«عاشورا» یعنی دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی

8:07 - 21 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۱۶۴۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه «عاشورا» درس دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است، گفت: ارزشمندترین کار انسان این است که مروج و مبلغ فرهنگ عاشورا باشد.

«عاشورا» یعنی دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزیبه گزارش گروه سیاسی ، نخستین همایش مداحان و شعرای نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح، مداحان و شعرای یگان‌های نیروی زمینی در ستاد این نیرو برگزار شد.

سردار شکارچی در این همایش گفت: از زمان انتصاب فرمانده و رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش، کار‌های بزرگی در این نیرو صورت گرفته است؛ اما این همایش ابتکار زیبا و هنرمندانه‌ای بود که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی همچنین گفت: امام حسین (ع) خطاب به محمد حنفیه فرمودند که خروج من برای ایجاد فتنه، فساد، سرگرمی و خودنمایی نیست بلکه برای اصلاح امور جدم رسول الله (ص) است. من اراده کردم تا امر به معروف و نهی از منکر کرده و سیره جد و پدرم را پیروی کنم. این موضوع مهم تابلوی راهنما برای مسیر مداحان و شعراست.

سردار شکارچی ادامه داد: مداحان و شعرا مروج و تبیین‌کننده فرهنگ عاشورا هستند و این فرهنگ را زنده نگه می‌دارند و از تحریف آن جلوگیری می‌کنند. ارزشمندترین کار انسان این است که مروج و مبلغ عاشورای امام حسین (ع) باشد؛ این توفیق به راحتی نصیب هر فرد نمی‌شود.

وی بیان کرد: در دوره‌ای که اسلام در این کره خاکی در غربت بسر می‌برد و همه دنیا بسیج شدند تا فرهنگ عاشورا را از شیعه بگیرند و فرهنگ شیطانی را ترویج دهند. در مقابل، کسانی توفیق پیدا کردند تا مروج فرهنگ عاشورایی باشند؛ یعنی به بالاترین درجه معنویت و موفقیت دست یافتند.

سردار شکارچی گفت: فرهنگ عاشورا یعنی دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی؛ امروز دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همچون گذشته عمل می‌کنند فقط تاکتیک‌ها تغییر کرده است. اگر دشمن خود را نشناسیم و از راهکار‌های مفید علیه دشمن استفاده نکنیم، مطمئن باشید فرهنگ عاشورا را براندازی خواهند کرد نه اینکه ریشه‌کن خواهند کرد؛ ولی از وضع موجود که بسیار هم مطلوب است به سطوح پایین نزول خواهد کرد. شعرا و مداحان عاشورایی می‌توانند از این فرهنگ حراست کنند به شرط اینکه دشمنان را کامل بشناسیم.

معاون فرهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: عده‌ای درصدد این هستند تا فرهنگ عاشورایی را تحریف کنند. مداحان انقلابی باید در این صحنه جنگ که جنگی بسیار سخت، پیچیده و متنوع است وارد صحنه شوند. فرهنگ عاشورا اوج نورانیت در مقابل نهایت تاریکی و ظلمت است؛ همچنان که در روز عاشورا اوج نورانیت را در مقابل اوج ظلمت و تاریکی دیدیم.

وی با بیان اینکه نهایت تلاش امام حسین (ع) در حادثه کربلا امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار کرد: افرادی که در دوره امام حسین (ع) در اقصی نقاط عالم اسلام زندگی می‌کردند، گروه‌های متفاوتی بودند. یک عده انسان‌های قسی القلب، دنیاطلب و شهوتران که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند، امروز نیز این اشخاص در جامعه حضور دارند. تفاوت جامعه امروز و دوران امام حسین (ع) این است که امروز این گروه در اقلیت هستند و طرفداران امام حسین (ع) و ولایت و حامیان فرهنگ عاشورا حداکثر هستند. تمام تلاش دشمن این است که موضوع حداکثری را به حداقل تغییر دهد.

سردار شکارچی خاطرنشان کرد: امروز نیز تمام تیر‌های بلا و مسموم دشمنان اسلام به سمت این هدف راهبردی یعنی نقطه اتصال فرهنگ عاشورا، مهدویت و فرهنگ انتظار نشانه‌گیری شده است. شعر و مداحی باید مسیری را طی کند که اثرگذار باشد تا بتوانیم از فرهنگ عاشورا حراست کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: امروز باید شمر زمان خود را بشناسیم و برای آن شعر بسراییم و در مقابل مدافع حسین زمان خود باشیم. امام حسین (ع) فقط برای عصر عاشورا نبود، بلکه برای همه دوران‌هاست. در عصر حاضر مقام معظم رهبری سکاندار فرهنگ عاشورا و مهدویت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *