چند غذا که بیشترین مسمومیت را ایجاد می‌کنند/ استرس سبب کاهش تحمل درد می‌شود/ با خوردن هسته این میوه‌ها مرگ را به جان می‌خرید

14:06 - 21 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۱۷۹۶
اگر میخواهید بدانید اگر هر روز عسل بخوریم چه اتفاقی در بدنمان می‌افتد؟ و اینکه کدام نوشیدنی کودکانتان را قدبلند می‌کند حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،پژوهش‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد که میزان بالای استرس و اضطراب ذهنی سبب کاهش و تحلیل قدرت بدن انسان در تحمل درد می‌شود.در این پژوهش‌ها گروهی از افراد جوان و سالم مورد مطالعه قرار گرفتند و در نتیجه مشخص شد که بالارفتن استرس سبب کاهش آستانه تحمل درد شده و در زمان وجود آرامش ذهنی به میزان قابل توجهی تاثیر درد در بدن کاهش خواهد یافت.

چند غذا که بیشترین مسمومیت را ایجاد می‌کنند/ استرس سبب کاهش تحمل درد می‌شود/ با خوردن هسته این میوه‌ها مرگ را به جان می‌خرید
پرفسور روت دفرین Ruth Defrin که یک متخصص روان شناس بوده و سرپرستی این پژوهش‌ها را بر عهده دارد در ارتباط با این موضوع عنوان کرد: " نوع استرس و میزان ارزیابی آن در حقیقت با سیستم تشخیص درد در بدن انسان تداخل دارد، بنابر این به هر میزانی که اندازه استرس بالا‌تر رود، بدن در قابلیت تطبیق با درد، نا کار آمد‌تر خواهد شد. "وی همچنین خاطر نشان کرد که پژوهش‌های پیشین نشان می‌دهد که استرس‌های مزمن و دوره‌ای بسیار مخرب‌تر و آسیب رسان‌تر از استرس‌های حاد مقطعی بوده و می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های سیستماتیک در بدن انسان شود.این تیم پژوهشی در نتیجه گیری مطالعات خود ضمن بیان اهمیت وجود استرس در میزان تحمل درد‌های فیزیکی، عنوان کرد که پیشنهاد ما این است که افراد به هر طریق ممکن باید تلاش کنند تا از میزان استرس خود کاسته و بر آن غلبه کنند. به گفته این پژوهشگران؛ داشتن آرامش روحی سبب بهبود زیادی در نحوه زندگی و سلامت جسمی و روانی خواهد شد.
 
این علائم یعنی چربی بدنتان پایین است
 
برخی از چربی‌ها از قبیل: امگا ۳ برای کاهش التهاب بدن ضروری هستند و مصرف آن‌ها در کاهش وزن نیز می‌تواند موثر واقع شود.راهنما‌های بین المللی تغذیه توصیه می‌کنند که ۲۵ تا ۳۰ درصد از کل میزان کالری دریافتی شما در روز باید از طریق چربی‌ها باشد. در اینجا ۶ نشانه هشدار دهنده که به شما می‌گویند به اندازه کافی از رژیم غذایی تان چربی دریافت نمی‌کنید، معرفی شده است:

کمبود ویتامین‌های محلول در چربی: کمبود ویتامین‌های محلول در چربی تقریبا نادر است و معمولا در کشور‌های پیشرفته دیده نمی‌شود. با این حال کسانی که دچار سوء تغذیه یا رژیم غذایی غلط هستند، کمبود این ویتامین‌ها را تجربه می‌کنند. ویتامین‌ای یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است.

کاهش کلسترول اچ دی ال و افزایش تری گلیسیرید: دریافت رژیم‌های غذایی کم چرب می‌تواند خطر ابتلا به تری گلیسیرید بالا را افزایش دهد و میزان کلسترول خوب یا اچ دی ال را کم کند. مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها به جای چربی‌های سالم خوراکی نیز می‌تواند موجب افزایش تری گلیسرید همراه با کاهش اچ دی ال شود. دریافت ۳۵ درصد از کالری توسط چربی‌ها ایده آل است به شرطی که این چربی‌ها از منابع سالمی، چون روغن زیتون، مغزها، دانه‌ها و آووکادو باشند.

چند غذا که بیشترین مسمومیت را ایجاد می‌کنند/ استرس سبب کاهش تحمل درد می‌شود/ با خوردن هسته این میوه‌ها مرگ را به جان می‌خرید
احساس سرما: عدم دریافت کافی چربی‌های سالم، می‌تواند دمای بدن را به هم بزند و شما همیشه احساس سردی کنید. قبل از این که با احساس سرما در بدن به فکر پوشیدن لباس بیشتر شود، مطمئن باشید که آیا به میزان کافی چربی از رژیم غذایی تان دریافت کرده اید یا نه. سلول‌های چربی در بدن ما مسئول تولید گرما هستند و افرادی که ذخیره چربی بدنشان بسیار پایین است، اغلب حتی در فصول گرم سال، از احساس سرما شکایت می‌کنند.

خشکی پوست: چربی‌ها برای حفظ سلامت پوست و جوانی آن بسیار ضروری هستند. اولین عضو بدن که در اثر کمبود چربی سلامت خود را از دست می‌دهد، پوست شماست. اگر پوستتان خشک است و شوره می‌زند، ممکن است دلیلش مصرف ناکافی چربی سالم باشد.

عدم تمرکز و خستگی ذهنی: دلایل متعددی برای خستگی ذهنی و عدم تمرکز وجود دارد که یکی از آن‌ها فقدان چربی‌های مهم در رژیم غذایی است. در این میان، کمبود امگا ۳ به طور خ. اص می‌تواند بر عملکرد ذهنی تاثیر بگذارد. چون امگا ۳ واحد سازنده مغز و سیستم عصبی مرکزی است. برخی مطالعات نشان می‌دهند چربی‌های غیر اشباع در برابر افت ادراک و حتی زوال عقل نقش دفاعی دارند.

چرخه قاعدگی نامنظم: تغییرات هورمونی از دلایل نامنظم شدن چرخه قاعدگی هستند. در این میان عدم دریافت چربی‌های ضروری و سالم، منجر به عدم تولید کافی هورمون‌هایی می‌شود که تنظیم کننده قاعدگی هستند. یکی از عوارض جانبی چنین حالتی، افزایش احتمال پوکی استخوان است. زنانی که سیکل قاعدگی منظمی ندارند، احتمال این که چگالی استخوانی شان کاهش یابد بیشتر است.
 
اگر هر روز عسل بخوریم چه اتفاقی در بدنمان می‌افتد؟
 
عسل حاوی آنتی‌اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. این ماده شیرین طبیعی به سلامت پوست کمک می‌کند و ضد پیری است. در قدیم هر دارویی را با عسل مخلوط می‌کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی دارو‌ها را چند برابر می‌کرده و امروزه هم از آن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند.با این توصیحات، در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که اگر هر روز عسل میل کنید، چه تغییراتی در بدنتان روی خواهد داد. تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

شفاف شدن پوست
عسل یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که با مصرف صحیح و به‌اندازه‌ی آن می‌توانید به پاکسازی بدن از سموم بپردازید. بعلاوه، خاصیت آنتی‌باکتریال عسل به بهبود پوست و شفاف و روشن شدن آن کمک شایانی می‌کند.

از دست دادن وزن اضافه
اگر دنبال رژیم غذای لاغری باشید، پزشک متخصص تغذیه، شما را از مصرف انواع قند‌ها و شیرینی‌ها به غیر از عسل منع می‌کند. به این خاطر که شیرینی عسل با بقیه شیرین‌کننده‌ها متفاوت است. این ماده غذایی باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و در نتیجه به کاهش وزن کمک زیادی خواهد کرد.

چند غذا که بیشترین مسمومیت را ایجاد می‌کنند/ استرس سبب کاهش تحمل درد می‌شود/ با خوردن هسته این میوه‌ها مرگ را به جان می‌خرید
کاهش میزان کلسترول خون
عسل به طور کلی هیچ کلسترولی ندارد. در عوض از مواد و ویتامین‌هایی تشکیل شده که سبب کاهش میزان کلسترول می‌شوند. مصرف روزانه عسل روی میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بدن تاثیر می‌گذارد و با کلسترول اضافه مبارزه می‌کند.

تقویت قلب
تحقیقات علمی نشان داده که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل از باریک و نازک شدن شریان‌ها جلوگیری می‌کند. باریک و تنگ شدن رگ‌ها در اعضای مختلف بدن ممکن است فرد را با ایست قلبی، زوال حافظه یا سردرد مواجه کند.

بهبود حافظه
تحقیقات دیگری نیز ثابت کرده‌اند که عسل خاصیت ضد استرس دارد و می‌تواند با ترمیم سیستم دفاعی آنتی‌اکسیدان سلولی به بهبود هر چه بهتر حافظه بپردازد.بعلاوه، کلسیم موجود در عسل هم به‌راحتی جذب مغز می‌شود و در نتیجه روی حافظه نیز اثرات مثبت می‌گذارد.

خواب راحت
قند موجود در عسل سبب افزایش انسولین خون می‌شود. در نتیجه این امر، سروتونین تولید می‌شود، این هورمون به ملاتونین تبدیل شده و خواب راحتی را برای فرد به ارمغان خواهد آورد.

سلامت معده
عسل یکی از بهترین ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی است. برخی از کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند هر روز یک قاشق عسل را با معده خالی میل کنید. این ماده طبیعی خوشمزه با انواع مشکلات مربوط به گوارش مبارزه می‌کند. در ضمن، هنگام رسیدن عسل به معده، این ماده تمامی آلودگی‌ها و میکروب‌های غشای مخاطی را از بین می‌برد.

آرامبخش اعصاب
شاید عجیب باشد، اما عسل اعصاب را آرام کرده و خستگی را از بین می‌برد. این ماده خیلی سریع جذب خون می‌شود و در نتیجه می‌تواند در سریع‌ترین زمان به رفع اختلالات روانی بپردازد.
 
نوشیدنی که کودکانتان را قدبلند می‌کند

این حقیقت مسلم است که نوشیدن شیر برای کودکان ضروری است. حال نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد نوشیدن منظم شیر در دوره کودکی رابطه مستقیمی با افزایش قد در نوجوانی دارد.محققان با بررسی بیش از ۷۰۰ کودک از زمان تولد و بررسی قد و رژیم غذایی شان از سن ۲ تا ۱۷ سالگی دریافتند هر لیوان شیر مصرفی موجب افزایش قد تا ۰.۳۹ سانتی متر در سن ۱۷ سالگی می‌شود.

چند غذا که بیشترین مسمومیت را ایجاد می‌کنند/ استرس سبب کاهش تحمل درد می‌شود/ با خوردن هسته این میوه‌ها مرگ را به جان می‌خرید
همچنین مشخص شد نوشیدن آب و سایر نوشیدنی‌ها نظیر آبمیوه و نوشابه‌های حاوی مواد قندی به اندازه یک لیوان شیر بر قد تاثیر نداشتند.محققان همچنین دریافتند نوشیدن منظم شیر در طول سال‌های رشد رابطه مستقیمی با قد بلندتر در سال‌های نوجوانی دارد و عدم نوشیدن شیر یا نوشیدن شیر‌های غیرلبنی نظیر شیر بادام یا سویا با قد کوتاه‌تر مرتبط است.طبق دستورالعمل رژیم غذایی ۲۰۲۰-۲۰۱۵، کودکان ۲ تا ۳ سال باید روزانه دو فنجان شیر یا محصولات لبنی مصرف کنند، کودکان ۴ تا ۸ سال باید روزانه دو و نیم فنجان شیر و کودکان ۹ تا ۱۸ سال باید روزانه سه فنجان شیر در روز مصرف کنند.مصرف شیر علاوه بر افزایش قد، نقش مهمی در تضمین میزان کافی کلسیم برای داشتن استخوان‌های قوی و دندان‌های سالم دارد. شیر همچنین حاوی چربی امگا۳ طبیعی است که به حفظ رشد مغز، کلسیم و ویتامین D. در بدن کودک کمک می‌کند.
 
چند غذا که بیشترین مسمومیت را ایجاد می‌کنند

وقتی صحبت از مواد غذایی خطرناک و بیماری‌زا می‌شود کمتر کسی به فکر سبزیجات و میوه‌های تازه می‌افتد.براساس گزارش «بیزینس اینسایدر»، درست است که در صورت خوردن گوشتی که کامل پخته نشده و یا مصرف ماهی یا مرغی که تازه نیست، در معرض مشکلات گوارشی و سلامتی مختلف قرار می‌گیریم، اما تحقیقات نشان داده است که برخی در این زمینه مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کنند.در اینجا با چند ماده غذایی که بیشتر باعث مسمومیت غذایی می‌شود آشنا شوید.

۱- اسفناج خام یا نشسته
تقریبا نیمی از تمامی موارد مسمومیت غذایی ثبت‌شده به محصولات کشاورزی مربوط می‌شود و در کمال تعجب، گفته شده که ۲۲ درصد این محصولات از نوع سبزیجات برگ‌داری مانند اسفناج هستند.از آنجایی که میوه و سبزی‌ها اکثرا به صورت خام مصرف می‌شوند، وارد شدن هر عامل بیماری‌زا به این محصولات در هر کدام از مراحل تولید تا عرضه می‌تواند باعث مسمومیت‌های غذایی شود؛ به عنوان مثال اسفناج آلوده می‌تواند در خود نورو ویروس داشته باشد و باعث ایجاد اسهال و حالت تهوع در مصرف‌کننده شود.گفته شده که آبکشی و شستن یکی از قدم‌های ابتدایی برای از بین بردن این خطر به شمار می‌رود، اما نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که این روش پاکسازی همیشه موثر است.

۲- جوانه دانه‌ها
دانه‌های جوانه‌زده یکی از بخش‌های اصلی برخی از رژیم‌های خام خواری به حساب می‌آیند و جالب است بدانیم که شرایط مرطوب عمل آمدن این جوانه‌ها برای رشد باکتری‌هایی مانند سالمونلا ایده آل است.سالمونلا باعث بروز اسهال، تب و درد‌های شکمی می‌شود.

چند غذا که بیشترین مسمومیت را ایجاد می‌کنند/ استرس سبب کاهش تحمل درد می‌شود/ با خوردن هسته این میوه‌ها مرگ را به جان می‌خرید
۳- تخم مرغ و لبنیات
به طور کلی محصولات حیوانی که با یکدیگر ترکیب می‌شوند، مانند شرایطی که در مخازن بزرگ شیر و یا تخم مرغ‌های عمده و مخلوط شده پیش می‌آید، جزو خوراکی‌هایی هستند که احتمال مسمومیت غذایی در مصرف‌کننده را بالا می‌برند؛ دلیل چنین مشکلی هم این است که در صورت آلوده بودن یکی از محصولات حیوانی واردشده به مخازن، عوامل بیماری‌زای مورد نظر در کل محصولات گسترش می‌یابند و کل محصولات ترکیب‌شده را آلوده می‌کنند.در این زمینه هم سالمونلا عامل بیماری‌زای اصلی شناخته‌شده که به عنوان مثال در تخم مرغ‌ها مشکلات جدی را ایجاد می‌کند؛ متخصصان اعلام کرده‌اند که تنها یکی از روش‌های مسموم شدن تخم پرنده‌هایی مانند مرغ، آلوده شدن تخم‌دان جاندار به نوعی باکتری خاص است که بدون ایجاد تغییرات ظاهری در محصول، ماده غذایی را مسموم می‌کند.

۴-گوشت چرخ‌کرده
همانند مورد قبلی لیست، خوراکی‌هایی مانند گوشت چرخ‌کرده و یا غذا‌هایی مثل مرغ سوخاری که حاصل کنار هم گذاشتن محصولات چند حیوان هستند هم شانس بالایی برای آلوده شدن به عوامل بیماری‌زای مختلف دارند.از طرف دیگر اگر این محصولات به طور مناسب پخته نشوند، احتمال تجمع و تکثیر باکتری‌هایی مانند‌ای کولی و کلوستریدیوم در آن‌ها بالا می‌رود و شانس بروز مسمومیت غذایی در مصرف‌کننده را افزایش می‌دهند.
 
با خوردن هسته این میوه‌ها مرگ را به جان می‌خرید

میوه‌ها از مهمترین گروه‌های در سبد غذایی انسان هستند که به تامین انواع ویتامین‌های ضروری مورد نیاز بدن کمک می‌کنند. میوه از جمله مواد غذامیوه‌ها می‌تواند تا خطر مرگ، برای انسان دردسر ساز باشند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم هسته میوه‌هایی که می‌تواند سبب مرگ انسان شود را به شما معرفی کنیم.

هسته سیب
هسته‌های موجود در سیب حاوی ماده شیمیایی هستند که وقتی هضم می‌شوند ماده‌ای به نام سیانید در بدن آزاد می‌کنند. خوردن هسته سیب به تعداد زیاد خیلی خطرناک خواهد بود و عارضه جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

هسته زردآلو
هسته زردآلو دارای آمیگدالین است این ماده وقتی در مقادیر زیاد مصرف شود سمی می‌باشد. اگرچه زردآلو به عنوان یک مکمل طبیعی شناخته می‌شود، اما مصرف بیش از حد هسته آن مضر است. بیش از ۱-۲ عدد از این هسته‌ها را در طی روز مصرف نکنید؛ زیرا مشکلات معدوی و تهوع ایجاد خواهد کرد و مصرف مقادیر بسیار زیاد آمیگدالین، کشنده است.

هسته گلابی و به
دانه گلابی نیز مانند هسته سیب برای انسان خطرناک است. دانه به نیز مانند دانه گلابی در همین دسته قرار می‌گیرد و میوه به بهتر است به صورت پخته مصرف شود وگرنه خطرناک است.

هسته گیلاس
هسته گیلاس دانه‌هایی حاوی سیانید هستند. بهتر است از خوردن آن‌ها اجتناب کنیم. خوردن یک دانه گیلاس ممکن است منجر به آسیب جدی نشود، اما اگر زیاد خورده شود منجر به سرگیجه، استفراغ و حتی مرگ خواهد شد.

چند غذا که بیشترین مسمومیت را ایجاد می‌کنند/ استرس سبب کاهش تحمل درد می‌شود/ با خوردن هسته این میوه‌ها مرگ را به جان می‌خرید
هسته آلو
دانه آلو دارای گلیکوزید‌های سیانوژنیک است که در بدن به مواد سمی و خطرناکی تبدیل می‌شود. بدن مقادیر اندکی از سیانید را می‌تواند پاکسازی کند، اما مقادیر فراوانی از آن خطرناک است و بدن توانایی از بین بردن آن را ندارد. مخصوصاً در کودکان بسیار مواظب باشید که هسته‌ی این میوه را در دهانشان نگه ندارند.

هسته هلو
هلو هم هسته‌هایی دارد که حاوی سیانید است. پوست سخت هلو که هسته نرم آن را پوشانده بسیاری از افراد را از خوردن آن باز می‌دارد. خوردن یک هسته هلو اشکالی ندارد و بی‌ضرر است.

هسته شلیل
هسته یا دانه‌های شلیل حاوی مقادیر اندکی از سیانوژن است که بعد از بلع ممکن است متابولیزه شود. اگرچه این موضوع نادر است، اما بلع غیر عمدی و ناآگاهانه مقادیر زیادی از هسته شلیل می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت با سیانید شود.

بادام تلخ
بادام تلخ نیز مانند دانه‌های هلو، زردآلو، آلو، سیب، به و گیلاس و ... از آمیگدالین تشکیل یافته است که می‌تواند در بدن تبدیل به سیانید شود. در تمام دنیا دو نوع بادام وجود دارد: بادام شیرین و بادام تلخ. بادام تلخ باید به منظور از بین رفتن مواد شیمیایی سمی موجود در آن حرارت داده شود و یا پاستوریزه شود.
 
آیا مغز هم ورم می‌کند؟

محمدرضا معتمد، متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: ورم مغزی اصطلاحی به معنای اضافه شدن آب در مغز است و صرفا با وارد کردن ضربه مغز ورم نمی‌کند. از عواملی که باعث ورم مغزی می‌شوند می‌توان به تومورها، آپسه در اطراف مغز، بیماری‌های عفونی و سکته‌های مغزی اشاره کرد.

چند غذا که بیشترین مسمومیت را ایجاد می‌کنند/ استرس سبب کاهش تحمل درد می‌شود/ با خوردن هسته این میوه‌ها مرگ را به جان می‌خرید
وی افزود: ورم مغز بر اثر اختلال در رسیدن اکسیژن به مغز و اختلال در تبادل سدیم و پتاسیم بین اندام‌های مغز رخ می‌دهد. این بیماری علائمی شبیه به افسردگی دارد و راه درمان آن به علت ایجاد آن بستگی دارد.دکتر معتمد، در ادامه تصریح کرد:‌ممکن است ورم مغزی با توجه به نوع آن به طور ناگهانی بروز کند.
 
چاقی چه بلایی سر حافظه مان می آورد؟

براساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) آمریکا، 39.8 درصد بزرگسالان این کشور - حدود 93.9 میلیون نفر - دچار چاقی هستند و این آمار در سراسر جهان، بیش از 600،000 میلیون نفر است. چاقی با بروز مشکلاتی مانند سکته مغزی، دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی- عروقی و برخی از سرطان‌ها در ارتباط است.

چند غذا که بیشترین مسمومیت را ایجاد می‌کنند/ استرس سبب کاهش تحمل درد می‌شود/ با خوردن هسته این میوه‌ها مرگ را به جان می‌خرید
در مطالعه‌ای که اوایل سال 2018 انجام شد، محققان دریافتند که چاقی احتمالا با بروز بیماری آلزایمر در ارتباط است. براین اساس، پیشگیری از چاقی و کاهش وزن می‌تواند به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند.پژوهشگران موسسه عصب‌شناسی دانشگاه پرینستون مطالعه‌ای را با هدف بررسی تأثیر چاقی بر توانایی مغزی انجام دادند. برای این مطالعه، دانشمندان دو گروه از موش‌های نر را مورد بررسی قرار دادند: یک گروه از موش‌ها با رژیم غذایی پرچرب تغذیه شدند و وزن آنها 40 درصد بیشتر از گروه دوم یعنی موش‌ها با رژیم غذایی استاندارد بود.

نتایج بررسی‌ها نشان داد، موش‌های چاق به راحتی نمی‌توانستند موقعیت مکانی را به خاطر سپرده و از مارپیچ‌های ماز، مانند موش‌های لاغر عبور کنند.برآمدگی‌های میکروسکوپی موسوم به برآمدگی‌های دندریتیک (dendritic spines) روی سلول‌های عصبی قرار گرفته و سیگنال‌ها را دریافت می‌کنند. بررسی‌ها نشان داد، موش‌های چاق دارای برآمدگی‌های دندریتیک کمتری در بخشی از مغز موسوم به هیپوکامپ بودند که برای یادگیری و حافظه ضروری هستند.به گفته محققان، برآمدگی‌های دندریتیک به این دلیل که تعداد سلول‌های موسوم به میکروگلیا (microglia) در اطراف اتصالات سلول‌های عصبی در موش‌های چاق افزایش پیدا می‌کند، از بین می‌روند.این نتایج به دانشمندان برای توسعه روشی برای متوقف کردن روند آسیب زدن میکروگلیا به برآمدگی‌های دندریتیک کمک می‌کند. درصورت موفقیت این روش، می توان به درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر امیدوار بود.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *