رئیس کل دادگستری استان بوشهر از حوزه‌ قضایی شهرستان تنگستان و بخش دلوار بازدید کرد

16:00 - 29 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۱۴۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری همراه با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر از دادگستری شهرستان تنگستان، شورای حل اختلاف شهراهرم و حوزه قضایی و اموال تملیکی بخش بندر دلوار بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر در سفر به شهرستان تنگستان همراه با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از دادگستریشهرستان تنگستان، شورای حل اختلاف اهرم، وحوزه قضایی بخش دلوار بازدید کرد.

بازدید از دادگستری شهرستان تنگستان

مهدی مهرانگیز در این سفر با حضور در شعب دادگاه و دادسرای حوزه قضایی شهرستان تنگستان با همکاران اداری و قضایی دیدار کرد و مسائل و مشکلات آن‌ها را شنید و همچنین عملکرد هریک از شعب را مورد بررسی قرار داد و توصیه های لازم در خصوص رفع ایرادات در جهت ارتقا سطح عملکرد را ارائه داد.

وی به کیفیت رسیدگی به پرونده های قضایی تاکید کرد و گفت: همکاران علاوه بر رسیدگی به پرونده‌ها با سرعت و دقت لازم باید بمنظور کاهش اطاله دادرسی تمام تلاش خود را بکار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر نظم و انظباط و حضور به موقع کارکنان،گفت: همکاران محترم در جهت ارتقا جایگاه، عملکرد و پاسخگویی به موقع به ارباب رجوع باید نظم و انظباط اداری را رعایت کنند.

مهرانگیز به حفظ حقوق عامه اشاره کرد و افزود: مسئولان قضایی شهرستان باید در مسائلی مربوط به حقوق عامه، پیگیری های لازم را داشته باشند و در این زمینه ها ورود کنند.

وی در ادامه به خدمت رسانی به مردم و احقاق حقوق مردم تاکید کرد و افزود: با تکریم و برخورد صحیح و مناسب با ارباب رجوع، رسیدگی به درخواست های آنها و استماع و بررسی مسائل و مشکلات آنها از نزدیک موجبات رضایتمندی مراجعان از دستگاه قضایی فراهم می شود .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر تلاش برای حفظ حقوق بیت المال، تصریح کرد: مسئولان متولی باید بر اجرای مصوباتی که در حوزه حفظ حقوق بیت المال صادر می شود اهتمام ویژه داشته باشند و با قاطعیت و جدیت از پدیده‌هایی چون زمین خواری، تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد کنند.

مهرانگیز تغییر کاربری‌های غیرمجاز را غیرقانونی دانست و متذکر شد: تغییر کاربری‌های زمین‌های محیط زیست و حتی کشاورزی و منابع طبیعی غیر قابل توجیه است و بشدت با متخلفین؛ برخورد قاطع قضایی صورت خواهد گرفت.

وی به تعامل مثبت بین دادگستری و ظابطان اشاره کرد و گفت: این تعامل به بهتر شدن امور و سطح ارتقای عملکرد در راستای خدمت رسانی به مردم کمک می کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، افزود: دادستان شهرستان به عملکرد ظابطان نظارت داشته باشد و در خصوص آموزش های مورد نیاز و صدور کارت ظابطان پیگیری های لازم صورت پذیرد .

وی اضافه کرد: مسئولان حوزه های قضایی در راستای حفظ حقوق شهروندی به طور مستمر جهت بازرسی از مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها و زندانها در هر ساعتی از شبانه روز اقدام کنند .

مهرانگیز به مسائلی چون تعیین تکلیف خودروهای توقیفی و نحوه مقابله با خودروهای شوتی تاکیدات لازم را ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جریان این بازدید به سوالات برخی از ارباب رجوع پاسخ داده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و جهت رفع مشکلات و تسریع در انجام امور آنها دستورات لازم را صادر کرد.

در پایان این بازدید، سالن جلسات دادگستری شهرستان تنگستان توسط مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهربا حضور مسئولان قضایی، فرماندار و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تنگستان افتتاح شد.

بازدید از شورای حل اختلاف شهرستان اهرم

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از شورای حل اختلاف اهرم نیز بازدید و از نزدیک با همکاران این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن بررسی عملکرد مشکلات توصیه های لازم را ارائه کرد.

مهرانگیز نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه را مهم دانست و تصریح کرد: از تمامی ظرفیت های موجود در شورای حل اختلاف جهت رفع اختلافات طرفین دعوی و کاهش پرونده ها استفاده و تمام تلاش خود را در این راستا بکار گیرند و با ارسال پرونده های قضایی به این شورا جهت حل و فصل دعوی از این ظرفیت برای پرونده های واجد شرایط استفاده شود .

بازدید از حوزه قضایی بخش دلوار

وی با حضور در دادگاه عمومی بخش دلوار با هریک از همکاران اداری و قضایی دیدار و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنها ،عملکرد هریک از شعب را مورد بررسی قرار داد و توصیه های لازم را در خصوص رفع ایرادات در جهت ارتقا سطح عملکرد ارائه داد.

مهرانگیز در این بازدید اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع، کاهش جمعیت کیفری، استفاده از مجازات های جایگزین حبس، تسریع در رسیدگی، کاهش موجودی پرونده ها و تعیین تکلیف پرونده های معوق از مهمترین موارد ارزیابی عملکرد حوزه های قضایی است که باید جهت رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش بیشتری صورت پذیرد .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به پدیده زمین و دریا خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های متولی شورای حفظ حقوق بیت المال باید پای کار باشند و در راستای پیشگیری از وقوع چنین مواردی تلاش کنند و ضمنا با افراد سودجو و متخلفان در این زمینه نیز باید قاطعانه برخورد شود .

وی در حین بازدید به سوالات برخی از مراجعان پاسخ داده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و جهت رفع مشکلات و تسریع در انجام امور آنها دستورات لازم را صادر کرد.

بازدید از انبار های گمرک و اموال تملیکی بخش دلوار

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از انبارهای گمرک و اموال تملیکی بخش دلوار گفت: تمامی کالاهای موجود در انبارها و بخصوص کالاهای قابل فساد باید تعیین تکلیف شده در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند تا از کاهش ارزش و فاسد و خراب شدن آنها جلوگیری شو.د

وی با اشاره به جلوگیری از رسوب کالاها در انبارها به موضوع قاچاق کالا و ارز پرداخت و اظهار کرد: دستگاه قضایی با اقدامات چنین افراد سودجویی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و علاوه بر آن دستگاه های ذیربط هم باید در خصوص پیشگیری و جلوگیری از این اتفاقات، نظارت و برخورد و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهرهمچنین  تاکید کرد: درجهت جلوگیری و پیشگیری از وقوع چنین جرایمی، تمام سازمان های ذیربط و متولی باید با ارائه راهکارها و اجرای طرح های مناسب برخوردهای قانونی داشته باشند تا ازاین پس شاهد کاهش و از بین رفتن پدیده قاچاق کالا و ارز در استان باشیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری بوشهر از حوزه‌های قضایی شهرستان گناوه و بندرریگ بازدید کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *