گلایه بازیگر یوسف پیامبر (ع) از حضور نابازیگران در سینما/بازیگر فیلم بتمن ۴۱ ساله شد

17:57 - 24 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۲۵۰۱
بیست و چهارمین روز از شهریور ماه 1397 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می توان به گلایه بازیگر سریال یوسف پیامبر (ع) از حضور مبتدیان در بازیگری اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، بیست و چهارمین روز از شهریور ماه 1397 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می توان به گلایه بازیگر سریال یوسف پیامبر (ع) از حضور مبتدیان در بازیگری اشاره کرد.

بر اساس اعلام شورای صنفی نمایش، به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و عاشورا و تاسوعای حسینی، تمامی سینماهای کشور از ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه تا شنبه ۳۱ شهریور ماه که شهادت امام زین العابدین (ع) تعطیل بوده و از یکشنبه اول مهر ماه سینماهای سراسر کشور دایر است.

انقلاب اسلامی شعر عاشورایی را احیا کرد/شب‌های محرم اشعار گرمارودی را بخوانید///////////////جمعه

انقلاب اسلامی شعر عاشورایی را احیا کرد/شب‌های محرم اشعار گرمارودی را بخوانید

سید عباس سجادی نویسنده و شاعر ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، وضعیت حال حاضر شعر عاشورایی را رو به رشد خواند و گفت: به نظر من چه از نظر کیفی و چه از لحاظ کمی شعر عاشورایی در شرایط نسبتاً خوبی به سر می‌برد، ولی نسبت به کمیت این حوزه از ادبیات، توقع ما از کیفیت بسیار بالاتر است.

وی ادامه داد: در کثرت، دقت کمی پایین می‌آید، ولی خوشبختانه شاعرانی را داریم که به صورت حرفه‌ای و جدی شعر عاشورایی می‌گویند و می‌شود گفت که شعر عاشورایی در این سال‌های بعد از انقلاب نمره بسیار خوبی می‌گیرد و این رشد همچنان ادامه دارد. انقلاب اسلامی ایران شعر عاشورایی به طور کلی احیا کرد.

نویسنده مجموعه "در سایه غزل" حوزه شعر عاشورایی را بسیار گسترده دانست و افزود: حوزه شعر عاشورایی حوزه بسیار گسترده‌ای است و خوشبختانه اشعار عاشورایی خوبی هم داریم، چون در واقع الگو‌های خوبی هم در زمینه مذهبی و هم از لحاظ شاعران داشته ایم.

سراینده مجموعه "در سکوت سردم می‌شود" رویکرد جامعه به شعر عاشورایی را رویکردی مثبت خواند و تصریح کرد: هم اکنون در جامعه به موضوع عاشورا به خوبی پرداخته می‌شود و از لحاظ ذهنی هم شاعران ما شبیه سازی‌های تاریخی انجام می‌دهند و همین هم عاملی شده تا شعر عاشورایی در وضعیت خوبی قرار داشته باشد.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

تام هاردی

بازیگر فیلم ونوم ۴۱ ساله شد/تام هاردی از مکس دیوانه تا بتمن

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، تام هاردی بازیگر مطرح سینمای هالیوود امروز شمع تولد چهل و یک سالگی خود را خاموش خواهد کرد. وی این روزها در آستانه تولدش اکران فیلم متفاوت خود به نام ونوم را پیش رو دارد.

ادوارد توماس تام هاردی، تنها فرزند انی و ادوارد هاردی است. مادرش انی نقاش و پدرش ادوارد نویسندهٔ رمان بود. هاردی در سپتامبر ۱۹۹۸ وارد مرکز درام لندن شد. اولین موفقیت رسمی او به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد یعنی وقتی در یک مسابقه تلویزیونی به‌عنوان سوپر مدل برتر انتخاب شد.

سال بعد توانست نقشی در سریال جوخه برادران به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بدست آورد. اولین حضور هاردی در سینما با فیلم سقوط شاهین سیاه به کارگردانی ریدلی اسکات در سال ۲۰۰۱ رقم خورد.

هاردی بعد از سقوط شاهین سیاه در فیلم پیشتازان فضا: نمسیس بازی کرد و پس از چهار سال و بازی در چهار فیلم در کیک لایه‌ای به ایفای نقش پرداخت. سال ۲۰۰۳ برای بازی در نمایش در عربستان همگی شاه خواهیم شد بسیار مورد توجه قرار گرفت. هاچی حضور یافت و با جرارد باتلر همبازی شد. فیلمبرداری راکنرولا هنوز تمام نشده بود که او پروژه دوم خود را در آن سال آغاز کرد و نقش اصلی فیلم تحسین شده برانسون را عهده دار شد. بعد از برانسون، هاردی دوباره راه تلویزیون را پیش گرفت و در سریال‌ تلویزیونی بلندی‌های بادگیر با شارلوت رایلی همبازی شد.

هاردی در اوایل ۲۰۱۰ میلادی او در نمایشی به کارگردانی فیلیپ سیمور هافمن به نام مسیر سرخ دراز حضور یافت و در آواخر همین سال به پروژه عظیم علمی تخیلی کریستوفر نولان به نام تلقین پیوست و نقش ایمس را در این فیلم ایفا کرد.

این فیلم علاوه بر اینکه فرصت همبازی شدن با بزرگانی چون لئوناردو دی کاپریو و ماریون کوتیار را برایش فراهم کرد، بیشتر او را بیشتر به هالیوود معرفی کرد و از آن پس هر روز با پروژه‌های بهتری روبرو شد. سال بعد یعنی سال ۲۰۱۱ در دو فیلم تحسین بر انگیز بندزن خیاط سرباز جاسوس و مبارز بازی کرد و دوباره فرصت همکاری با بزرگان دنیای سینما را بدست آورد و برای بازی در نقش تامی ریودن کنلان در فیلم مبارز مورد تحسین قرار گرفت. هاردی در سال ۲۰۱۲ برای دومین بار مقابل دوربین کریستوفر نولان برای نقشی مهم تر در فیلم پر سر و صدا تر روبروی دوربین این کارگردان صاحب سبک رفت.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

نابازیگران به عرصه بازیگری ضربه می‌زنند/تهیه کنندگان نباید زیر بار قدرت اسپانسرها بروند////////////////////////شنبه

ورود مبتدی‌ها به عرصه بازیگری لطمه می‌زند/بازیگرانی که برای این هنر خون دل خورده‌اند در خانه نشستند

کوروش زارعی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص وضعیت فعلی بازیگری گفت: متاسفانه در حال حاضر بازیگران وضعیت خوبی ندارند. منظورم از بازیگران آنهایی است که سالها برای این رشته زحمت کشیده اند و خون دل خورده اند.

وی در همین راستا ادامه داد: در سالهای اخیر به شدت می بینیم که نابازیگران وارد عرصه شده اند و با خرید نقش و یا داشتن رابطه بازیگر می شوند. البته اینها به زودی از عرصه بیرون می روند اما حضورشان در هر صورت به سینما ضربه می زند.

بازیگر سریال "یوسف پیامبر" با نقد حضور اسپانسر-بازیگران در سینما اضافه کرد: در بسیاری از مواقع افرادی با سرمایه های مالی زیاد وارد یک پروژه می شوند و می توانند به واسطه همین سرمایه نقش نسبتاً خوبی را بازی کنند. از نظر من پروژه هر قدر هم از نظر مالی دچار سختی و مشکل باشد نباید زیر بار این وضعیت ها رفت.

وی با نقد کم توجهی به بازیگران پیشکسوت افزود: متاسفانه حضور بازیگرانی که با رابطه و لابی وارد سینما می شوند به بیکار شدن اکثریت کسانی می انجامد که برا این راه زحمت کشیده اند و هم اکنون هم می بینیم که بسیاری از بازیگران پیشکسوتان خانه نشین شده و بیکار شده اند.

بازیگر فیلم "امپراتور جهنم" استعداد را لازمه بازیگری دانست و تاکید کرد: از نظر من هر فردی که به بازیگری علاقه دارد باید بعد مدتی متوجه شود که آیا استعداد لازم برای این هنر را دارد یا نه. بعد از آن مشخص شد فردی استعداد و ذوق کافی را دارد تازه موقع به حضور در دانشگاه و تحصیلات آکادمیک می رسد. بدون این دو عامل نمی توان تعریف درستی از یک بازیگر ارائه داد.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

برآورده شدن حجا عزاداران حسین/تحول در معنویت هر شخص، به نوعی قیام عاشورا است

برآورده شدن حاجت عزاداران حسین(ع)/تحول در معنویت هر شخص، به نوعی قیام عاشورا است

حجت الاسلام والمسلمین محمد صابری در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره تحول ایام محرم در عزاداران حسینی گفت: هر ساله براساس آمار نهادهای مختلف با فرارسیدن ماه سوگواری اباعبدالله(ع) تخلفات کاهش می یابد. مردم با نگاه های مختلف وارد دستگاه امام حسین(ع) می شوند و ما تغییر را در این اجتماعات می بینیم.

این کارشناس علوم قرآنی تبلیغ و تغییر را مهم توصیف کرده و ادامه داد: در جایگاه تبلیغ محرم یک نفر هم اهمیت دارد چرا که امام حسین(ع) هم برای هدایت حتی یک نفر، عاشورا را رقم زد. یعنی قدم به قدم خطبه می خواند که بنی امیه شرک و کفر است و خدا، رسول و توحید، حق است شاید که دل یک نفر بیدار شود.

حجت الاسلام صابری درباره مسئله هدایت و تغییر افراد در واقعه عاشورا بیان کرد: بر اثر اقدامات امام حسین(ع) است که حر در کربلا به سپاه ابا عبدالله(ع) رو می آورد، حر تربیت شده مکتب اهل بیت است و با تحولی که در او اتفاق می افتد و تصمیمی که می گیرد؛ تربیت قرآنی شامل حالش می شود. پذیرش و استقبال امام حسین(ع) از حر برای ما این پیام را دارد که قیام عاشورا یعنی تغییر، تحول، توبه و انابه کردن و درخواست از خدا برای زندگی با عقاید انسانی،اسلامی و اخلاقی.

وی بیان کرد: اگر در جلسات عزاداری سیدالشهدا(ع) برای ما و بانیان جلسه تحول شخصیت وجود نداشته باشد، آن ارزش زیادی ندارد. جلسه امام حسین(ع) زمانی ارزش دارد که در آن پرورش، آموزش و عبرت باشد.

حجت الاسلام صابری درباره صحت این جمله که حضرت امام حسین (ع) به عزاداران خود  حاجت می دهد یا خیر گفت: این مطلب کاملا درست و عین کلام قرآن در سوره مائده است که می فرماید "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ". خدا در این آیه می فرمایند تا ما اهل بیت را وسیله قرار دهیم و به خالق خود نزدیک شویم.

این کارشناس علوم قرآنی درباره کرامات ابا عبدالله(ع) اظهار کرد: وجود نورانی حضرت سیدالشهدا(ع) کراماتی دارد که خداوند عالم فقط به ایشان داده است.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *