انتظار قهرمانی مقصودلو را در رقابت‌های جوانان جهان داشتیم اما نه با این اقتدار

10:55 - 24 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۲۲۹۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: پیش‌بینی ما این گونه بود که مقصودلو با یک امتیاز اختلاف بتواند قهرمانی مسابقات را از آن خود کند، اما اینکه با ۲ امتیاز اختلاف این شطرنج‌باز مقام اول را کسب کرد بسیار عالی بود.

انتظار قهرمانی مقصودلو را در رقابت‌های جوانان جهان داشتیم، اما نه با این اقتدار

مهرداد پهلوان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص کسب مدال طلای پرهام مقصودلو در رقابت‌های شطرنج جوانان جهان اظهار داشت: مقصودلو مطمئن بود که می‌تواند در این دوره از مسابقات مدال طلا کسب کند و ما هم شاهد تلاش و انگیزه این شطرنجباز در چند ماه گذشته بودیم و خوشبختانه در حالی که به پایان این مسابقات یک دور مانده این افتخار کسب شد که بسیار قابل تحسین است.

وی در خصوص پیش‌بینی‌اش در مورد کسب مدال طلای مسابقات توسط مقصودلو تصریح کرد: پیش‌بینی ما این گونه بود که مقصودلو با یک امتیاز اختلاف بتواند قهرمانی مسابقات را از آن خود کند، اما اینکه با ۲ امتیاز اختلاف این شطرنج‌باز مقام اول را کسب کرد بسیار عالی بود. ما انتظار کسب مدال طلا با این اقتدار و فاصله امتیازی را نداشتیم.

رئیس فدراسیون شطرنج ایران در مورد اینکه آیا مقصودلو می‌تواند در آینده جزو بهترین شطرنج بازان جهان شود؟ گفت: من با مربی تیم ایوان سوکولوف در خصوص شرایط و توانایی‌های مقصودلو صحبت کردم و این مربی معتقد بود که اگر مقصودلو تمرینات خود را مستمر پیگیری کند و در مسابقات سطح بالا حضور داشته باشد حتما می‌تواند جزو بهترین شطرنج بازان جهان باشد.

وی ادامه داد: ما شطرنجبازان دیگری همچون فیروزجاه و طباطبایی داریم که افزایش ریتینگ داشتند و حتی شانس کسب مدال در مسابقات هم دارند و از آینده‌داران شطرنج کشور هستند، این بسیار ارزشمند است که همگی خوب و عالی هستند.

پهلوان‌زاده در مورد مشکلات مالی فدراسیون اظهار داشت: ما به سختی و زحمت توانستیم که شطرنج بازان را به مسابقات اعزام کنیم. شرایط سختی داریم و در حال مدیریت امور هستیم.

رئیس فدراسیون شطرنج ایران درباره شرایط خادم الشریعه و قائم مقامی خاطرنشان کرد: خادم‌الشریعه ۲۱ سال سن دارد و در دوران اوج خودش به سر می‌برد و قائم مقامی نیز در حال تمام کردن پایان نامه دکتری خود است و باز هم به دوران اوج خود باز خواهد گشت و نیاز به زمان دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *