برآورده شدن حاجت عزاداران حسین(ع)/تحول در معنویت هر شخص، به نوعی قیام عاشورا است

14:00 - 24 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۲۲۹۳
حجت الاسلام صابری گفت: قیام عاشورا یعنی تغییر، تحول، توبه و انابه و درخواست از خدا برای زندگی با عقاید انسانی،اسلامی و اخلاقی.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صابری در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره تحول ایام محرم در عزاداران حسینی گفت: هر ساله براساس آمار نهادهای مختلف با فرارسیدن ماه سوگواری اباعبدالله(ع) تخلفات کاهش می یابد. مردم با نگاه های مختلف وارد دستگاه امام حسین(ع) می شوند و ما تغییر را در این اجتماعات می بینیم.

برآورده شدن حجا عزاداران حسین/تحول در معنویت هر شخص، به نوعی قیام عاشورا است
این کارشناس علوم قرآنی تبلیغ و تغییر را مهم توصیف کرده و ادامه داد: در جایگاه تبلیغ محرم یک نفر هم اهمیت دارد چرا که امام حسین(ع) هم برای هدایت حتی یک نفر، عاشورا را رقم زد. یعنی قدم به قدم خطبه می خواند که بنی امیه شرک و کفر است و خدا، رسول و توحید، حق است شاید که دل یک نفر بیدار شود.

حجت الاسلام صابری درباره مسئله هدایت و تغییر افراد در واقعه عاشورا بیان کرد: بر اثر اقدامات امام حسین(ع) است که حر در کربلا به سپاه ابا عبدالله(ع) رو می آورد، حر تربیت شده مکتب اهل بیت است و با تحولی که در او اتفاق می افتد و تصمیمی که می گیرد؛ تربیت قرآنی شامل حالش می شود. پذیرش و استقبال امام حسین(ع) از حر برای ما این پیام را دارد که قیام عاشورا یعنی تغییر، تحول، توبه و انابه کردن و درخواست از خدا برای زندگی با عقاید انسانی،اسلامی و اخلاقی.

وی بیان کرد: اگر در جلسات عزاداری سیدالشهدا(ع) برای ما و بانیان جلسه تحول شخصیت وجود نداشته باشد، آن ارزش زیادی ندارد. جلسه امام حسین(ع) زمانی ارزش دارد که در آن پرورش، آموزش و عبرت باشد.

حجت الاسلام صابری درباره صحت این جمله که حضرت امام حسین (ع) به عزاداران خود  حاجت می دهد یا خیر گفت: این مطلب کاملا درست و عین کلام قرآن در سوره مائده است که می فرماید "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ". خدا در این آیه می فرمایند تا ما اهل بیت را وسیله قرار دهیم و به خالق خود نزدیک شویم.


برچسب ها: محرم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *