پیروزی ایران در نخستین گام

10:58 - 25 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۲۶۲۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در نخستین بازی خود مقابل قزاقستان به میدان رفت و به برتری رسید.

به گزارش گروه ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ششمین دوره مسابقات جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا (AVC CUP) از امروز یکشنبه ۲۵ شهریور به طور رسمی در تایلند و در شهر ناخون راچاتسیما آغاز شد.

تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در نخستین بازی خود از ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران، مقابل قزاقستان به میدان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید.

جواد مهرگان بازی را با ترکیب سودابه باقرپور، شبنم علیخانی، مائده برهانی، مهسا کدخدا، مهسا صابری، شکوفه صفری، نگار کیانی (لیبرو) آغاز کرد.

در ست اول، بازیکنان کشورمان در ابتدای بازی اشتباهات زیادی داشتند و امتیاز‌های زیادی را به خاطر دریافت‌های اشتباه و همین طور سرویس خارج از زمین از دست دادند. در ادامه بازی بانوان کشورمان اختلاف را کمتر کردند همین موضوع باعث شد تا مربی قزاقستان تایم استراحت بگیرد. این بازی در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود قزاقستان به پایان رسید.

در ست دوم، ایران شروع بسیار خوبی داشت. برنامه هماهنگ شده بازیکنان باعث شد تا اولین وقت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود ایران به پایان برسد. ادامه همین روند باعث شد زمانی که ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۱۱ بر ۶ جلو بودند، سرمربی قزاقستان با گرفتن وقت استراحت نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کند. تعویض‌های متعدد قزاق‌ها هم کارساز نشد و در نهایت ایران این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ برد.

در ست سوم، هر دو تیم بازی را پایاپای پیش بردند، اما در ادامه ایران اختلاف را بیشتر کرد و در نخستین وقت فنی با نتیجه ۸ بر ۶ پیروز شد. در ادامه این ست قزاق‌ها با ارائه بازی بهتر اختلاف را کمتر کرده و پیش افتادند. اشتباهاتی که بانوان ایران در دفاع و دریافت داشتند باعث شد تا این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ واگذار کنند.

در ست چهارم بازهم ایران با شروع خوبی که داشت نخستین وقت فنی را با نتیجه ۸ بر ۵ پشت سر گذاشت. این روند خب ایران با تعویض‌هایی که مهرگان داشت با حفظ اختلاف تا پایان بازی ادامه داشت. ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به برتری رسید.

ست پنجم برای هر دو تیم تعیین کننده بود. هر دو تیم در ابتدا بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند، اما بانوان کشورمان اختلاف را به ۳ امتیاز رساندند تا سرمربی حریف با گرفتن وقت استراحت نکات لازم را کوشزد کند. قزاقستان تعویض‌های زیادی هم انجام داد، اما به نتیجه نرسید و در پایان ایران با نتیجه ۱۵ بر ۲ به سود ایران به پایان رسید.

ملی‌پوشان کشورمان فردا در دومین بازی خود مقابل فیلیپین قرار می‌گیرند. این دیدار ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *