رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون پیشگیری دادگستری کل آذربایجان شرقی: باید از ساخت و سازهای غیرمجاز و سدّ معبر در کلانشهر تبریز جلوگیری شود

14:50 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۹۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در راستای حفظ حقوق شهروندی بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و سدّ معبر در کلانشهر تبریز تأکید کرد.

خبرگزری میزان - احمد موقری در جلسه ای که با موضوع «بحث و بررسی پیرامون مشکلات مربوط به اجرای آرای قطعی صادره از کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و رفع سدّ معبر» تشکیل شد، در راستای حفظ حقوق شهروندی بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و سدّ معبر در کلانشهر تبریز که خواسته عموم شهروندان تبریزی است تأکید کرد.

وی بر اجرایی و عملیاتی کردن طرح رفع سد معبر در کلانشهر تبریز تأکید کرد و گفت: شناسایی وضعیت فعالیت و محل استقرار وانت بارها، دستفروشان و بساط گستران و مکان یابی برای ساماندهی و استقرار آنها در محل های مشخص شده توسط شهرداری، دو محور اصلی طرح رفع سد معبر است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی افزود: مطابق قانون سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان ها و پارکها برای کسب و کار و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور رأساً اقدام کند.

به موجب قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز توقف خودرو در محلهای غیرمجاز از جمله پیاده‌روها تخلف محسوب می شود؛ لذا شهرداری باید برای جمع‌آوری سد معبر دستفروشان و مغازه داران اقدام و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از سد معبر توسط خودروها جلوگیری کند.

در این جلسه مقرر شد شهرداری تبریز نسبت به اطلاع رسانی ثبت نام وانت بارهای دوره گرد در روزهای آتی با هدف ساماندهی و استقرار در مکان مشخص شده به صورت رایگان اقدام کند.همچنین بر همکاری صدا و سیمای مرکز استان با شهرداری تبریز در اطلاع رسانی طرح رفع سد معبر تأکید شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سد معبر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *