ماشین آلات کشاورزی با قیمت بالایی به کشاورزان تحمیل می‌شود

14:32 - 21 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۱۸۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی گفت: یکی از مشکلات کشاورزان استفاده از روش‌های سنتی است، اما به دلیل هزینه‌های سنگین ماشین آلات، کشاورزان امکان خرید آن‌ها را ندارند که دولت می‌بایست برای حمایت از آن‌ها ورود کند.

به گزارش گروه اقتصاد ملک زاده در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی ماشین آلات و صنایع وابسته گفت: یکی از مشکلات امروز کشاورزان ما استفاده از روش‌های سنتی و همچنین خرده پا بودن کشاورزان ما است. متاسفانه یکی از دلایلی که سبب شده به صورت سنتی در حوزه کشاورزی فعالیت کنیم نبود استفاده از ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون به شکل پیشرفته است که همین موضوع سبب بهره وری پایین این صنعت شده است. 

وی افزود: در موضوع فروش محصولات با بسته بندی و کیفیت مناسب؛ کشاورزان مشکلات زیادی دارند همچنین امکان استفاده از روش‌های مکانیزه یکی دیگر از مشکلاتی است که گریبان کشاورزان ما را گرفته است. 

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی گفت: با توجه به سیاست‌هایی که امروزه در پیش گرفته شده است می‌بایست کشاوزری را از حالت سنتی خارج کرد که برای اجرای آن موانع و مشکلاتی وجود دارد. 

ملک زاده در خصوصاین مشکلات خاطرنشان کرد: بخش مهمی از این موانع به وضعیت اقتصادی نامناسب بهره برداران و کشاورزان بر می‌گردد که توان خرید این ماشین الات کشاورزی را با این قیمت‌های سنگین ندارند. همه کشاورزان دوست دارند به سمت کشاورزی مکانیزه روی بیاورند، اما متاسفانه همه آن‌ها توان خرید این ماشین آلات و دستگاه‌ها را ندارد. علاوه بر این برای فروش این محصولات بازار مناسبی نداریم و حتی خرید‌های تضمینی این تجهیزات نیز، به دلیل اینکه درآمد کشاورزان با یک بازه زمانی بسیار طولانی به دستشان می‌رسد که آن هم به صورت قطره چکانی؛ سبب می‌شود که توان این دستگاه‌ها و ماشین آلات را نداشته باشند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *