محتوای کتاب کودک؛ سازنده آینده جامعه بشری

11:16 - 26 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۵۴۰۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
داوود کیانیان با اشاره به این‌که اهمیت کتاب در لذت بخشیدن به مخاطبش است، گفت: هدف هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران روشن کردن این مسئله است که کتاب گسترش‌دهنده شناخت و دانش انسان است.

خبرگزاری میزان - خانه کتاب ایران؛ داوود کیانیان نمایشنامه‌نویس، کارگردان، مدرس تئاتر کودکان و نوجوانان و نمایش خلاق بیان کرد: اهمیت کتاب در لذت بخشیدن به مخاطبش است. کتاب می‌تواند آگاهی و دانش ما را گسترش دهد. به عبارت دیگر کتاب گسترش‌دهنده شناخت و دانش انسان است.

وی با اشاره ویژگی‌های کتاب خوب افزود: کتاب دانش نهفته‌ای دارد که می‌تواند در میان صفحاتش آن را به خواننده منتقل کند. کتاب خوب، کتابی است که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و مخاطب از آن لذت ببرد.

این مدرس تئاتر کودکان و نوجوانان در ارتباط با رشد توأمان کتاب و تئاتر و تأثیری که این دو بر هم می‌گذارند، گفت: کتاب‌ها می‌توانند به نمایش و نمایش‌ها می‌توانند به کتاب تبدیل شوند، به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که رشد هر کدام می‌تواند بر دیگری تأثیر بگذارد. اگر ما در تئاتر پیشرفت کنیم، این اثرات در کتاب هم خودش را نشان می‌دهد و عکس این موضوع نیز اتفاق می‌افتد.

کیانیان در پایان در ارتباط با چگونگی افزایش علاقه به خواندن کتاب و سرانه مطالعه، بیان کرد: کودکان می‌توانند به شکلی در این امر مؤثر باشند. آن‌ها می‌توانند با نمایشی که از کتاب‌ها نشان می‌دهند در افزایش علاقه و سرانه مطالعه تأثیرگذار باشند. کودکان همچنین می‌توانند بازیگران کتابی که می‌خوانند باشند و با نمایش زیبای خود دیگران را به خواندن کتاب ترغیب کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *