رئیس کل دادگستری بوشهر: از مهم‌ترین برنامه‌های تحول قضایی صدور احکام عادلانه و جلب رضایت مردم است

13:58 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۵۱۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های تحول قضایی و دستگاه قضایی استان رفع اطاله دادرسی، رسیدگی و صدور احکام عادلانه، توجه به تکریم و رضایتمندی مردم و حفظ حقوق عامه است.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر و هیئت همراه از دادگستری شهرستان جم بازدید کردند و ضمن دیدار با همکاران این حوزه قضایی با حضور در شعب، از روند فعالیت‌های انجام شده مطلع و توصیه‌های لازم را به منظور ارتقای کمی و کیفی عملکرد ارائه دادند.

مهدی مهرانگیز در این بازدید بر اجرای برنامه‌های تحول قضایی تاکید کرد و افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های تحول قضایی، رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، رسیدگی و صدور احکام عادلانه، توجه به تکریم و رضایتمندی مردم  و حفظ حقوق عامه است که مورد توجه دستگاه قضایی استان بوشهر نیز هست.

وی در ادامه با تاکید بر تسریع در رسیدگی پرونده‌های جاری به  لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های معوق نیز اشاره کرد و گفت: در جهت رسیدگی به پرونده‌های مسن باید تلاش مضاعف و بیشتری شود تا شاهد اطاله دادرسی و رسوبی شدن این پرونده‌ها نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید به اهمیت حفظ حقوق بیت‌المال، تصریح کرد: علاوه بر لزوم کوشایی تمام افراد جامعه در حفظ حقوق بیت‌المال، دستگاه‌های متولی این امر نیز باید با مشارکت هر چه بیشتر در  صیانت از این امر تلاش کرده و با افراد سودجو که در این حوزه دست به تصرف و تخلف می زنند بطور قاطع برخورد کنند.

مهرانگیز توجه به پیشگیری از وقوع جرم را  نیز مهم دانست و گفت: با اجرای راهکارهای مناسب و طرح‌های کارشناسی و آسیب شناسی شده می توان از ارتکاب بسیاری از جرایم پیشگیری کرد.

وی با تاکید بر ایجاد امنیت و آرامش پایدار در جامعه، اظهارکرد: هر عامل یا عواملی که نظم، امنیت و آسایش جامعه و مردم را بر هم زند توسط ضابطیان شناساییی شده و با پیگیری جدی دستگاه قضایی با برخورد قاطع و بازدارنده مواجه خواهند شد.

 رئیس کل دادگستری استان بوشهر در نشست شورای تامین شهرستان جم نیز حضور پیدا کرده و با بررسی مسائل مرتبط با موضوعات امنیتی، نسبت به رفع آن‌ها راهکارهای مناسب و تاکیدات لازم را ارائه داد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری بوشهر از حوزه قضایی شهرستان کنگان بازدید کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *