مسئولین به داد بازاریان و تولید برسند و بازار را رها نکنند/جامعه مایوس نمی‌تواند حماسی و دلاور باشد/ آشوب و فتنه بصره نشانه حضور شیطان در صفوف مسلمانان است

13:01 - 23 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۲۱۴۷
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: بخشی از بازاری‌های ما در معرض آسیب‌های جدی هستند و بر مسئولین است که به داد بازاریان، تولید برسند و بازار را رها نکنند.
حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران:به گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در نمازجمعه این هفته اظهار داشت: تقوا پوشش و حصن، صیانت و کنترل، روشنایی و گشایش است. وسیله تهذیب است.
 
وی ادامه داد: تقوا مجموعه کنترل‌هایی است که در مجموعه رفتارهای یک شخص باید وجود داشته باشد. باید ببینیم برای زندگی دنیوی و اخروی چه می‌کنیم. فردای قیامت از مدیران سؤال می‌شود که مدیریتی که به شما داده شد، در راستای منافع شخصی به کار گرفته شد یا به وسیله آن، به مردم خدمت کردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اهمیت نظارت والدین بر تربیت فرزاندان‌شان اظهار داشت: والدین باید از معلمان بپرسند که به تربیت فرزندان می‌رسند یا سند ۲۰۳۰ را اجرا می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در فراز دیگری از سخنان خود به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: این موضوع، از بس مطرود شده، آدم رویش نمی‌شود درباره آن حرف بزند. چرا که فط حرف زده شده است. اگر هم عمل شده باشد، در مورد آدم‌های ضعیف بوده است و آنقدر برخی‌ها را جسور کرده‌اند که امر معروف را یک مانع برای خودشان می‌دانند. در حالی که امر به معروف و نهی از منکر، لطف خدا و دستگیری و بلندکردن یک افتاده است.

امر به معروف و نهی از منکر، خیرخواهی و محبت به معنای واقعی کلمه است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: امر به معروف و نهی از منکر، خیرخواهی و محبت به معنای واقعی کلمه است. سیدالشهدا برای براندازی نظام فاسد قیام کرد. مؤمن، به خاطر غیرت الهی‌اش نسبت به هر حرامی که واقع می‌شود ناراحت می‌شود، امّا با چه کسی باید برخورد کرد و این جان و آبرو را در چه راهی باید مصرف کرد؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآورشد: این حکومت‌ها هستند که جامعه را به رنگ فساد، وابستگی، بی‌عرضگی و عدم اعتماد به نفس در می‌آودرند. باید با گردن‌کلفت‌ها در افتاد و بر سر آن‌ها فریاد زد؛ بقیه درست می‌شود.

وی همچنین افزود: مردم از مسئولین الگو می‌گیرند. اگر آن‌ها با غیرت بودند، جامعه غیرتی است، ولی اگر در برابر گناه، احساس مسئولیت نکنند و نسبت به سقوط جوانان کَکشان نگزد، جامعه هم بی‌خیال می‌شود و می‌گوید اگر راست است پس چرا خودشان اقدام نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان در این دیدار فرمودند براساس اطلاع و نه بر اساس تحلیل، دشمنان اعتراف کردند در جنگ تبلیغاتی کانون مرکزی تشکیل داده‌اند و جنگ روانی- تبلیغاتی کلید زدند و بنا دارند که ویروس بدبینی را در جامعه ما تزریق کنند تا مردم را به اضطراب و یاس و عدم اعتماد به یکدیگر بکشانند.

جامعه مایوس نمی‌تواند حماسی و دلاور باشد
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: بدبختی آن زمان است که انسان امیدی به خود نداشته باشد. اینکه به همه آلودگان با هر درجه آلودگی و شکست‌های وحشتناک زندگی، خداوند متعال خطاب می‌کند هنوز من شما را از بندگی خود حذف نکرده‌ام و شما را تحویل شیطان نداده‌ام، اما هنوز هم به تو می‌گویم‌ ای بندگان من که به خودتان ضرر زدید و عمرتان را به شیطان دادید، به شما می‌گویم حق ناامیدی ندارید، چون من را دارید. ضعف یک افسرده‌دل، افسرده کند انجمنی را؛ لذا ناراحتی یک نفر در جامعه به دیگران هم سرایت می‌کند، جامعه مایوس نمی‌تواند حماسی و دلاور باشد و مقابل دشمن سینه سپر کند. ما هنوز سیم رابط و رزمنده و افرادی مانند شهید حججی‌ها داریم و این در به روی ما باز است لذا امید داشته باشید.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: در مواجهه با مسئولین باید منصفانه برخورد کرد. هم باید انتقاد کرد و مسئولان ما باید انتقادپذیر باشند و این انتقاد‌ها را به غصه و هم‌دردی و تغیر حال و عصبانیت تمام نکنند و از گذشته‌هایشان پشیمان شوند و از حالا به بعد با مدیریت جهادی و حضور در میان مردم و استمداد از‌ آن‌ها و عذرخواهی را در دستور کار خود قرار دهند.

بودن با امام حسین(ع) به زندگی برکت می‌دهد

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: باید به راه و روش امام حسین(ع) گروید زیرا در همه امورات ما را هدایت می‌کند و اگر نقصی داشته باشیم آن را برطرف می‌کند و بودن با امام حسین(ع) به زندگی برکت می‌دهد. انقلاب ما هم الگو از عاشورا گرفته و امام خمینی فرموده است ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم. این محرم و صفر مبدا انقلاب ماست و بقای انقلاب هم به رونق محرم و صفر است که الحمدالله هر سال می‌بینیم یک جلوه جدیدی و وسعت خاصی پیدا می‌کند و نشان می‌دهد پروردگار هوای ما را دارد.

چرا فکر می‌کنیم محور اقتصاد ما دلار است

وی تصریح کرد: چرا ما دلار را مطلق کرده‌ایم و فکر می‌کنیم محور اقتصاد ما دلار است و اگر دلار گران شد باید همه چیز گران شود، این حرف حرف درستی نیست. کالاهای مصرفی ما چه ربطی به دلار دارد؟ مگر همه چیز ما از خارج می‌آید؟ مگر محور کار ما دلار است؟ موادی که با پول رایج خود تولیدکرده و همچنین کارخانه‌هایی برای تولید محصولات داریم اینها که دیگر ربطی به دلار ندارند. چرا بی‌جهت قیمت اینها بالا برود؟ این بی‌انصافی‌ها از ناحیه کیست؟


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد: غیرتمندانه به میدان بیایید و به دلار اعتنایی نکنید. مگر چند درصد زندگی ما به دلار ارتباط دارد؟ در ارتباط با مسئله خودرو نیز به همین شکل است. ما انتقادهایی داریم و مطالب مردم را حق می‌دانیم. ما با بازاری‌ها در همین ایام نشست‌هایی داشتیم و درددل آنها را شنیدیم. واقعا مطالبات به حقی دارند و بخشی از بازاری‌های ما در معرض آسیب‌های جدی هستند و بر مسئولین است که به داد بازاریان، تولید برسند و بازار را رها نکنند.

این جنگ تبلیغاتی دشمن است که نقطه ضعف ما را بزرگ کند


خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: این جنگ تبلیغاتی دشمن است که نقطه ضعف ما را بزرگ می‌کند و همه ما را به هم می‌ریزد. مردم ما اگر هیچ نداشته باشند امام حسین(ع) و خدا را دارند. ما دیداری با فرهیختگان و اساتید در دانشگاه علم و صنعت داشتیم و ماشینی را که طراحی کردند دیدیم؛ این ماشین با یک باک بنزین از زاهدان تا اربیل می‌تواند برود و 5 لیتر بنزین مصرف کند. ما چنین اختراعاتی داریم و اگر میدان بدهند همین اساتید ما که افرادی انقلابی و مذهبی هستند کارهای بزرگی خواهند کرد.


وی افزود: چرا باید منت فرانسه را بکشیم و این همه سرمایه به آنها بدهیم ولی به دانشمندان و فرهیختگان داخلی خود کمک نکنیم؟ ما چه دانشمندانی با چه درجه‌ای از ایمان و تعهد داریم که همه اینها ظرفیت‌های بزرگ کشورمان هستند.

آشوب و فتنه بصره نشانه حضور شیطان در صفوف مسلمانان است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی یادآور شد: آشوب و فتنه بصره نشانه حضور شیطان در صفوف مسلمانان است. روابط ایران و عراق از معجره اهل بیت(ع) است که همین‌ها وجه مشترک دو ملت هستند. مردم دو کشور ائمه اطهار(ع) را دارند. همگی پذیرایی آنها از زائران امام حسین در مراسم اربعین حسینی را دیده‌ایم که زائران را با اصرار و مهمان‌نوازی به خانه خود می‌برند و از آنها پذیرایی می‌کنند.


خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: فتنه بسیار خطرناک است و این نشاندهنده عدم تحمل دنیای استکبار است. در جریان بصره، کنسولگری ما به آتش کشیده شد که در این رابطه سفارت امریکا و دلارهای عربستان سعودی دخیل بوده است و برخی از نمایندگان مجلس عراق گفته‌اند در این باره اسناد داریم.


وی با اشاره به بازداشت مجاهد عالم در صحنه حاضر به نام شیخ ابراهیم زکزاکی که به او شیخ می‌گویند اما سید است، گفت: این عالم برجسته که دل‌های زیادی را در آنجا آباد کرده و بغض اسرائیل و آمریکا را برافروخته است. هزار روز است که در زندان به سر می‌برد و در دو حادثه سنگین پسرش را شهید داده و چشم خود را از دست داده است و همچنان علیرغم حکم آزادی دادگاه، این سید بزرگوار متاسفانه در وضعیت بدی به سر می‌برد؛ لذا ما به دولت نیجریه توصیه می‌کنیم این بدنامی را ادامه ندهند. خون مظلوم ظالم را از بین می‌برد؛ بنابراین، این شیخ مظلوم را آزاد کنند.

حمله موشکی سپاه به کانون توطئه و ترور بود


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: حمله موشکی مقتدرانه سپاه قدرتمند نظام اسلامی ما به کانون توطئه، ترور و آشوب مخالفین ما در منطقه کردستان عراق ، اشراف اطلاعاتی این عزیزان ما را در دنیا حفظ کرد. آنها درست نقطه فتنه را زدند. در این حمله افراد متجاسر، معاند خود فروخته به امریکا که در آنجا جمعشان جمع بود، با این موشک که تیر غیبی بود و آنجا را نشان گرفت، منهدم شدند. این اقدام عزت بزرگی برای نظام و هشدار جدی‌ به همه مخالفان منطقه و غیرمنطقه‌ای است. اقدام این عزیزان را تحسین کرده و تبریک نیز می‌گوییم.


وی با اشاره به حوادث مربوط به ادلب سوریه گفت: ارتش شجاع سوریه در آستانه حمله به ادلب و ویران کردن آخرین پناهگاه آدمکشان حرفه‌ای و مزدبگیران قاتل‌پرور امریکایی قرار دارد. در این راستا بهانه‌جویی‌های امریکا دیده می‌شود که مانند قبل مسئله حمله شیمیایی را مطرح می‌کنند، در حالی که خودشان و سازمان ملل آمدند و مشاهده کردند سلاح شیمیایی در دست ارتش سوریه نیست. انشاالله به یاری خدا ارتش سوریه آخرین سنگر این تروریست‌ها را در هم خواهند کوبید و این منطقه را از شرشان آزاد خواهند کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: به دولت آذربایجان توصیه می‌کنم با عزاداران حسینی مدارا کند و با این دل‌های پرعشق مدارا کنند. عزاداران در سایر کشورها در ایام محرم به اقامه عزای خود می‌پردازند وجهی ندارد که مردم آذربایجان از این نعمت بی‌بهره بمانند. امیدوارم انشاالله این سخنان را بشنوند و با مردم خود برای برگزاری این مراسم کنار بیایند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *