لزوم مبارزه عزاداران حسینی با دنیاپرستی

12:00 - 21 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۱۷۰۷
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی با تاکید بر لزوم مبارزه عزاداران حسینی با دنیا پرستی، از مبارزه امام حسین(ع) با فراموشی ولایت به عنوان یکی از اهداف قیام ایشان سخن گفت.
حجت الاسلام و المسلین سید علی حسینی کارشناس مذهبی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: امام صادق(ع) در زیارت اربعین با اشاره به دلیل شهادت امام حسین(ع) می فرمایند: "امام سوم در راه خدا، جانشان را در کف دستشان قرار داده اند تا چند هدف تحقق پیدا کند". مهمترین هدف‌هایی که امام حسین(ع) به خاطر آن ها قیام کردند، جهالت نسبت به اصل دین و فراموش کردن ولایت و رهبری بود.

لزوم مبارزه عزاداران حسینی با دنیاپرستی/ امام حسین(ع) برای مبارزه با فراموشی ولایت قیام کردند
 
این کارشناس علوم قرآنی همچنین اظهار کرد: مردم پس از پیامبر اکرم (ص) دچار گمراهی شده بودند. افرادی که نسبت به سید الشهداء موضع گرفته بودند به چند دسته تقسیم می شدند. در درجه اول افرادی که دنیا آن ها را فریب داده بود و نسبت به سید الشهداء موضع گرفتند. در درجه دوم افراد دنیا فریب، کسانی را که اهل نفاق و دورویی بودند را اطاعت کردند و در درجه سوم نیز حکام ستمگری که نسبت به امام حسین(ع) موضع گرفته بودند باعث شدند حادثه کربلا اتفاق بیفتد.
 

لزوم مبارزه عزاداران حسینی با دنیاپرستی/ امام حسین(ع) برای مبارزه با فراموشی ولایت قیام کردند
 
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: انشاءالله افرادی که د رماه محرم برنامه ای برای عزاداری دارند، بتوانند در راستای مبارزه با دنیاپرستی عمل کنند که این گونه افراد باید از خودشان و دیگران این موضوع را شروع کنند و در راه از بین بردن جهل مردم  حرکت کنند تا عزاداری‌هایشان مورد قبول حق قرار بگیرد.
 

برچسب ها: امام حسین ع

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *