رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدور حکم قطعی پرونده قاچاق سوخت در بوشهر/ مدعی العموم از روند اجرایی پروژه تعاونی شهدای ادارات قرچک بازدید کرد/جزییات کشف برچسب‌های گوشت برزیلی در گرگان

10:35 - 25 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۲۶۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
صدور حکم قطعی پرونده قاچاق سوخت در بوشهر،بازدید مدعی العموم از روند اجرایی پروژه تعاونی شهدای ادارات قرچک، کشف کشتار الاغ و برچسب‌های گوشت برزیلی در یک منزل مسکونی در گرگان، و... از مهمترین اخباری بود که صبح امروز روی خروجی خبرگزاری میزان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، صدور حکم قطعی پرونده قاچاق سوخت در بوشهر،بازدید مدعی العموم از روند اجرایی پروژه تعاونی شهدای ادارات قرچک، کشف کشتار الاغ و برچسب‌های گوشت برزیلی در یک منزل مسکونی در گرگان، و... از مهمترین اخباری بود که صبح امروز روی خروجی قرار گرفت.

حکم قطعی پرونده قاچاق سوخت در بوشهر صادر شد


علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: پرونده قاچاق سوخت در مرحله تجدید نظر خواهی در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان بوشهر رسیدگی که به موجب آن حکم قطعی تجدید نظر خواهی صادر شد.


وی افزود: در خصوص تجدیدنظرخواهی پرونده قاچاق سوخت به موجب آن حکم به محکومیت تجدیدنظرخواهان به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته ۴۰۸۴۹۱۱ لیتر سوخت هر کدام به تحمل پنج سال حبس و چهار برابر ارزش سوخت صادر شده است.


جمادی در ادامه بیان کرد: با توجه به محتویات پرونده و اسناد و اظهارات طرفین و تحقیقات انجام شده در مرحله تجدیدنظر، نظریه تکمیلی کارشناسی اخذ شده که بموجب نظریه تکمیلی مقدار ۳.۲۶۴.۰۰۰ لیتر به ارزش ریالی مبلغ ۸۱.۵۴۲.۰۴۸.۰۰۰ ریال که به دلیل مغایرت با قوانین و مقررات معموله و جاریه و مصوبات و ابلاغیه‌های استانی مبنی بر عدم حمل شبانه سوخت به عنوان قاچاق در نظر گرفته شده است وفق تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (اصلاحی ۱۳۹۴) خرید و فروش و حمل یا نگهداری سوخت خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب و مرتکب به حداقل جریمه نقدی محکوم می‌شود؛ لذا این قسمت از عمل متهمان با ماده قانونی مذکور مطابقت دارد و در رأی می‌بایست لحاظ شود.


این مقام قضایی در استان بوشهر تصریح کرد: طبق نظریه تکمیلی کارشناسان مقدار ۸۲۰۹۱۱ لیتر به ارزش ریالی ۲۰.۰۶۵.۰۹۷.۲۶۷ ریال مربوط به شناور‌هایی است که بر اساس مدارک آن‌ها از شرکت پخش فرآرورده‌های نفتی، سوخت دریافت شده، اما این شناور‌ها یا وجود نداشته و یا عملاً فعالیتی نداشته اند و محاسبات آن‌ها بر اساس سرک کسری دفاتر خرید و فروش سوخت تعاونی و همچنین نفت کش‌هایی است که از انبار شرکت پخش سوخت دریافت ننموده، ولی در تعاونی سوخت تخلیه شده است؛ لذا اقدامات مذکور مشمول عنوان قاچاق سوخت می‌شود.

جمادی افزود: قاچاق سوخت در طول زمان و با برنامه ریزی و هدایت گروهی و تقسیم کار توسط یک گروه نسبتاً منسجم متشکل از سه نفر یا بیشتر صورت گرفته لذا قاچاق سازمان یافته تلقی شده است.

کشف کشتار الاغ و برچسب‌های گوشت برزیلی در یک منزل مسکونی در گرگان/ پرونده قضایی تشکیل شد

۲۲ شهریور ماه سال جاری، طی گزارش مردمی مبنی بر کشتار الاغ در یک منزل مسکونی در شهر گرگان فلکه باهنر ، بازرسین به منطقه اعزام و پس از بررسی و مشاهده خونآبه در جدول خیابان با دامپزشکی و نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم بعمل می‌آید.

در ادامه مجوز ورود به منزل از دادستان گرگان اخذ شد که فرد متخلف پس از آگاهی از محل متواری می‌شود و همسرش نیز از باز کردن درب ممانعت به عمل آورد. در نهایت مامورین بنابر حکم قضایی، به باز کردن درب اقدام و با الاغ کشتار شده مواجه می‌شوند و طی هماهنگی با ماموران شهرداری، نسبت به اعزام ماشین و مامور جهت انتقال و دفن در منطقه توسکستان محل دپوی نخاله با نظارت دامپزشکی اقدام می‌شود.

بنابراین گزارش، برچسب‌های مرتبط با گوشت‌های برزیلی در محل کشتار الاغ کشف شده است. با ورود مدعی العموم پرونده از طریق دامپزشکی و نیروی انتظامی پس از صورتجلسه به دادستانی گرگان ارسال شد.

بنابراین گزارش، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی از صدور  دستور دستگیری متهم خبر داد و گفت: اطمینان می‌دهیم در پرونده‌هایی که با سلامت و امنیت مردم سروکار دارد با جدیت و قاطعیت ورود خواهیم کرد. حجت الاسلام و المسلمین سید رضا سید حسینی افزود: برخلاف آنچه که در فضای مجازی منتشر شده، فرد متخلف مغازه کبابی ندارد. 

وی تاکید کرد: تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدعی العموم از روند اجرایی پروژه تعاونی شهدای ادارات قرچک بازدید کرد

حجت الاسلام سینکایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک در پی گزارش‌های واصله از ناحیه مردم این شهرستان در رابطه با عدم اجرای کامل پروژه تعاونی شهدای ادارات، از این پروژه بازدید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک پس از این بازدید به خبرنگار  گفت:در جریان پیگیری و حل مشکلات مردم و در پی اعتراضات مردم شهرستان با توجه به اینکه این تعاونی هنوز نتوانسته است در موعد مقرر به تعهد خود عمل کند برای نظارت بر مراحل اجرایی پروژه تعاونی شهدای ادارات قرچک از این پروژه بازدید صورت گرفت.

وی ادامه داد: اختلافات زیادی بین پیمانکار و هیئت مدیره وجود داشت و تعداد زیادی نسبت به وضعیت این تعاونی معترض بودند که دستور بررسی موضوع توسط کارشناس حسابرس را صادر کردیم.

حجت الاسلام سینکایی  گفت: در جلسات متعدد مدعی العموم با نمایندگان مردم، رئیس تعاونی شهرستان، مدیرعامل و هیئت مدیره پروژه تعاونی شهدای ادارات طی ماه‌های قبل مقرر شد این پروژه هر چه سریعتر انجام و به صاحبانش تحویل شود که در این بازدید نسبت به این موضوع تاکیدات فراوانی صورت گرفت.

۱۸۷ دانش‌آموز از خانواده‌های زندانیان قم مورد حمایت تحصیلی قرار گرفتند

مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از کمک انجمن حمایت از زندانیان به خانواده زندانیان خبر داد و گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید ۱۸۷ نفر از دانش‌آموزان خانواده‌های زندانیان استان قم مورد حمایت تحصیلی انجمن حمایت از زندانیان قرار گرفتند.

رئیس هئیت مدیره انجمن حمایت از زندانیان قم در این رابطه اظهار کرد: میزان سطح سواد و آموزش و فرهنگ اجتماعی ارتباط‌ مستقیمی با کاهش بزه‌های اجتماعی افراد در جامعه دارد و انجمن حمایت از زندانیان قم در این راستا و در آستانه بازگشایی سال تحصیلی جدید ۱۸۷ نفر از دانش آموزانی که سرپرست آنان در حبس بوده، جهت بهره‌مندی از تحصیل سالم مورد حمایت خود قرار داده است.

صلح و سازش ۱۲ فقره پرونده در یک روز کاری

در راستای ایجاد اصلاح ذات البین که وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف است اعضای شعب ۲، ۳، ۴، ۶ و ۱۲ شورای حل اختلاف اندیمشک توانستند با تلاش و کوشش خود در یک روز کاری به ۱۲ فقره پرونده مهم با موضوعات توهین، مطالبه وجه، تصرف عدوانی، ضرب جرح، طلاق و مزاحمت تلفنی رسیدگی و این پرونده‌ها را منتهی به صلح و سازش کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *