باید مدیریت میدانی را نهادینه کنیم

8:08 - 21 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۱۶۴۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی با بیان اینکه باید مدیریت میدانی را نهادینه کنیم بر ضرورت طراحی نقشه‌راه علمی تاکید کرد.

باید مدیریت میدانی را نهادینه کنیمبه گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی»  در هشتمین جشنواره مالک اشتر که در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که در روز محشر همه چشم‌ها گریانند به جز چشمانی که برای امام حسین (ع) اشک ریخته باشند.

وی با بیان اینکه آن‌هایی که محرم ندارند فقیر هستند، افزود: ما جزو غنی‌ترین انسان‌های روزگار هستیم چرا که اباعبدالله حسین (ع) را داریم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به این که «از نزدیک شاهد شتاب فراوان کار‌ها در همه ادارات هستم»، تصریح کرد: افتخار می‌کنم با افرادی همکار هستم که کار انجام شده بر مدت ساعت حضور آن‌ها تقدّم دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار امیدواری کرد: با این شتاب شاهد پویایی بیشتری در سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم دستیابی به مدیریت میدانی، اهمیت اشراف را در مدیریتی «پویا» و «پایا» دانست و توجه کردن و توجه دادن را از ضروریات اشراف مطرح کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی «برخورداری از مدیریت میدانی، سمعی و بصری»، «گزارش‌گیری رسمی و غیر رسمی» و «طراحی یک نقشه راه برای رسیدن به وضعیت مطلوب» ار از راه‌های رسیدن به اشراف برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همین خصوص با بیان اینکه باید مدیریت میدانی را تبدیل به یک مدیریت نهادینه کنیم، گفت: رسیدن به مدیریت میدانی، عزم، خستگی‌ناپذیری، حوصله و صبر می‌خواهد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در مورد اهمیت گزارش‌گیری رسمی و غیر رسمی تاکید کرد: گزارش‌های غیر رسمی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، چرا که در گزارش‌های رسمی به برخی از موارد صرفاً «تظاهر» می‌شود؛ بنابراین در گزارش‌های غیر رسمی می‌توان «واقعیت‌ها» را بیشتر لمس کرد.

وی در مورد ضرورت طراحی یک نقشه راه نیز بیان کرد: اگر انسان برنامه نداشته باشد قطعا نمی‌تواند حرکت رو به جلویی صورت دهد؛ بنابراین برای پیشرفت قطعا هدف‌گذاری‌ها باید متوجه افق‌های پیش رو باشد و این به جز با استفاده از «نقشه راه علمی» ممکن نیست.

نماینده، ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه با ذهنیات نمی‌توان مدیریت کرد، بر لزوم داشتن برنامه و طرح در اجرای کار‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به طراحی و تدوین طرح‌های فرهنگی مصباح، گفت: این طرح‌ها در رسانه‌های خارجی نیز شناخته شده است و خوشحالیم که توانستیم دشمن را با این ایده و طرح‌ها عصبانی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های فرهنگی مصباح را باید به عنوان قرآن اداری تلقی کرد، اضافه کرد: همه باید به این طرح‌ها اشراف داشته باشند تا بتوانیم طرح‌های مصباح را به گفتمان غالب تبدیل کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *