عزیزیان: ملی‌پوشان ایران حرفه‌ای و باتعصب بازی می‌کنند/ باید مقابل انگلیس نمایش دلچسبی داشته باشیم

8:45 - 30 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۹۷۶۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال گفت: تمامی بازیکنان تیم ملی کشورمان همیشه در رقابت‌های مهم و حساس فوتبال دنیا نظیر جام جهانی با غیرت و تعصب به مصاف حریفان خودشان می‌روند.

سعید عزیزیان در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال قبل از دیدار با انگلیس در جام جهانی اظهار داشت: تمامی بازیکنان تیم ملی کشورمان همیشه در رقابت‌های مهم و حساس فوتبال دنیا نظیر جام جهانی با غیرت و تعصب به مصاف حریفان خودشان می‌روند. همچنین 16ملی‌پوش فوتبال ایران که در مسابقات جام جهانی قطر حضور دارند در لیگ‌های اروپایی فعالیت می‌کنند که این موضوع خیلی به بازیکنان کمک می‌کند تا در مقابل تیم‌های بزرگ از تجربیات‌شان استفاده و حرفه‌ای‌تر بازی کنند.

وی در مورد بازی‌های تدارکاتی تیم ملی قبل از جام جهانی تصریح کرد: به طور حتم بازی‌های تدارکاتی قبل از حضور در قطر و یک دیدار دیگر با تونس به کادر فنی کمک خواهد کرد تا ترکیب مناسب و ایده‌آل را در بازی‌های تیم ملی فوتبال مشخص شود. قطعاً دیدار با تونس هم به منظور هماهنگی بازیکنان خیلی خوب بوده تا از هر نظر بازی با انگلیس آماده شوند.

پیشکسوت فوتبال در خصوص دیدار نخست تیم ملی مقابل انگلیس عنوان کرد: نخستین بازی در هر تورنمنتی بسیار سخت خواهد بود و حتی تیم ملی انگلیس هم از بازی اول استرس خواهد داشت. انگلیس مسلماً در مقابل ایران با سیستم 4-3-3 بازی خواهد کرد و سیستم کی‌روش 4-5-1 و علاقمند بازی تدافعی است. او ابتدا به دنبال گل نخوردن است و سپس چشم به اشتباه بازیکنان حریف و ضد حملات دارد. باید مقابل انگلیس بازی خوبی به نمایش بگذاریم و بتوانیم با دست پر از این دیدار بیرون بیاییم. چون فوتبالیست‌های ایرانی شایستگی و توانایی زیادی دارند که باید در مسابقات جام جهانی که بزرگترین رویداد ورزشی دنیاست، عملکرد خوبی را به نمایش بگذارند.

عزیزیان ادامه داد: پس از انتخاب کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی، این مربی وقت و زمان زیادی برای کارهای تاکتیکی با ملی‌پوشان نداشت و بر همین اساس باید از نظر روحی و روانی بازیکنان آماده این بازی‌های بزرگ در جام جهانی باشند. تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا تیم‌های باکیفیتی در فوتبال روز دنیا هستند و قطعاً بازی‌های سختی مقابل آنها خواهیم داشت.

کارشناس فوتبال درباره قرار گرفتن 4 دروازه‌بان در لیست کی‌روش برای حضور در رقابت‌های جام جهانی تاکید کرد: در هیچ رقابتی دیده نشده است که بیشتر سه دروازه‌بان در تیمی حضور داشته باشد و حتی بازی‌های بلند مدت و لیگ هم 4 گلر در لیست تیمی قرار نمی‌گیرد. کی‌روش بعد از اینکه این چهار دروازه‌بان را انتخاب کرد، گفت که هر 4 گلر استحقاق حضور در جام جهانی را دارند و تمرینات به گونه‌ای خواهد بود که به 4 دروازه‌بان احتیاج داریم. ولی به طور حتم علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اول تیم ملی در سه بازی است.

عزیزیان در پاسخ به این سوال که چه تیمی قهرمان جام جهانی 2022 خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی رویدادهای ورزشی به خصوص فوتبال خیلی سخت است. هنوز بازی‌ها جا نیفتاده و قدرت تیم‌هایی که در این دوره از مسابقات حضور دارند به طور کلی مشخص نشده است. باید تیم‌های صاحب عنوان در جام جهانی بازی‌های اول و دوم خود را انجام بدهند تا ببینیم چقدر برای قهرمانی آماده هستند. تیم‌های برزیل، آلمان و انگلیس تیم‌های خوبی در جام جهانی 2022 قطر هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *