراسم عزاداری افزایش داشته است.


وی با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس راهور برای تاسوعا و عاشورای حسینی از بکارگیری همیاران محرم خبر داد و ادامه داد: ۵۰۰۰ نیرو و ۱۰۰۰ خودرو کمکی از سایر بخش‌های انتظامی در دهه آخر شهریور ماه به کمک پلیس راهور آمده اند.

رییس پلیس راهور ناجا توصیه کرد که رانندگان حتما احتیاط بیشتری داشته باشند تا دچار حوادث ترافیکی نشوند. از سوی دیگر عزادان نیز با توجه به لباس‌های تیره شان دقت بیشتری داشته باشند. همچنین عزاداران نیز خودرو‌های خود را در محل‌های مناسب پارک کنند تا موجب بار ترافیکی در جلو هیات‌ها نشوند.


وی گفت: در عین حال تاکید شده است همیاران محرم حتما طوری برنامه ریزی کنند که از حداقل سطح معابر استفاده کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان این که دهه آخر شهریور ماه هر سال با بازگشایی مدارس مقارن است افزود: امسال طرح بازگشایی مدارس با طرح ویژه محرم همزمان شده است.


وی به طرح بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: این طرح در ۲ مرحله اجرا می‌شود. مرحله اول از ۱۰ تا آخر شهریور و مرحله دوم از اول تا ۱۵ مهر ماه است.

به گفته وی عملیات عمرانی نیز تا ۱۵ مهر ماه در معابر درون و برونشهری ممنوع است.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: توصیه می‌کنیم والدین حتما از سرویس‌های مجاز مدارس که دارای برچسب هستند استفاده کنند. از سوی دیگر اگر نمی‌خواهند از سرویس استفاده کنند حتما خودرو را در محل مناسب پارک کنند و از توقف‌های چند ردیفه در جلو در مدارس به طور جدی خودداری کنند.

مهری اضافه کرد:سرویس‌های غیرمجاز مدارس نیز علاوه بر اعمال قانون مورد برخورد پلیس قرار می‌گیرند. در عین حال معلمان نیز در سر کلاس‌ها حتما قوانین و مقررات رانندگی را آموزش دهند.

وی با اشاره به این که تاکید می‌کنیم دانش آموزان حتما قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند، بیان کرد: در عین حال رانندگان نیز در جلو مدارس دقت بیشتری داشته باشند و به پرچم پلیس مدرسه حتما توجه ویژه کنند چرا که پرچم پلیس مدرسه عین دستور مستقیم پلیس است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *