دعوت حبیب بن مظاهر از طایفه بنی اسد برای یاری سیدالشهداء در روز ششم محرم/۹۰ نفر برای همراهی امام حسین (ع) آمدند

9:00 - 25 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۲۵۶۴
کارشناس علوم قرآنی گفت: یکی از اتفاقات مهم در روزششم ماه محرم در کربلا، درخواست حبیب بن مظاهر اسدی از امام حسین(ع) برای دعوت یک طایفه از سوی بنی اسد جهت پیوستن به "امام سوم(ع)" و جریان قیام ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رجبی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی میزان  گفت: یکی از اتفاقات مهم در روز ششم ماه محرم در کربلا، درخواست "حبیب بن مظاهر اسدی" از "امام حسین(ع)" برای دعوت یک طایفه از سوی بنی اسد جهت پیوستن به "امام سوم(ع)" و جریان قیام ایشان بود.

کربلا
وی ادامه داد: پس از اینکه "حبیب بن مظاهر اسدی" از سوی "امام حسین(ع)" برای دعوت از طایفه بنی اسدی که در نزدیکی سرزمین کربلا سکونت داشتند، پاسخ مثبت گرفت؛ برای دعوت به سویشان حرکت کرد.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: "حبیب بن مظاهر اسد" دعوت خود را به صورت شبانه انجام داد و از اهالی طایفه بنی اسد درخواست کرد تا به یاری "امام حسین(ع)" بشتابند.

وی افزود: مردی از طایفه بنی اسد که "عبدالله بن بشیر" نام داشت از جا بلند شد و به عنوان نخستین فرد دعوت "حبیب بن مظاهر اسدی" را پذیرفت و پس از اعلام آمادگی از سوی عبدالله بن بشیر، 90 نفر از مردان این قبیله برای همراهی "سیدالشهداء(ع)" آمادگی خود را اعلام کردند.

کربلا
حجت الاسلام والمسلمین رجبی اظهار کرد: خبر چنین اعلام آمادگی از سوی این قبیله بنی اسد، توسط فردی که در میان جمع حضور داشت، به عمر بن سعد رسید که او مردی به نام ازرق را با 400 سوار به سوی بیعت کنندگان فرستاد.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: این دو گروه در میان راه و در حالی که فاصله زیادی تا "سیدالشهداء(ع)" نداشتند، با همدیگر درگیر شدند و در حالی که برای قبیله بنی اسد زمان زیادی برای رویارویی و مقاومت باقی نمانده بود، در نهایت به قبیله خود بازگشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *